Raketmoppe

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
NiklasL skrev:
2686239 fälgpimpningen håller jag hemlig ;)

lull-lull såsom: hel svart, mörkt kåpglas, andra styrknoppar, slipon och lite kolfiber detaljer :)
snyggt snyggt (tror jag)
kom ihåg att lägga upp före och efter bilder

EDIT: gärna ny soundcheck när du har slipon ;)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
NiklasL skrev:
2686239 fälgpimpningen håller jag hemlig ;)

lull-lull såsom: hel svart, mörkt kåpglas, andra styrknoppar, slipon och lite kolfiber detaljer :)
Niklas goes Spökryttare! :rolleyes:

Solid snake

Guest
Grattis till en hoj som dricker mer olja än bensin. :tummenupp

Varför fick du den så billigt? Kompispris eller något som är trasigt på den?

Bra nybörjarhoj iaf, på tung hoj menar jag då och inte att du är som man säger "n00b" typ. :rolleyes:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Solid snake skrev:
2686419 Grattis till en hoj som dricker mer olja än bensin. :tummenupp

Varför fick du den så billigt? Kompispris eller något som är trasigt på den?

Bra nybörjarhoj iaf, på tung hoj menar jag då och inte att du är som man säger "n00b" typ. :rolleyes:

Ha jasså du.

Köpte den långt ner i Tyskland, Stuttgart. Där ligger begagnade hojar inte så vidare högt i pris:tummenupp Sen ligger ju Euron väldigt lågt nu mot Kronan.

Ja den kommer nog både räcka till och bli över effektmässigt:yoparty

Solid snake

Guest
NiklasL skrev:
2686554 Ha jasså du.

Köpte den långt ner i Tyskland, Stuttgart. Där ligger begagnade hojar inte så vidare högt i pris:tummenupp Sen ligger ju Euron väldigt lågt nu mot Kronan.

Ja den kommer nog både räcka till och bli över effektmässigt:yoparty
Det var billigt iaf, jag tror att du kommer byta hoj inom 2 år. ;)

De är glada för olja de där gamla yammorna, faktiskt.

Eddi här på sh, hans R1 -98 dricker en liter olja på 15 mil eller vad det var, och det är vidareutvecklingen av FZR 1000 motorn, typ. :gnissla

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Solid snake skrev:
2686572 Det var billigt iaf, jag tror att du kommer byta hoj inom 2 år. ;)

Eddi här på sh, hans R1 -98 dricker en liter olja på 15 mil eller vad det var, och det är vidareutvecklingen av FZR 1000 motorn, typ. :gnissla
är den tvåtaktskonverterad eller :näsblod

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Solid snake skrev:
2686572 Det var billigt iaf, jag tror att du kommer byta hoj inom 2 år. ;)

ojojoj, det stinker av avundsjuka.

Någon som är less på att åka gynekologstol? Tror du på fullaste allvar att detta är något impulsköp som jag ej kollat igenom efter fel och brister?

Sen det du snackar om R1an, jaha, tråkigt för honom, vi har inte samma motor:rolleyes:
Du vet, 600, 1000 seeing any differens?

Edit: Felet på 600an brukar vanligtvis vara växellådan eller kopplingen, självklart kollade jag båda grundligt och fann att dem var i toppskick.

Last edited:

Solid snake

Guest
NiklasL skrev:
2686684 ojojoj, det stinker av avundsjuka.

Någon som är less på att åka gynekologstol? Tror du på fullaste allvar att detta är något impulsköp som jag ej kollat igenom efter fel och brister?

Sen det du snackar om R1an, jaha, tråkigt för honom, vi har inte samma motor:rolleyes:
Du vet, 600, 1000 seeing any differens?

Edit: Felet på 600an brukar vanligtvis vara växellådan eller kopplingen, självklart kollade jag båda grundligt och fann att dem var i toppskick.
Nä jag är inte ett dugg avis, jag tänkte vara upplysa dig om oljan, då det är ett vanligt problem på gamla yammor.

Jag blir inte avis på en gammal 600 från 93 när jag har en ducce 900 från 98som jag är nöjd med. :pannkyss

Men visst, jag kan 125-åkar tugget också så vi kan väl köra på det om du känner för det.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Solid snake skrev:
2686753 Nä jag är inte ett dugg avis, jag tänkte vara upplysa dig om oljan, då det är ett vanligt problem på gamla yammor.

Jag blir inte avis på en gammal 600 från 93 när jag har en ducce 900 från 98som jag är nöjd med. :pannkyss

Men visst, jag kan 125-åkar tugget också så vi kan väl köra på det om du känner för det.

:rolleyes:

ducce 900 ss?

Vanligt: Sprickor i tankfästen, sadeln och kåpfästen(ett under att den håller ihop). Laddningsregulatorn brukar även spöka och kammremmen måste bytas var 3000 mil om man inte gillar verkstadsbesök.
Detta är dock fel som varade fram till 97, men då borde väl 98an vara likadan även om det är en vidarutveckling, eller hur var det du sa?

Last edited:

Solid snake

Guest
NiklasL skrev:
2686766 :rolleyes:

ducce 900 ss?

Vanligt: Sprickor i tankfästen, sadeln och kåpfästen(ett under att den håller ihop). Laddningsregulatorn brukar även spöka och kammremmen måste bytas var 3000 mil om man inte gillar verkstadsbesök.
Detta är dock fel som varade fram till 97, men då borde väl 98an vara likadan även om det är en vidarutveckling, eller hur var det du sa?
Det står inte yamaha på min mc så nä, min 98 är det inte så på. ;)

Kamremmarna ska bytas efter 2000 mil, så var du har fått din info från vill jag inte ens veta.

Mina fästen är inte spruckna heller vad jag sett när jag haft av kåpor/tank.

Ge dig, gamla yammor drar mer olja än vad som är normalt, beror på att de är slitna i motorn, men din kanske är outslitlig?

Vad vet jag. :rolleyes:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Solid snake skrev:
2686855 Det står inte yamaha på min mc så nä, min 98 är det inte så på. ;)

Kamremmarna ska bytas efter 2000 mil, så var du har fått din info från vill jag inte ens veta.

Mina fästen är inte spruckna heller vad jag sett när jag haft av kåpor/tank.

Ge dig, gamla yammor drar mer olja än vad som är normalt, beror på att de är slitna i motorn, men din kanske är outslitlig?

Vad vet jag. :rolleyes:

nu är det så att min endast gått 3800mil knappt. Så den är inte vidare sliten, och det var det bästa köpet jag kunde göra för de pengar jag hade.

Infon kom från en välkänd mc-tidning.

Farsan har även en FJ1200 som gått 15.000 och den drar inte onormalt mycket olja.

Last edited:

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Solidsnake måste vara väldigt avis.. det är jag med :rolleyes:

Skämt åsido grattis till hojen :tummenupp

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Ogre skrev:
2687100 Solidsnake måste vara väldigt avis.. det är jag med :rolleyes:

Skämt åsido grattis till hojen :tummenupp

blir bara så sur på att han aldrig kommer med ett enda possitivt inlägg, vissa hävdar att han har pms, vad vet jag, skitsamma.

Tackar:) :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...