Racerapport Stor Debutant...

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Mitra skrev:
Det gör förbannat ont att skada svanskotan :brinnerup :brinnerup

Jotack.... :rolleyes:

:D

Jonte VSB R-T skrev:
2327347 Ehh jag kanske har fel. Men denna vurpa, b-rejset förra året och so-finalen förra året? Som sagt en var väl dock en efter målgång.

Själv har man vurpat alla banor man kört på.
Vurpan på B-racet förra året var ju efter målgång, den räknas inte... :rodnar

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Inte roligt att läsa :3freak men när jag kom till bruten rumpa så kunde jag inte låta bli att :lol .
Läk nu ihop snabbt till nästa rejs vännen :pannkyss .

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tack Macke! Jag som haft i åtanke att ladda hårdare där... ska nog inte göra det.. tack igen och krya på dig nu! Säg till om du behöver hjälp att meka!! jag kommer gärna över och hjälper dig!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Satt och undrade vad som hänt eftersom jag såg tiderna på www.mylaps.com och du hade kvalat fint men ingen tid från racet, omstart etc så blev man lite orolig. Uppklassningspoängen slapp du dock den här gången så du kan fortsätta steka i Rookie1000 även nästa år. ;)

SKönt att det var så pass lindrigt ändå...

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Intressant läsning, kul rapport, även om såklart olyckan i sig inte låter så "trevlig". Krya på sig :pannkyss
Skickar över lite virtuella sköna å mjuka dunbolster till dig att sitta på.

En tanke, ni som känner till "fallteknik", kan man lindra skadorna i en krasch genom att spänna eller slappna av i kroppen :va

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Åsa skrev:

Aaaaah... tack! :pannkyss

Swedie skrev:
2327373 Tack Macke! Jag som haft i åtanke att ladda hårdare där... ska nog inte göra det.. tack igen och krya på dig nu! Säg till om du behöver hjälp att meka!! jag kommer gärna över och hjälper dig!

Kanske med nya fräscha däck.... :rolleyes:
Hör av mig ang. mekhjälp! :tummenupp

LOTTAK skrev:
Läk nu ihop snabbt till nästa rejs vännen :pannkyss .

Tack tack... Ska göra mitt bästa..! :D

Gustav O skrev:
Uppklassningspoängen slapp du dock den här gången så du kan fortsätta steka i Rookie1000 även nästa år. ;)

Du ser, det gäller att hitta nåt positivt i allt! :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Macke skrev:
2327539
Du ser, det gäller att hitta nåt positivt i allt! :tummenupp
Precis. Jag har suttit och tänkt mig snabb hela sommaren. Fatta hur fort det skulle gå om jag väl kom ut på banan. :rofl

Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Gustav O skrev:
2327546 Precis. Jag har suttit och tänkt mig snabb hela sommaren. Fatta hur fort det skulle gå om jag väl kom ut på banan. :rofl

Ha ha ha....! :rofl :rofl

Ingen som lyckats få bilder på eländet från i Lördags? :va

Last edited by a moderator:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Åsa skrev:
2327521 Intressant läsning, kul rapport, även om såklart olyckan i sig inte låter så "trevlig". Krya på sig :pannkyss

En tanke, ni som känner till "fallteknik", kan man lindra skadorna i en krasch genom att spänna eller slappna av i kroppen :va

Det går nog inte att säga något om att slappna av och spänna sig. Det handlar nog om att rulla på "rätt" sätt. Hålla in armar och ben så de inte fastnar nånstans. Men man ska nog vara bra duktik om det ska göra nån stor skillnad. Börja träna Aikido eller Ninjutsu så får du prova på att falla.

Jonatan Frisk

When in doubt, gas it!!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
Yamaha R1
Varför ska man alltid klota när det går som bäst..... :huvet

Grymt skön läsning som vanligt dock, verkar som om du tar det hela helt rätt. Låter dock jävligt oskönt att bryta röven.. :rofl

Krya på dig så ska du nog få stå och trängas i första led snart igen. Hojen går ju alltid att fixa. Min, gamla bettan, såg ut som om den blivit påkörd av ett godståg efter min vurpa, men efter två veckors 7-eleven skruv kunde man igår äntligen ut och köra bana igen.....

Återigen, krya på dig Macke!!!! :tummenupp

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Jonte VSB R-T skrev:
2327587 Det går nog inte att säga något om att slappna av och spänna sig. Det handlar nog om att rulla på "rätt" sätt. Hålla in armar och ben så de inte fastnar nånstans. Men man ska nog vara bra duktik om det ska göra nån stor skillnad. Börja träna Aikido eller Ninjutsu så får du prova på att falla.
Vaddå Aikido lr Ninjutsu, jag tränar ju redan fallteknik på banan :rolleyes:
Okej att det kanske gör onödigt ont, samt att det går ju en hel del reservdelar... Borde kanske ändra taktik :crash

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Macke skrev:
Ryggskyddet (Daineese safetyvest) räddade mig nog garanterat från värre skador. Verkar inte som det räcker ända ner till svanskotan dock... Ska prova och se..

AJ!, jag hade säkert gjort likadant, kört tills jag klota, hur många gånger klotar man i snitt när man tävlar/kör bana?, tror jag läste om Swedie som klota med motard, det lät inge skönt heller, finns det inte något sätt att klota så det gör mindre ont?, en Michelin-dräkt som blåses upp vid krasch så man studsar och fluffar härligt omkring :lol

michelin-man.jpg

bib1_3D.jpg

När det gäller svanskotan och Dainese så har jag flera gånger tänkt på att ex. min Wave 2 kanske inte skyddar den så bra :näsblod får låta bli att klota helt enkelt. :3freak

Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Krya på dig.... aldrig kul att få sant i hjälmen.

/En som vet lite allt för väl...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Aj fan, "bryta röven" kan göra förbannat ont, rekommenderar badring att försöka sitta på om det är problem med det ;)

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Skönt att se att du är vid gott mod!
Satt på läktaren, kan ha vart en av de högsta highsiders jag sett. :tummenupp
Såg otäckt ut när ett helt gäng med adrenalin pumpade B-förare skulle ta sig för dig när du hade vurpat.

Skönt att det gick bra till slut. Tror du hade placerat dig bra om du hade gått i mål.
Bara att se till att bryta krash trenden på sm:et i September

Krya på dig!

//Mange

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Välkommen in i klubben! Dock bröt jag min svanskota på skara sommarland i vattenrutchbanan för typ 10år sedan! :)

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Grattis till personbästa:tummenupp vet inte va jag ska säga om röven:hihi vad var pole tiden:confused: man är ju lite race sugen ska prova o köra lite 1000cc 29-30aug på åsen kör ju bara tjejhoj nu r6

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hoppas du läker ihop och slipper besvär. Tyvärr får många med sådana här frakturer långvariga besvär.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024