Rapport från ERF i A-torp!

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Offnöff, vänligen skriv några ord om hur det var att köra No 2's långrtadare jämfört med din egna lilla fjuttmoppe.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Re: Re: Re: Rapport från ERF i A-torp!

GSXR1100R skrev:
Jonas på sin 125.a körde snabbare än dig, på min film ifrån Falken så kör jag om Jonas, är jag snabbare än dig :1pajas kolla själv www.ketogan.com

Kan väl lugnt säga att nog alla som var på falkenberg definitivt var snabbare än jag..
Efter ett utvarv, ett varv med en 125'a i rumpan och ett invarv med en highsider får du vara snabbare om du vill :tummenupp

Jag tror jag lugnt kan säga att jag kommer få äta geléhallon på falkenberg i juni..

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Re: Re: Re: Re: Rapport från ERF i A-torp!

oFFkeFF skrev:
Kan väl lugnt säga att nog alla som var på falkenberg definitivt var snabbare än jag..
Efter ett utvarv, ett varv med en 125'a i rumpan och ett invarv med en highsider får du vara snabbare om du vill :tummenupp

Jag tror jag lugnt kan säga att jag kommer få äta geléhallon på falkenberg i juni..
Hehehe dåligt snittfart när man klotar efter 2 1/2 varv :1pajas
Jag ska ut å sladda i reget på Knudan idag, hoppas på tider under 2minuter :gråta

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Teddy skrev:
Offnöff, vänligen skriv några ord om hur det var att köra No 2's långrtadare jämfört med din egna lilla fjuttmoppe.

Tjo..

Nu hann jag ju inte med så mycket, men körde iaf 10-12 varv på sviestad innan det blev punktering.
Lättkört tyckte jag, hade faktiskt inte så stora problem att slippa bakhjulsstuds i kurvorna, mellangasa var lätt på den cykeln med inspruttet, hojen svarade fint och bra.
Största skillnaden mot en 250 och även en stor skillnad från en vanlig 600/750, var att man får planera sina kursändringar brutalt tidigt, knixen på sviestad får man börja bryta hojen 200 meter innan man ska igenom, och det är bara att glömma att man kan byta spår..
Tyckte hojen kändes rätt gungig, men om det hade att göra med chassit eller punkan vet jag inte, upplevde cykeln som rätt svampig även på falkenberg.
Motormässigt, visst ett jäkla pulver, men det känns inte riktigt, den går så mjukt, spinner och går på bakhjulet.

Inte direkt imponerad av cykeln som sådan, däremot lite impad av att folk kan köra skiten så fort som en del gör :D

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Jalle skrev:
Racerapport från Team Zoulfly?

Hur gick det?

För egen del gick det rätt kass. Det var iofs första metrarna på bana, men oj, vad jag hade svårt att jobba upp farten i kurvorna, trots utmärkta lägen att hänga på olika förare. Nåja, det kommer väl. Men det tar tydligen tid att ställa om från att köra Buick Roadmaster i stan till en R1 på bana :rolleyes:

För teamet gick det oxå kass. Dels så hade vi problem på första passet med att vänster gaffelben gängade upp sig ur nedre fästet vid hjulet, med följd att all gaffelolja stänkte ut på bromsar, däck och på grenrör så att det började ryka om hojen. Som tur var hände ingenting och vi kunde laga. Sen var det min tur att köra så det var väl lagom roligt att börja på en sån hoj tyckte jag. När 3:e man klev på så höll han sig på hjulen i säkert två varv så sen blev det mera reparationer på kylare och lite annat. Och då skyllde vi på skador på hojen så vi körde inget mer förutom sista varvet så vi ändå fick målgångspoängen.

Xeno och No1 verkar ju onekligen grymt starka i år, tiderna imponerar. Offkeffs handled imponerade inte lika mycket tyvärr så jag förstår att det blev gips...hoppas det läker fort i alla fall.

Tack No18 för leveransen oxå

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...