Radialbromsar till alla !

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
'Radialmonterade bromsok är ju så bra för att då sitter oken så stadigt' är ju säsongens slogan. Nu har Brembo fixat ett mellanstycke så att man får del av teknikens framsteg utan att köpa ny hoj. Man köper nya ok för radialmontering, skruvar fast dom i mellanstycket och mellanstycket skruvar man i sin tur fast där dom gamla oken satt på gaffeln !

Nån mer än jag som ställer sig en aning skeptisk till att det blir så mycket stadigare o bättre o lättare ?
Eller misstänker att det där m radialmontering egentligen inte var så seriöst ?
/u

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Det där låter ju bara mer som en posör pryl. Ska man ha radialmonterat så får man helt enkelt byta framgaffel skulle jag ta och tro.

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Hur var det nu..? Jo, allt som <edit> liknar något som </edit> är från racerbanan är tufft. Spelar ingen roll ifall det fyller någon funktion eller blir bättre..

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Form före funktion. Används vanligen ihop med en korv med bröd om man snackar motorcyklar.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
ulf_lundin skrev:
'Radialmonterade bromsok är ju så bra för att då sitter oken så stadigt' är ju säsongens slogan. Nu har Brembo fixat ett mellanstycke så att man får del av teknikens framsteg utan att köpa ny hoj. Man köper nya ok för radialmontering, skruvar fast dom i mellanstycket och mellanstycket skruvar man i sin tur fast där dom gamla oken satt på gaffeln !

Nån mer än jag som ställer sig en aning skeptisk till att det blir så mycket stadigare o bättre o lättare ?
/u
Jag trodde att det var ett aprilskämt först,men det är det ju tydligen inte.Det kan ju omöjligt bli stabilare när det dels sitter i samma fäste som original,dels får man en extra förskruvning.Hobbex pryl :D Det är väl bara Gerry Nordströms allra trognaste fans som köper........... :crash :D

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Känns som om Brembo har märkt av radialmonterade-bromsok-trenden och sett en möjlighet att tjäna lite extra pengar på alla RR-inspirerade posörer.

Förresten, vad kostar grejorna och vem säljer? :D

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Re: Re: Radialbromsar till alla !

Jag tror att radialmomterade ok blir som antidiven på 80-talet. Dvs alla tidningsexperter talar om det som ett måste något år, sen försvinner det långsamt.
Sen skriver man hur bra det är utan å sen är det glömt.
Bara nåt som fabrikerna gör för att sälja mer.

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
kolla på nya cbr600rr eller kawa 636r eller varför inte på nya mille r även där sitter de standardmonterade..

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
CBR600RR har inte radialmonterade bromsok! GSX R1000, ZX6R/RR och Mille R är ensamma om det änså länge.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
ulf_lundin skrev:

/u

*LOL* Det där låter ju som ett klockrent aprilskämt :D Gudars skymning, hade farsan sagt...

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Hittade faktiskt bilden i Bike nu och det ser ju för taskigt ut. 7500 för att fula ner hojen med en antagligen sämre konstruktion än standard? Vad innebär i så fall egentligen radialmonterat. Fäster man i standardfästena så får man ju bara ytterligare en brytning / presumtiv felkälla.

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
TL 1000s -97
Verkar lite skumt just med att man får en ny förskruvning. Ett ställe till att börja glappa på... Köp grejjorna och svetsa skiten i gaffeln kanske? :confused:

Njae, finns roligare saker att lägga 7500:- på... :fakta

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Kanske var ett aprilskämt; faktiskt inte tänkt på det......
Isf ska skämtaren ha en eloge för väl valt ämne !!!!
Och Bike stiger i min aktning.
/u

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
nog för att r1ans orginalbromsar ska vara lite "efter" men för 7,5k får man nog en fin uppsättning isr ok istället vilket garanterat kommer att nypa bättre....

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...