Ramlager - TZR?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Ni som har rivit era tzr motorer kanske vet vad ramlagren har för nummer? Ingen lust att pynta ca 800 kr för ett par lager liksom, behöver pengarna till annat... som t.ex. soppa ;)

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Du kör ju ändå aldrig =P

vet en nummret.. håller mig så långt borta från hojjens inre som möjligt..

men mina småsaker som du har..
skulle behöva dom snart

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jonne_boy skrev:
Du kör ju ändå aldrig =P
Hmm, och vad kan det bero på tror du? Att den inte går kanske?
:7peta

Jonne_boy skrev:
men mina småsaker som du har..
skulle behöva dom snart
Dina grejer? Det känner jag inte till...eller kan de ha följt med skiten jag slängde på tippen förra veckan...hmm.. Nej, skämt å sido, du är välkommen att komma o hämta skiten när som helst :) Snart ger jag tillbaka dem till mattias, för de ligger ändå bara här o skräpar ;)

Last edited:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Haha. Dom där små sakerna ja. Spiken för fasen :D Jag trodde han skulle få dom fortare om jag gav dom till dig. Jonne: Den som väntar på något gott :hej

Spiken. Kolla med andra försäljare. Dom där ramlagrerna KAN inte kosta så mycket.

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Spiken skrev:
Ni som har rivit era tzr motorer kanske vet vad ramlagren har för nummer? Ingen lust att pynta ca 800 kr för ett par lager liksom, behöver pengarna till annat... som t.ex. soppa ;)

Jag har bytt mina ram lager... och kan säjja att jag inte hittade några andra än yamahaorginal... betalade runnt 750kr för båda...
For till momentum som är återförsäljare till SKS och dom kunde inte hitta nått i sverige.. men det kan vara värt att testa iallfall...

Här är nummret på ena lagret 89A915
andra 6305R1 eller RI på slutet.... svårt att tyda...

Dom är av märket KOYO japan

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Ramlager - TZR?

Olle_TZR skrev:
Jag har bytt mina ram lager... och kan säjja att jag inte hittade några andra än yamahaorginal... betalade runnt 750kr för båda...
For till momentum som är återförsäljare till SKS och dom kunde inte hitta nått i sverige.. men det kan vara värt att testa iallfall...

Här är nummret på ena lagret 89A915
andra 6305R1 eller RI på slutet.... svårt att tyda...

Dom är av märket KOYO japan
:Bugar Ett stort tack ska du ha :bow

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Spiken skrev:

jag har just köppt nya lager.. fick dom igår.. dom ligger hemma på bänken å väntar på mig.. jag kan skicka upp nr och tillverakr å så på dom när ja kommer hem...

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Ramlager - TZR?

Fluxir skrev:
jag har just köppt nya lager.. fick dom igår.. dom ligger hemma på bänken å väntar på mig.. jag kan skicka upp nr och tillverakr å så på dom när ja kommer hem...
Är det orginal eller "tredjeparts"? :) Om det är tredjeparts så skulle det vara intressant o höra vart du köpte dem? :) tack på förhand :)

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Re: Re: Re: Ramlager - TZR?

Spiken skrev:
Är det orginal eller "tredjeparts"? :) Om det är tredjeparts så skulle det vara intressant o höra vart du köpte dem? :) tack på förhand :)

jag beställde inte från nån Yamaha återförsäljare iaf.. så jag tror inte att det är original, jag beställde från ett företag som heter Kipab tror ja... dom köper direkt från tillverkare som illverkar lager, det spelar ju mindre roll vilka som tillverkat grejerna, bara det är rätt sorts lager, med rätt storlek å så.. men ja ska kolla när ja kommer hem, ja e i skolan nu.. d borde komma upp ikväll nån gång..

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
jag har nu lagrerna framför mig.
jag kommer inte ihåg vilket som ska sitta på vilken sida, men d syns när man ska sätta dit dom. (olika stora)

det lilla har betteckning:83A915
och det stora har: 6305R1 eller 630sr1 kan tyvärr inte skilja på 5a och S... dom ser väldigt lika ut.. sorry.. hoppas det löser sig iaf..
Båda är KOYO... men det spelar ju inte nån roll alls...
mina nya lagar är från tre olika tillverkare.. KOYO, FAG och NSK.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fluxir skrev:
jag har nu lagrerna framför mig.
jag kommer inte ihåg vilket som ska sitta på vilken sida, men d syns när man ska sätta dit dom. (olika stora)

det lilla har betteckning:83A915
och det stora har: 6305R1 eller 630sr1 kan tyvärr inte skilja på 5a och S... dom ser väldigt lika ut.. sorry.. hoppas det löser sig iaf..
Båda är KOYO... men det spelar ju inte nån roll alls...
mina nya lagar är från tre olika tillverkare.. KOYO, FAG och NSK.
tack ska du :tummenupp Hmm, en säger 83A915 och en annan 89A915.... vilken ska man köra på måntro? :crash

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Spiken skrev:
tack ska du :tummenupp Hmm, en säger 83A915 och en annan 89A915.... vilken ska man köra på måntro? :crash

heh.. ja du... jag vet itne vad skillnaden är.. men det bästa är väl å kolla på dina egna lager å köpa likadana...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...