Rapport från ERF i A-torp!

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
OffkeFF fick tyvärr gipsa handen idag efter vurpan (på första varvet hrmmmm.... hrmmmm...hrrrrmmmmmm) i falkenberg igår, trist...Krya på dig Office!

Hur gick det då för team SWT racing? Jo:

Xenomorf/ No:1 bröt tyvärr med ca 2 timmars körning kvar, något var fel med generatorn på No:1s hoj så den laddade ur var 45:e minut med följd att hojen bara gick på tre cylindrar, efter att ha rännt runt i depån som skottspolar på jakt efter fler och fler batterier fann vi det till slut inte lönt längre och kallade det en dag. Som tur var så kom även regnet då så det kändes inte alltför jävligt! ;)

Team SWT 2 krashade tyvär hojen riktigt ordentligt och stog i depån i över en timme så den placeringen var inte heller den någe vidare. :(

När vi lämnade så ledde för övrigt Scandinavian endurance team med Christer Miinin tätt följd av Lars Rullfs team. Har hört i efterhand att Rullf lyckades passerade på slutet men är ej helt säker, vet i alla fall att han var grymmt snabb i regnet!

Tider då?

Jo No:1 lever upp till sitt favoritskap i R1000 med mycket gångbara 1.43.6! Själv lyckades jag endast masa mig runt på mitten-44:eek:r vilket ju är piiiinsamt långt efter!

Så som jag sagt innan, blir inte No:1 Rookie-mästare i år så skall han äta upp sina tofflor!

Kul hoj han hade förresten, över 160 bakhjulshästar med de absolut grymmaste tillbehören man kan önska sig, en dröm att köra (får min egen att kännas som en överförfriskad snigel i uppförsbacke)! Den gick rent ut sagt som ett as! Ingen hängde med på flygrakan! Och så gick den ju på bakhjulet HELA tiden, speciellt på start och mål-rakan (konstigt?)... :tummenupp

Hörde rykten om någon svartflagg eller så tyyyyyp.... :rolleyes:

Så överlag så var det en trevlig tillställning (förutom andrateamets skador förstås) och vem vet, vi kanske kör några fler ERF-serier ihop, inte alls omöjligt...

:squid

Last edited:

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
ajaj, krya på sig OffKeff.

Jahapp, då är det bara att köpa på sig med Webes-påsar ... med tanke på No1:s prestation. :tummenupp

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
XENOMORF skrev:

När vi lämnade så ledde för övrigt Scandinavian endurance team med Christer Miinin tätt följd av Lars Rullfs team. Har hört i efterhand att Rullf lyckades passerade på slutet men är ej helt säker, vet i alla fall att han var grymmt snabb i regnet!

Scandinavian endurance team vann, följd av Lars Rulffs/ Allan Östli. På 3: plats kom Team Fagersjö-el.

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Grattis till vinnaren och krya på dig Onoff-keff

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Lyckades tilltrotts att det var 1992 som jag senast besökte Anderstorp samt att jag för första gången körde på slicks prestera en tid (1.43.6) som åtminstonde förvånar mig själv då jag utan större problem kan kapa den med 2 sekunder... :3freak

Ursäkta men vad körde ni på för däck på Mantorp 97 på Endurancet som gick då???

Det som Folkesson och Lindström vann jag vet att du körde för jag mekade för Folke på den tiden!

Men roligt att ni har snurr på grejorna :fakta

Otur bara med det andra bara......

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vill oxå tävla på bana juh! suck. Var ute o rejsade lite och fick hjulspin lite då och då på mina Avon däck.

P, du kör inte på Avon däck gör du?

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
No1 skrev:
Ha ha ha...

Det har du rätt i, men vi lyckades ju med att ligga fyra i racet när motorn gav upp på långa rakan, och betänk då att den motorcykeln som vi då körde var en GSX-R1100 -92 som vägde ngt ton eller så...

Men till trotts dagens problem så kan jag bara vara glad då vi hade dagens vassaste moppe... ;)

No1...

Ps! -96 var det väll!!?? Ds!

Nej GSX R 600 kom 97 och den hade vi pelat i en standard R 750 motor i Jimmy körde från Östli och Rulfs på bakhjulet på rakan (de blev tvåa)

Tror det var 8 eller 13 varv före tvåan.....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
XENOMORF skrev:
OffkeFF fick tyvärr gipsa handen idag efter vurpan (på första varvet hrmmmm.... hrmmmm...hrrrrmmmmmm) i falkenberg igår, trist...Krya på dig Office!

Appappapp :) 2.5 varv var det, men på de varven lyckades jag få en 125'a i rumpan och hinna med en higsider direkt efter det..
Handleden ska vara ok till sm på sviestad..
Måste säga att det ytterst lilla jag hann se av falkenberg var en rent djävulsk bana. Säkert kul om man hittar runt på den, men jag fick ingen kul upplevelse...

Anderstorp var kul att se, både Xeno och no:1 dunkade på riktigt friskt.

I "mitt" team, lyckades vi hitta en a-förare från NSBK, som iofs tog det lugnt med no2's lagade gixxer, men ändå senare i regnet la tider som var i klass med Rulffs, efter den andra lagningen, då han åkte runt på låga 2.01 i regnet, utan kåpglas och lite småpinaler som saknades efter no2's vådliga highsider.

Det var tre rejäla krymplingar som åkte hem i dampbussen, jag med gipsad näve, stel, blåmärke under hälen och halt som fan, mcbudet på sina kryckor, och no2 som var både haltare och stelare än jag.

Totalt kaotisk helg för team-damp och swt-racing, men ändå riktigt kul, även om det blev lite dyrt..

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Re: Re: Rapport från ERF i A-torp!

oFFkeFF skrev:
Appappapp :) 2.5 varv var det, men på de varven lyckades jag få en 125'a i rumpan och hinna med en higsider direkt efter det..

Jonas på sin 125.a körde snabbare än dig, på min film ifrån Falken så kör jag om Jonas, är jag snabbare än dig :1pajas kolla själv www.ketogan.com

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning