OK!
Rapport från lördagen tidskval i R1000!
Då var man hemma igen efter en riktigt fet dag! Har haft problem med min hoj hela året och ej lyckat få till fjädringen med följd att det har sladdat vilt och bakdäcket sett ut som offret för en hamsterattack samt framfjädringen bottnar bara man funderar på att bromsa! Har hela tiden trott att det suttit Öhlinsfjädrar i den då den skall vara Öhlinskittad, dock har den varit alltför mjuk så nya hårdare fjädrar kom igår. Döm om min förvåning då det satt (jättemjuka) originalfjädrar i den!!!? Va fan?
Dessutom så funkade inte returinställningen på vänstergaffeln, den var på max hur man än ställde vridskruven.... nåväl bytte allt och NU JÄVLAR går den som på räls, vilken skillnad!
Vann första tidskvalet och kom trea i det andra så nu känns det mycket bra. Kan dock meddela att fria varv...det får man bara drömma om i Falkenberg! 41 st på banan i tidskvalet gjorde det i princip helt omöjlig att få till något flyt och fruktansvärt svårt att sätta snabba varv då det antingen var 4-8 omkörningar per varv eller så var det gulflagg då det vurpades friskt! Inte bra, hade inte ett ENDA fritt varv i tidskval 2....
Men som sagt R1000 är stenhårt i år, de 20 första förarna inom 1,5 sekunder!!! Detta blir tufft. Är mycket imponerad av Camillo som satte pole-tid och aldrig har kört banan innan, reeeespeckt!!
förstatiderna i R600 och R1000 hade räckt till mittenplacering i Superbike! Det talar om ungefär vilken kvalitet det är på startfältet i år. Trist att så många sporthojare inte kvalade in men det är bara en sak att göra....öka tempot!
Förhoppningsvis får både Zilversurfer och Chrille köra i mogon från reservplats.....
Trist för Martin som var tvungen att hoppa p.g.a. maginfluensa, krya på dig! Trist även för No18 som har lagt bra tider på träning men ej fick till det på kvalet!
Själv är jag själaglad att jag (äntligen) fått till det och börjar nosa på placeringar som känns relevanta, bara hoppas att det har släppt nu!
I morgon är det pallen som gäller!