Rakning och ansiktsvård?

Tjohooo!!! De som har torr hud då :va T.ex. jag!

Prova en frottéhandduk som är tvättad utan sköljmedel.

Till TS är mitt bästa råd att köra med trimmer. Brudarna gillar den hårda stilen så du måste även vara lite biffig. Är du klen som fan så skit i att träna benen. Raggar du på krogen så lär inte bruden se styltorna förrän ni är nakna hemma hos henne.
Och vad är det värsta som kan hända då?

Last edited:
Smagatusk: haha :)

Jag kör själv med Philips philishave:
philips-cool-skin-hs-8020.jpg

och sen torrdrar jag med mach 3 hyvel om jag vill vara len o fin.

Fick tidigare lite irriterad hud på halsen om jag bara rakade med hyvel och gel.

Om jag rakar mig upprepade gånger på kort tid, varje dag eller till och med bara varannan dag, blir min hud sjukt jävla irriterad. Kliar, svider, rödflammig, hela köret. Lösningen på problemet är att vänta mellan rakningarna. Låt det gå ett par tre-fyra dagar och bygg upp en lagom stubb innan du går på det igen. När jag gör på detta vis kan jag raka mig hur fan jag vill, både våldsamt och mothårs och allt. Inga irritationer, babylen hud. Väntar jag däremot inte så räcker det inte hur försiktig jag än är, kan raka så nätt och lugnt som det bara går och dessutom medhårs men huden blir ändå irriterad...:huvet

Så, vänta mellan rakningarna. Sparar både tid och obehag:tummenupp

Sen så använder jag alltid HTH (hudkräm) som after shave, hjälper sjukt bra mot torr hud och lindrar obehagen från misslyckade rakningar. Efter en dålig rakning svider det i hela ansiktet och man är rödflammig som bara den. Lite HTH på det så försvinner klådan och färgen återgår till det normala. Mirakelmedel.

Jag frälstes av Biotherms rakskum för några år sen, och det är så vansinnigt mycket bättre än Gillette och övrigt skräp. Kan raka oftare, rakningen blir bättre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag såg också ut som om jag hade hånglat med en gräsklippare en gång i tiden, men efter byte till Gilette Mach3 och rakning efter duschning så är det ett minne blott. :tummenupp Ska väl tilläggas att jag rakar mig 1-2ggr/vecka, byter blad en gång i kvartalet och använder billigaste raklöddret jag hittar. Men varma, fuktiga skäggstrån är betydligt mycket lättare att raka av än torra :fakta

Herrejösses vad ni orkar.

Jag rakar mig varannan dag, innan dusch, bosch modell 7000 rakapparat. Aldrig några problem. Har ganska känslig hud vid räkning med hyvel.

Vartannat år kostar jag på mig nya knivar till maskin, den dyra vätskan i rengörings/laddningsenheten har jag bytt mot T-röd efter att ha läst innehållsdeklarationen på originalet. Att hålla på med hyvlar fattar jag inte, dom kan man raka pungen med :fakta

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Blir du irriterad av hyvlar skulle jag rekommendera att du testar maskin.
Manligast är dock ett välansat helskägg. :fakta

Raka ofta och medhårs och använd medel för att mjuka upp håret.

Själv rakar jag alltid i duschen och då hela huvet utom ögonbrynen. :)

Har dock varit frestad att skaffa rakkniv en längre tid... Krasst sett så sparas kostnaden in på ett år och sen är det klart manligare tycker jag. :yoparty

kan bara säga att det är en jävla skillnad om man fuktar skägget innan man lägger på raklödder..

Du kanske ska posta i "Det här vill jag elda upp-tråden" istället?

När vi endå e inne på rakgrejer och annant hårrelaterat. Finns det någon bra trimmer som fixar dom lite mera "delikata" arbetena? Den jag har kommer inte i närheten av paketet då det närmsta den kan liknas med är en Fårklippare.

Tvätta ansiktet med kallt vatten efteråt. Fått för mig att det drar ihop porer och sånt som öppnat sig av värmen.
Du köper inte blad på tradera va? Gjorde det en gång. Skit. Piratkopior.

En väldig massa "nu har inte jag läst hela tråden men...". :rolleyes:

odla så du har skägg, slipper du se ut som en 12-åring...och du behöver inte duschrunka längre...

Hade det kommit från garantiturken hade jag odlat intensivt utan övervägan!

Till TS är mitt bästa råd att köra med trimmer. Brudarna gillar den hårda stilen så du måste även vara lite biffig. Är du klen som fan så skit i att träna benen. Raggar du på krogen så lär inte bruden se styltorna förrän ni är nakna hemma hos henne.
Och vad är det värsta som kan hända då?

Har kört "den hårda stilen" emellanåt och jag tycker att det gör varken till eller från( ser iof aldrig hård ut vad jag än gör).
Uttjatat men jag vill raka mig emellanåt för att JAG vill vara rakad.
Sen vettetusan hur den här tråden kom att handla om brewdraggning och träning men träna gör jag, har pga slavdrivaren till arbetsgivare jobbat galet mkt övertid och därmed har träningen/kosten blivit lidande i cirkus en månad med resultatet att jag har tappat runt 5 kg bra kroppsvikt. :(

Tvätta ansiktet med kallt vatten efteråt. Fått för mig att det drar ihop porer och sånt som öppnat sig av värmen.
Du köper inte blad på tradera va? Gjorde det en gång. Skit. Piratkopior.

Får testa kallvattnet! Köpa på internet är jag allt som oftast för lat och impulsiv för att göra.

Idag införskaffat!:
*Rakapparat från Braun, serie 3 model 350. Var bra enligt prisjaktfolket men köpte på mediamarkt för en tusing. Tur att man kollar runt innan köp då den kostade ettofem på första stället( elgiganten).
*Nivea rakgel
*Nivea after shave gel( den vita)
(ot: samt lite parfym och klädesplagg varav inte ett skit var på mellandagsrean! :mad:)

Nu jävlar ska det bli fason på skägghelvetet!

Om din hud inte tål hyvel kanske du borde testa maskin?
Använd maskinen varje dag på torr nytvättad hud.
Dra den mycket löst mot huden, ju hårdare du trycker desto mera hudirritation.

Använder man denna metod brukar även den känsligaste hud hålla sej lugn.

Många tjejer som tycker att det river så skönt på insidan av låren med orakade killar så det där med rakning är överskattat! :fakta

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back