Racerapport Knutstorp (fyll på)

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
2-takt
Nr:18 skrev:
Facit: 12:a, med Chrille, Grandmaster, Oscar, Jalleoch Zilversurfaren bakom i resultatlistan! :rock

Efter din fiskörning fre/lör trodde jag att du skulle bli en nätt liten mumsbit :rodnar
Kan bara gratulera till kvalitetshöjningen o bli förbannad på min smygande kloträdsla efter andra kvalet.
 
Last edited:

Canoly

Guest
Ursäkta trådvalet, detta blir ingen racerapport, men jag tror att jag har kopplat ihop ännu ett namn med ett "nick". I så fall är detta "Nordgren" och så har man lärt sig en ny sak även idag.
 

Bifogat

  • 135_3519.jpg
    135_3519.jpg
    39.5 KB · Visningar: 201

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
O så var det Jorpes rejsrapport!!!

9a på gridden, Snabb i starten, 2 in i första böjen, 10 ut ur första böjen:) (grus) Jobbar upp lite, klipper Nesse o skall ta Persson (33/35, han med gul hjälm). Sen gör jag en publikuppvisning (det gillades) med Loovebajken... Ses på Våler!

/jorpes #78 Loovebajk
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
jorpes skrev:
O så var det Jorpes rejsrapport!!!

9a på gridden, Snabb i starten, 2 in i första böjen, 10 ut ur första böjen:) (grus) Jobbar upp lite, klipper Nesse o skall ta Persson (33/35, han med gul hjälm). Sen gör jag en publikuppvisning (det gillades) med Loovebajken... Ses på Våler!

/jorpes #78 Loovebajk
Film kommer på din show :tummenupp
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
jorpes skrev:
O så var det Jorpes rejsrapport!!!

9a på gridden, Snabb i starten, 2 in i första böjen, 10 ut ur första böjen:) (grus) Jobbar upp lite, klipper Nesse o skall ta Persson (33/35, han med gul hjälm). Sen gör jag en publikuppvisning (det gillades) med Loovebajken... Ses på Våler!

/jorpes #78 Loovebajk

Tydligen var du JÄVLIGT nära att köra på mitt bakhjul andra gången du skulle leka i sandlådan! Det hade inte varit mycket love från mig då kan jag lova!
:rolleyes:
Din inbromsning efter starten var dömd att misslyckas, det är meningen att framhjulet ska vara främst, inte bakhjulet...

/Joakim
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Pålle skrev:
Tydligen var du JÄVLIGT nära att köra på mitt bakhjul andra gången du skulle leka i sandlådan! Det hade inte varit mycket love från mig då kan jag lova!
:rolleyes:
Din inbromsning efter starten var dömd att misslyckas, det är meningen att framhjulet ska vara främst, inte bakhjulet...

/Joakim
Pärskans unge, du klotade ju ändå utan assistans ifrån Jorpes :crash
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Pålle skrev:
Tydligen var du JÄVLIGT nära att köra på mitt bakhjul andra gången du skulle leka i sandlådan! Det hade inte varit mycket love från mig då kan jag lova!
:rolleyes:


/Joakim

Du var väl så kär i honom att du letade efter honom i sandlådan själv lite senare? :rolleyes:
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Anä, sandlådan har jag lämnat bakom mig. Jag tycker det är roligare att gliga på asfalt, göra kullerbyttor på gräs och ha ont i hela kroppen i en vecka... Min hoj trodde nog att en dubbel framåtvolt i pik skulle ge mästerskapspoäng, men icke!
Jäkligt ledsen att jag inte kunde hålla mig på hjulen, faktiskt...
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
jorpes skrev:
O så var det Jorpes rejsrapport!!!

9a på gridden, Snabb i starten, 2 in i första böjen, 10 ut ur första böjen:) (grus) Jobbar upp lite, klipper Nesse o skall ta Persson (33/35, han med gul hjälm). Sen gör jag en publikuppvisning (det gillades) med Loovebajken... Ses på Våler!

/jorpes #78 Loovebajk
Jalle och jag stod och tittade i kurvan efter starten och vi hoppade till när du störtdök in framför alla direkt i första kurvan och var ute och tourade i grusen innan du kom tillbaka.

Sen så när du gjorde en lika hårig fast ytterligare något senare inbromsning på exakt samma ställe bara ett par varv senare och fortsatte ut i grusen utan att kunna read upp det denna gången då myntades ett nytt begrepp:
"Att göra en Jorpes", dvs att dödsföraktat bromsa toksent i kurvan efter start och mål och ta sig förbi ett gäng förare för att sen toura lite i grusen utanför curbsen.
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Wenhov skrev:
Jalle och jag stod och tittade i kurvan efter starten och vi hoppade till när du störtdök in framför alla direkt i första kurvan och var ute och tourade i grusen innan du kom tillbaka.

Sen så när du gjorde en lika hårig fast ytterligare något senare inbromsning på exakt samma ställe bara ett par varv senare och fortsatte ut i grusen utan att kunna read upp det denna gången då myntades ett nytt begrepp:
"Att göra en Jorpes", dvs att dödsföraktat bromsa toksent i kurvan efter start och mål och ta sig förbi ett gäng förare för att sen toura lite i grusen utanför curbsen.

Jag var låångt ifrån alla bakhjul, så det var lungt. Allt för publiken, grid-girlsen och barnen såklart... Dom gillar kraschar o Loovbajkar...

Skall försöka bortarbeta arbetsnamnet då... :whip

/Puss Erik
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Att "Göra en Jorpes"...

Det räcker att vi kommer ihåg det ett par gånger ute på banorna så blir du aldrig av med det :D

Jag tycker att du ska kalla hojen för L.O.V.E Machine. Det låter med metal....
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
:mad: METAL

Chrille skrev:
Att "Göra en Jorpes"...

Det räcker att vi kommer ihåg det ett par gånger ute på banorna så blir du aldrig av med det :D

Jag tycker att du ska kalla hojen för L.O.V.E Machine. Det låter med metal....

Det är inte metal... :mad: Vi snackar mjuk plast... Namnet dissat!
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
MER metal skulle det ha varit....

Frågan på allas läppar är VARFÖR du har hjärtan på hojen i en så testosteronstinn sport som RR. Här kan du inte komma med en sån grej hur som helst?!
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
jorpes skrev:
Jag var låångt ifrån alla bakhjul, så det var lungt. Allt för publiken, grid-girlsen och barnen såklart... Dom gillar kraschar o Loovbajkar...

Skall försöka bortarbeta arbetsnamnet då... :whip

/Puss Erik
Att "Göra en Jorpes" är helt rätt mot publiken och gör man det sedan med en L.O.V.E.-bajk så lär brudarna göra vågen när man åker på skamkärran efteråt. :bow

Men med flitig träning så kan man "Göra en Jorpes" flera gånger på ett race och inte krascha. Efter några varv så har det bildats ett cross-spår utanför curbsen som man kan ta sats mot för att snabbt komma in på banan igen. :squid

Att "Göra en Jorpes" är mest farligt för föraren och mindre farligt för omgivingen. Det gäller bara att hitta ett hål som man kan ta sikte på när man tokbromsar och hoppas att ingen täpper till det... :notme

Nu har jag upprepat att "Göra en Jorpes" fyra gånger så nu sitter nog namnet lite bättre. Kan vi sen bara få upp en film på det hela så ska väl namnet snart vara inarbetat hos alla. :smasha
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Wenhov skrev:
Att "Göra en Jorpes" är helt rätt mot publiken och gör man det sedan med en L.O.V.E.-bajk så lär brudarna göra vågen när man åker på skamkärran efteråt. :bow

Men med flitig träning så kan man "Göra en Jorpes" flera gånger på ett race och inte krascha. Efter några varv så har det bildats ett cross-spår utanför curbsen som man kan ta sats mot för att snabbt komma in på banan igen. :squid

Att "Göra en Jorpes" är mest farligt för föraren och mindre farligt för omgivingen. Det gäller bara att hitta ett hål som man kan ta sikte på när man tokbromsar och hoppas att ingen täpper till det... :notme

Nu har jag upprepat att "Göra en Jorpes" fyra gånger så nu sitter nog namnet lite bättre. Kan vi sen bara få upp en film på det hela så ska väl namnet snart vara inarbetat hos alla. :smasha
Film e på g :tummenupp men R-1000 rullen kommer först.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
Ja vi väntar fortfarande!!!!
Film ifrån 5 olika kameror tar lite tid att fnula ihop, jag har klippt i 3 timmar och fått till 6 minuter film, men på Måndag SKA den vara klar, sen måste jag hosta den någonstans, 200 Meg ska upp.
 

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
N/A :(
GSXR1100R skrev:
Film ifrån 5 olika kameror tar lite tid att fnula ihop, jag har klippt i 3 timmar och fått till 6 minuter film, men på Måndag SKA den vara klar, sen måste jag hosta den någonstans, 200 Meg ska upp.

Jag har en server som sitter på en 10 MBit om det kan vara intressant....
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top