Rapport Falken Lördgagen 14 Juni

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Kanske dags för nån på Svemo att vakna till och klassa upp de snabbaste redan nu?

De 25 snabbaste förarna i Rookie 1000 är snabbare än 46.658 vilken var långsamaste tid i Nordic Superbike. De 19 snabbaste förarna i Rookie 600 var snabbare än denna tid.

De 32 snabbaste förarna i Rookie 600 var snabbare än långsamaste tid i SS 600 som var 47.910.

(kvaltider enligt www.scanidinavianopen.com)

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Marcus skrev:
Kul att R-1000 är såpass tight och tufft, tråkigt dock för alla er som inte klarade kvalgränsen. Vad låg den på i R-1000 och R-600?

Camilo Adrian (från Gbg och WCX såklart) rockar!! :bow
Hoppas han sopar rent idag då :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag tjatar lite igen denna helg, någn som vet hur det gick för Christian "Quitte" i 600std ?

Finns det ingen sida som hyggligt snabb att uppdatera? Är det alltdi djungeltelegrafen som gäller på Söndagarna?

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Camilio vann racet i R1000.
Xeno kom tvåa i mål och lade snabbaste varv men blev tilldelad 20sek tidstillägg efter tjuvstart, vilket resulterade i en 7:e plats.

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Jepp, så var det!

Gjorde det klantigaste klantiga man kan göra, råkade slira till lite på kopplingen med följd att framhjulet rullade över den vita markeringen med ett par cm!!!! Så jävla onödigt, var alltså ingen regelrätt tjuvstart då jag stod helt still när lampan släcktes, bara det att jag stod något något för långt fram...surt!!
Dock hade jag och Camillo ett riktigt roligt race där han och jag drog ifrån det övriga starfältet hela tiden, 9s tror jag det blev till slut! Han kör fint den gode Adrian, det måste jag erkänna :tummenupp
Hade ett par lägen då jag kanske borde attackerat lite mer men det gick såpass fort att en attack hade inneburit rätt stora risker, försökte lite på sista varvet (där jag tog bästa varvtid) men det räckte inte riktigt, dansade in över mållinjen 0.152 sekunder bakom vilket är den ungefärliga tiden för en lushostning skulle jag tro....är mycket nöjd med dagen ändå!!!! Det är otroligt vad roligt det är att tävla, kommer nog inte att kunna sluta tror jag... :rolleyes:
Tro vi bjöd på riktigt bra underhållning, åtminstone verkade publiken tycka det!! :hej

Kul även för Zilversurfer (19:e) och Jalle (23:a) som höjde sig märkbart under racet, ser väldigt lovande ut! Vet inte hur det gick med Ola (no11) men såg att han hade vurpat, hoppas att han klarade sig bra...
Övriga sporthojare finns det ju inte så myckat att säga om då de tyvärr ej lyckades kvala in, detta visar återigen vilken otroligt hård klass R1000 har blivit i år! KUL!

Här finner ni den fullständiga rapporten!

:squid

Last edited:

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
De inledande tre första!

Camillo, jag och Roger Palmér!

Bifogat

• p6150009b.jpg
    p6150009b.jpg
    38 KB · Visningar: 209

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Re: Jepp, så var det!

XENOMORF skrev:
Gjorde det klantigaste klantiga man kan göra, råkade slira till lite på kopplingen med följd att framhjulet rullade över den vita markeringen med ett par cm!!!!

FUSKIS! :whip :1pajas

XENOMORF skrev:
Vet inte hur det gick med Ola (no11) men såg att han hade vurpat, hoppas att han klarade sig bra...

Vet inte vad som hände men vi stod precis rakt över banan där det hände. Han kom rullandes i väldigt sakta mak, kollade bakåt så banan var fri, sedan svängde han över ut till vänster i gräset för att köra av banan och väl ute i spenaten så gick han omkull i promenadfart. Därefter flög det såväl hjälm som handskar. Vet inte varför han bröt men har full förståelse för känsloutbrottet. Trist. :(

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ola #11 fick kedjebrott. Micke filmade honom när han gick omkring i depån och morrade, vilket med säkerhet kan beskådas på den kommande filmen. :D

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Tycker f ö riktigt synd om Chrille. Tungt att vara så nära kvalgränsen och inte få köra.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
abstruse skrev:
Tycker f ö riktigt synd om Chrille. Tungt att vara så nära kvalgränsen och inte få köra.

Sådan är rejsingen. Är man inte tillräckligt snabb så får man inte vara med och köra. :D

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
abstruse skrev:
Det är inte synd om honom, vänta till efter geléåsen. Då är det verkligen synd om Chrille :D

Canoly

Guest
R1000 första böjen första varvet

Bifogat

• r1000 1.jpg
    r1000 1.jpg
    71.4 KB · Visningar: 158

Canoly

Guest
En stor klunga kom sen

Bifogat

• r1000 2.jpg
    r1000 2.jpg
    73.8 KB · Visningar: 158

Canoly

Guest
Här är det Oscar först och Jalle sist

Bifogat

• oscar 1 jalle 4.jpg
    oscar 1 jalle 4.jpg
    60.8 KB · Visningar: 147

Canoly

Guest
En liten zoomning i XENO-bilden

Bifogat

• xeno 1 nära.jpg
    xeno 1 nära.jpg
    89.5 KB · Visningar: 144
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping