Racerbana Inomhus,

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tänk att bygga inomhusbana i något övergivet bergrum. Ordet bullerdag skulle få ett helt nytt begrepp...

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jag hade då inte klagat:kär En mindre bana på runt en km borde inte vara helt omöjligt. Do it:tummenupp

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Ja, varför inte. Kan de bygga en inomhus skidanläggning i Landvetter som de vill och har planer på så borde man väl kunna bygga en bana med?

Borde väl tom kunna bli billigare.........

Dom ska tydligen bygga in Isaberg med. Skulle tydligen gå på 90 miljoner.
Och detta skulle kommunen sponsra.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Avåkningszoner också eller rättare sagt avsaknaden av avåkningszoner!

Vaddå, skrovliga bergväggar bromsar väl bra?

Skämt åsido så är det väl det som omöjliggör en inomhusbana, även om man lägger den så att hjälmen skrapar i ena väggen på innern i böjarna så får man inte tillräckliga avåkningszoner på yttern ändå.

Även om man klär väggarna med Airfence så måste man ha en sand/leca fålla som bromsar hojen så man inte får den i ryggen när man kramar airfencet.

/Tror jag

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Gelleråsens yttermått är ca 800*250 meter, och då har jag inte räknat med avåkningszonerna, det blir en ganska hygglig liten stuga att smälla upp... :rolleyes: Jag vet inte, men jag har sett få hangarer på 20 hektar :hihi

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
en liten bit på väg är arenor som Bandyplan inomhus som vi nu går in i med is racing med mc olika mod, där finns allt parekring,wc, korv, värme, ljud ,ljus mm och det är mycket enklare med tillstånd för just ljudet. Samt att arenorna ligger mitt i byn!

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Var det inte Christian Koenigsegg som köpte det lärliggande flygfältet för att ha som testområde till sina vagnar?

Kolla med han om man kan nyttja hans fält på vinterhalvåret, och så söker viEU bidrag för att ställa upp norra europas största uppblåsbara tennistält och åker i på vintern:tummenupp

Det finns ju förresten en ganska rejäl crossbana inomhus i Vallentuna, så varför skulle det vara omöljigt att göra en liknande grej med asfalt?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy