<micke>
#647, Supermoto S1.
- Gick med
- 20 Aug 2004
- Hoj
- Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Håller på med underdelen på min Cb 900 nu. Är helt grön när det gäller den här typen av lager, så vill ha lite hjälp.
*Om jag byter ramlager måste jag byta samtliga (10 st) eller räcker det med parvis? Kan jag kanske till och med bara byta underdelarna då det bara var dem som är dåliga?
*Samma sak med staklager, bara byta nån halva på nån enstaka vevstake, extremt sniket???
Anledningen till att jag är sniken är för att varje halva ligger på ca. 100-150:- Har letat efter piratsatser men hittar inget, finns det ens???
Lägger upp bilder får ni säga vad ni tycker.
3 ramlager är slitna ner på "koppar-färgen", övriga 7 är dock OK.
Stakarna är bra, inget glapp o.sv MEN ytan på 2 st. är "repig".
Alla ytorna på vevaxeln däremot är fina!
*Om jag byter ramlager måste jag byta samtliga (10 st) eller räcker det med parvis? Kan jag kanske till och med bara byta underdelarna då det bara var dem som är dåliga?
*Samma sak med staklager, bara byta nån halva på nån enstaka vevstake, extremt sniket???
Anledningen till att jag är sniken är för att varje halva ligger på ca. 100-150:- Har letat efter piratsatser men hittar inget, finns det ens???
Lägger upp bilder får ni säga vad ni tycker.
3 ramlager är slitna ner på "koppar-färgen", övriga 7 är dock OK.
Stakarna är bra, inget glapp o.sv MEN ytan på 2 st. är "repig".
Alla ytorna på vevaxeln däremot är fina!