Rapport från bankörning på Kemora 28-31juli

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Nu har den två man starka (jag + Micke k) UMCC styrkan kört klart den första dagen på Kemora.

Hittils inga problem alls. Två stycken krascher under dan men inget allvarligt. Vi är ca 30-40st som kör så det är ganska gott om plats och grupperna är också ganska jämna.

Vädret verkar bli prima för de närmaste dagarna så vi kommer med all säkerhet att få köra oss nöjda.

Har kört ca 1:22 tider under dan enligt dom med "tidur"...inte ens ett släpp på hela dan...peppar, peppar...

Uppdaterar igen imorgon efter körningen!

:squid

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Bandit tippade igår på Unibet att Micke K kommer att ha ett trasigt skinnställ när han kommer hem.....

Hur som helst... ta inte ut er helt, för till helgen ska vi ju ut och dricka sporthojsgroggar!

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
F.n man blir rätt avis.
Får väl trösta mig med att jag numera är innehavare av en B-licens. Nu är det bara se till att utnyttja den också...

Någon som känner att dom vill sponsra :D

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dag två på Kemora avklarad :D

Varmt även idag men annars en kanondag på banan.
Mitt Rennsport bakdäck blev tyvärr dåligt men tack vare en schysst Lulebo fick jag köpa ett "nytt" bakdäck till det facila priset av 200kr så nu ska jag väl klara mig dom återstående dagarna.

Micke K låter hälsa Advance4Stroke att hans skinnställ är skrapat...men endast på ställen där det SKA skrapas :fakta

Annars så har våra varvtider krupit ner lite grann. Jag har nått ner till 1:21 tider och Micke har varit ner på 1:25 (fast vi har inte kollat så noga).

Det blir nog till å höja upp gixxern bak när jag kommer hem...kan inte fortsätta att åka "chopperstuket" som nån elakt kallade det i depån.

Nåja hursom, två dagar kvar med körning så vi återkommer väl imorgon...

...och jo förresten...inte ett släpp ännu heller :crash

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Tro inte att jag är avunsjuk, det är tufft att köra på corden i umeå åxå... med massa släpp...

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Angel skrev:
Fränt killar (blink blink) jag väntar er på fest i helgen, så hittar vi på nåt roligt :whip

Tyvärr funkar det där bara på Advance4Stroke :lol

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Christer, om du inte kommer dej för att höja "choppern" bak så kan jag fixa några schyssta läderfransar till ditt styre... :D :D :D

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jahapp, då är dag tre till ända också.

Idag har vi haft om möjligt ännu varmare och det var riktigt stekande på eftermiddagen. Förmiddagen var dock helt ok.

Micke k hälsar att dom som satte pengarna på dag3 kan hämta sin vinst på närmaste spelkontor för idag har skinnstället skrapats på fel ställen...Mickes varvtiden var dock ner på 1:24:2 så nu börjar det gå ganska bra.

Själv så har jag tvingat runt "chopper-gixxern" på 1:20:3 och jag är skitnöjd med det...så nöjd att imorgon ska jag montera fransar på styret och bara cruisa runt :cool:

Nån finne som var där och tränade med en GSXR1000 03:a var dock inte nådig och spöade alla med tider på 1:15...

Det var väl allt för idag...vi återkommer som vanligt med en rapport imorn när vi kommit tillbaka till Umeå.

...och förresten...idag har jag sladdat :D

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Du är bäst Micke K

Pressa varvtiden mer så kommer du göra en ännu fränare vurpa :rock

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Du får se till att få med en hink GRUS Christer.
Vi kan ju inte från gå våra traditioner :D

Kul att det går bättre och bättre för er. Synd att man inte tog sig tid att hänga med denna gång. Men ingen bil att dra släpet med, plus den dyra färjan får jag väl ha som orsak :(

Hur gick det för Micke och hojen :confused:
Hoppas det inte vart så farligt..

Gråben

Medlem i polerskadades rixförbund...
Gick med
18 May 2003
Hoj
KTM 660 smc ( avställd ) Puch Maxi 50cc för gatan, KTM 380 i skogen och övrigt
Låter kung att vara och snurra på bana...man blir sugen på att hänga på senare...vore kul att prova det me...

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ikväll kom vi (jag + Micke k) hem från fyra intensiva dagar på kemorabanan.

Det är bara att tacka arrangörsgänget för ett mycket väl utfört arbete (fastän alla instruktörerna kraschade :D ).

I övrigt så träffade jag en del sporthoj.com:are och överlag var det ett väldigt bra gäng som körde. Jag upplevde inte under hela helgen nån enda idiotomkörning utan alla på banan skötte sig väldigt väl (kan bero på att de flesta åkt bana tidigare).

Personligen så förbättrades jag väl ett snäpp igen. Så känns det nu i efterhand iaf. Beror säkert till viss del på att röda gruppen var ganska jämn så det gick att hänga på och lära sig av varann. Kul att få lite tider på körningen också, nåt som jag aldrig brytt mig om innan.

Sista dagen så valde jag att inte satsa på nån bättre tid utan bara ta det lugnt och komma hem med hojen i behåll...var ändå nere på 1:20 tider fastän jag inte laddade maximalt så det var en positiv överraskning.

Men som sagt, stort tack till alla er som höll i denna helg. Jag kommer gärna och kör med er igen :tummenupp

Kommer bilder också...men inte nu...nu ska jag sova...

Putterossi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600 -01, Blade -92, GRC GP1
Även vi kom hem till slut!

Fast det kändes som en evighet. Vi åkte hela natten och hade morgonfärjan från Åbo. Det var ett segt gäng som spenderade de 11 timmarna på färjan. Tusan att det ska va så jobbigt för att ha massa skoj :D

Tackar för trvligt sällskap och kan bara intyga att det var suveränt. Dock så är jag besviken på mig själv att jag aldrig kom ner på några bra varvtider. Ny hoj å allt :eek:

Så här kunde det i alla fall se ut på banan, fast här utan fransar :D :D :D

Bifogat

• kemora03_63.jpg
    kemora03_63.jpg
    40.7 KB · Visningar: 185

Maxat

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R1
Midlanda blir av (dock ej bike-events)

Såg till min fasa att Bike-events har ställt in Midlanda 9-10 aug. Därför har vi bokat banan och tänker anordna en körning.

Vi delar in oss i 3 grupper och kommer att ha instruktörer i varje grupp. Vi tar in högst 30 personer (+ instruktörer) för att försäkra oss om så mycket körning som möjligt.

Priset är 1000:- för hela helgen (lör + sön), och det blir tokmycket körning...

Ni som var med i Kemora v31 och körde med oss vet vad det handlar om, det är TOKROLIGT!!!

Föranmälan gäller så skynda att anmäla er. Ingen betalning på plats!
Sätt in 1000:- för hela helgen (el. 500:- per dag) på Bankgiro: 5637-4168 Mottagare Max Kinnander.
Ange:
Midlanda, namn, telefonnr

För mer info, kontakta Max på:
0739-742030
08-295221
maxkinnander@hotmail.com

Ska försöka hinna uppdatera hemsidan också med lite mer info:
www.drive.to/maxat

Vi ses där!
mvh
/Max

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
cbjorkman skrev:
Sista dagen så valde jag att inte satsa på nån bättre tid utan bara ta det lugnt och komma hem med hojen i behåll...var ändå nere på 1:20 tider fastän jag inte laddade maximalt så det var en positiv överraskning.

Fan också! Måste väl börja tänka på att byta hoj. Kan ju inte, så där utanvidare, acceptera att en svenne börjar åka ifrån en allt för mycket! ;) ...i o f s så vet vi ju varifrån den "snabba sidan" härstammar. :crash

....men men, jag har ju min evighets-ursäkt som alltid funkar, för lite hästar och för tung pilot. :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA