Racerapport: lakehill racing

lakehillracing

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Hindås
Hoj
3st Aprilia rs 125 1 Honda rs125
Racerapport lakehill racing

Vi åkte ner till Anderstorp i onsdags kväll, byggde upp depån innan vi gick och lade oss.
Torsdag: träning tidigt på morgonen, det var kallt och dimmigt ute.
Louise: I dag så hade jag min första träning klockan 08:30 tror jag.
Men jag hann bara åka ett varv innan jag åkte av banan. Jag hade åkt för långt ut, så jag åkte ut i gräset.
Men jag ramlade inte. Det tog ett tag innan det kom någon, men när det kom någon person så sa han att han skulle fixa hjälp.
Men det tog jätte lång tid så jag stod där i kanske 30min.
Sen hade jag nästa träning klockan 16:25, lite lång tid mellan träningarna.
Jag tyckte inte att det gick bra på det träningspasset så jag åkte in.
(Sen hade jag inga mer träningar).
Kim körde hela sitt första tränings pass, kom in blå frusen men ändå nöjd med körningen lite mer fart bara. Eftermiddags passet gick ut på att hitta nya bromspunkter och snabbare spår samt att trycka ner hojen hårdare ner i kurvorna.
Pär ingen körning bara massa jobb med att ställa i ordning depåtältet och hojarna
Fredag: träning tidig på morgonen, väder samma som dagen innan.
Louise åkte ut och kämpade igen, försökte hitta rätt i kurvorna och få mer fart, körde hela passet, kom in som en isbit. Andra passet regnade det och det var svårt för henne att få någon fart, der bara sladdade och spann.
Kim körde också hela sitt första pass och kände att han började hitta runt. Andra passet i regnet var det snorhalt han kände att 250:in var både starkare och tyngre än 125 han kört tidigare.
Pär körde morgonpasset tyckte att hojen inte gick som den skulle, kanske var det den kalla morgonen och fukten i luften. Åkte ut andra passet i regnet, hojen gick fortfarande dåligt, åkte in efter några varv, beslutade att byta kolvringar på kvällen samt översyn på de andra två hojarna.
Lördag: tidskval
Louise första tidskvalet gick skapligt bra, hon var rätt nöjd med sig själv det andra gick lite sämre men hon var fortfarande glad över sin prestation. Fick startposition 22 av 23.
Kim körde sina tidskval, det ena i regn och en vacumslang till förgasaren lossnade och hojen gick dåligt, det andra i torrt fick totalt 16 tid av 22
Pär nya kolvringar i, nu skulle det bli fart på motorn men märkte att kopplingen slirade, bytte koppling till andra kvalet men hojen gick inte rent och varvade inte helt ut. Såg senare att en avgasport stod fel. Fick 10 startposition.
Söndag: warm up alla körde sina warmup och hojarna kändes bra
Race regn
125 jnr Louise startade som 22 körde på det hala underlaget och kämpade till sig en 17 plats i sitt första race.
250 sportproduktion
Kim kom iväg skapligt bra i starten tog några placeringar, körde ytterligare om några i racet men orkade inte hålla alla bakom sig, kom i mål som 10:a. Pär tredje startled, kom iväg som 4:a jagade täten, kom upp till 3:e.Slutar på en 3 plats och får pokal, blommor och skumpa.
Helgen kunde inte bli bättre. Louise i sin första tävling 17 plats. Kim som gått från 125jnr till 250 sp denna säsong kom 10. Pär som var total vinnare 250 sp förra året kom i året första race på pallen. Det var nu allt från Anderstorp denna gång nästa race är på Sviested Linköping 27-28/5 vi hörs.

Lakehill racing
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top