Rain Off på visiret?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Har använt Rain Off i flera år. Funkar helt ok, tycker jag. Har inte märkt att visiret skulle ta skada på något sätt.
Fast jag blir ju lite sugen på att testa bananvax också. Om inte annat så p g a namnet - bananvax?? Låter ju helt kocko! Måste testas! :)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Biltema´s Rain Off verkar vara silikonbaserat precis som många bilvaxer, till exempel Sonax. Jag kör själv med Sonax vax då detta gör att vatten rinner av lättare och att insekter inte fastnar lika hårt. Insekter sköljs sedan av med varmt vatten. Sonax fungerar och gör inget dumt med Arai´s standardvisir och tear-off visir, ingen aning på andra fabrikat. Om du tänker prova bilvax av andra fabrikat, se till att du är 110% säker på att vaxet inte innehåller slipmedel...

I Norrbotten har vi jävulskt med mygg från midsommar och två-tre veckor framåt. Förutom att man bör byta luftfilter minst en gång per säsong så är det omöjligt att åka längre än tio mil utan tear-off visir...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag kör som Alatalo, med Sonax flytande hårdvax, funkar kalas mot regn och flugorna sätter sig inte lika lätt.

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Köpte Biltemas Rain Off idag och den fungerar bra märkte jag :). Allt bara rinner av! Rekommenderas :D.

FjordHunter

Adventurer
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
XTZ750 -97, RMX250 -99, XS750 -77 Caféracer
Jag kör med Sonax bilvax på mitt visir och det funkar fint.

Sen angående att få bort insekter så är det ju bara som några skrivit att lägga en blöt trasa/handduk (gärna mikrofiber) över hjälm/visir i 10-15 min sen torka av, klart! Att hålla på med kemikalier och ta lös visiret låter helt galet onödigt i mina öron.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...