Raporterad för vårdslöshet i trafik

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: Re: Re: Raporterad för vårdslöshet i trafik

Stranada skrev:
Så du hade ingen aning om att det du gjorde var emot lagen?

Vid ett jo-svar: Skyll dig själv

Vid ett nej-svar: Läs lagboken och skyll dig själv.
Så där sa åklagaren till äktenskapsbryterskan Saida, vid en rättegång i Oman, när hon tyckte att det var orimligt att hon skulle stenas.

Skitresonemang :fakta
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
MrGooFy skrev:
Du såg altså inte när vi tog kortet?? Det gjorde polisen och han såg bra förvånad ut.

Å FY FAN. Jag fattar inte att de sant :crash ha ha ha! Mcgoofy: GISSA VEM SOM KÖR RUNT RUNT RUNT I BORÅS FRÅN OCH MED EN KVART SEN OCH LETAR BLÅA RETTOR I OBEKVÄMA SITUATIONER ATT FOTOGRAFERA :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Färden går på rv 40 mot Rångedala, där gömmer jag mig i en grop innanför en buske och väntar på att nåt konstigt skall ske som jag kan dela med mig på forumet här! :D :D :D


-Du är kung mannen! :bow HA HAHA!!! Ja FATTAR inte att ni tog kort!! :notme
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
MrGooFy skrev:
Helt ot men kommer du på Burnrekordet på Lör??
Ta med dig Patrik och alla andra galningar du kan få tag på. :tummenupp

Japp! Kommer. Läste en lite annons i BT idag om flygdagen och ett rekordförsök till Guinnes bok kl 1600.

Helvete vad jag skall bränna gummi. Nytt däck i förra veckan å allt. D ska va slut innan jag lämnar platsen :fakta Men efter vi böööönat :D står en jättetrailer och kränger däck till oss! :tummenupp AVONS värsta modeller, monterat och klar med däckmaskiner i trailern för åttahundra spänn :bow :bow

Vem kan vi tacka för detta? Skicka smörgåstårta till RAVETRANCER i WCX som styrde upp saker & ting och gör detta möjligt! :bow :bow
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
En annan sak jag kom tänka på nu! Jag körde en dag, öde RV40 med Putte hack i häl, ja hade tråkigt så d blev bakhjul 2an, och trean en bra stund. Kändes helt okej. Körde om en bil, två, tre, fyra..När jag lägger ner framhjulet är jag uppe i tjaa..fort..& får jag VÄRSTA TÄNKBARA styrslag men innan jag hinner tänka klart på vad som håller på att ske, är allt över, cykeln går åter som på räls.
Nu D jag tänkte komma till.
Jag tror att styrslagen jag fick, var direkt orsak till att frambromsen VAR HELT TOM PÅ TRYCK! Jag börjar panikpumpa som en jävla dåre, och efter 4-5 pump på bromsen var trycket tillbaka, men bromsverkan var URUSEL. Pumpa lite till, och allt är återställt. Sinnessjukt!
Där var jag INTE kaxig för ett ögonblick, ni kan ju föreställa er.
Jag funderar på att återberätta den historien, dock utelämna obetydliga detaljer som bakhjul, växla, passera bilar och styrslag.

Slutsats. Bromsen på en retta är inte vattentät. Den slutar funka, tappar tryck, för att sedan snabbt komma tillbaka med värdelös bromsverkan, man NYPER SOM SATAN I PANIK och wips så har vi en ofrivillig stoppie som Jorma Polis råkade se. Va tror nI?

(McGoofy. Jag tittar och tittar på bilden. :D Fy fan vad ni ska få igen :D :D Det kommer en daaag & gatorna i Borås är fåå.. :fakta

Jag bifogar en skärmdump på skrivbordet på min dator. :fakta
 

Bifogat

  • skrivbord dump.jpg
    skrivbord dump.jpg
    85.1 KB · Visningar: 125

Clansman

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
hojlös för tillfället
Kan inte själva styrslagen varit ett resultat av att du satte ner styret snett efter wheelien?
Det bästa alternativet verkar vara att hävda att en katt var på väg ut i gatan och att bromsen låste sig som den bevisligen gjort tidigare, när du bestämt men med känsla försökte komma till ett snabbt stopp..
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
KrilleYZF R1 skrev:
Japp! Kommer. Läste en lite annons i BT idag om flygdagen och ett rekordförsök till Guinnes bok kl 1600.

Helvete vad jag skall bränna gummi. Nytt däck i förra veckan å allt. D ska va slut innan jag lämnar platsen :fakta Men efter vi böööönat :D står en jättetrailer och kränger däck till oss! :tummenupp AVONS värsta modeller, monterat och klar med däckmaskiner i trailern för åttahundra spänn :bow :bow

Vem kan vi tacka för detta? Skicka smörgåstårta till RAVETRANCER i WCX som styrde upp saker & ting och gör detta möjligt! :bow :bow

Är det inte kl 3 ??
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
KrilleYZF R1 skrev:
En annan sak jag kom tänka på nu! Jag körde en dag, öde RV40 med Putte hack i häl, ja hade tråkigt så d blev bakhjul 2an, och trean en bra stund. Kändes helt okej. Körde om en bil, två, tre, fyra..När jag lägger ner framhjulet är jag uppe i tjaa..fort..& får jag VÄRSTA TÄNKBARA styrslag men innan jag hinner tänka klart på vad som håller på att ske, är allt över, cykeln går åter som på räls.
Nu D jag tänkte komma till.
Jag tror att styrslagen jag fick, var direkt orsak till att frambromsen VAR HELT TOM PÅ TRYCK! Jag börjar panikpumpa som en jävla dåre, och efter 4-5 pump på bromsen var trycket tillbaka, men bromsverkan var URUSEL. Pumpa lite till, och allt är återställt. Sinnessjukt!
Där var jag INTE kaxig för ett ögonblick, ni kan ju föreställa er.
Jag funderar på att återberätta den historien, dock utelämna obetydliga detaljer som bakhjul, växla, passera bilar och styrslag.

Slutsats. Bromsen på en retta är inte vattentät. Den slutar funka, tappar tryck, för att sedan snabbt komma tillbaka med värdelös bromsverkan, man NYPER SOM SATAN I PANIK och wips så har vi en ofrivillig stoppie som Jorma Polis råkade se. Va tror nI?

Jag vet inte riktigt vad det är som gör det men på något sätt så tror jag kolvarna pressas ut/in? Och det gör att man inte har någon bromsverkan på några pumpningar.
Det är ganska vanligt om man får sådana megastyrslag.

KrilleYZF R1 skrev:

(McGoofy. Jag tittar och tittar på bilden. :D Fy fan vad ni ska få igen :D :D Det kommer en daaag & gatorna i Borås är fåå.. :fakta

:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top