Rapport från helgens Midlanda körning

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jaha då var man tillbaks efter två dagars gasande på Midlanda.
Lördagen började lite trevande, åkandet varvades med att vara assisterande mekaniker till killen med den svarta gixxern vars namn vi ej skall avslöja. Kan dock nämna att han är en jäkel på att fotografera fast denna gången hade han lämnat kameran hemma.
Efter lunch började åkningen bli riktigt bra, tempot skruvades upp några snäpp och humöret var på topp. Avslutade dagen med att aggera fotograf till min motardåkande vän Pingis. Dock kunde det ha slutat illa, med kameran i högsta hugg stod jag och väntade uppe vid chikanen för att ta ytterligare en bild av en sladdande XR 650 R , men jag fick vänta och vänta, tillslut kom han puttrandes med ett framhjul som levde sitt eget liv. I depån konstaterade vi att ett framhjulslager hade gått sönder, det vobblade så kraftigt att däcket slog i gaffelbenen. :skrämd Som tur var gick det sönder på ett av banans långsamaste partier.
Under dagen var det bara en vurpa.
Söndagen var lite seg, det kändes att man hade kört en hel dag innan. Före lunch var det riktigt trögt men efter några mackor och rikligt med vatten var man med i matchen igen.
Tyckte lite synd om killen som blev avvisad av banan och inte fick köra mera p.g.a att han åkt på bakhjulet, nåja regler är regler och skall följas av alla.
En enda vurpa under dagen, samma kille som körde av på lördagen gjorde en highsider ut ur långhögern.
Dagen avslutades med att Pingis fick låna min hoj och köra två pass, han hade fram till dess fått aggera kameraman p.g.a det trasiga hjullagret.
Kontentan av helgen är:
:squid :squid :squid :squid av fem möjliga.

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
RJ skrev:
Jaha då var man tillbaks efter två dagars gasande på Midlanda.
Lördagen började lite trevande, åkandet varvades med att vara assisterande mekaniker till killen med den svarta gixxern vars namn vi ej skall avslöja. Kan dock nämna att han är en jäkel på att fotografera fast denna gången hade han lämnat kameran hemma.
Efter lunch började åkningen bli riktigt bra, tempot skruvades upp några snäpp och humöret var på topp. Avslutade dagen med att aggera fotograf till min motardåkande vän Pingis. Dock kunde det ha slutat illa, med kameran i högsta hugg stod jag och väntade uppe vid chikanen för att ta ytterligare en bild av en sladdande XR 650 R , men jag fick vänta och vänta, tillslut kom han puttrandes med ett framhjul som levde sitt eget liv. I depån konstaterade vi att ett framhjulslager hade gått sönder, det vobblade så kraftigt att däcket slog i gaffelbenen. :skrämd Som tur var gick det sönder på ett av banans långsamaste partier.
Under dagen var det bara en vurpa.
Söndagen var lite seg, det kändes att man hade kört en hel dag innan. Före lunch var det riktigt trögt men efter några mackor och rikligt med vatten var man med i matchen igen.
Tyckte lite synd om killen som blev avvisad av banan och inte fick köra mera p.g.a att han åkt på bakhjulet, nåja regler är regler och skall följas av alla.
En enda vurpa under dagen, samma kille som körde av på lördagen gjorde en highsider ut ur långhögern.
Dagen avslutades med att Pingis fick låna min hoj och köra två pass, han hade fram till dess fått aggera kameraman p.g.a det trasiga hjullagret.
Kontentan av helgen är:
:squid :squid :squid :squid av fem möjliga.

Håller med dig i det stora hela men tycker inte synd om killen på kawan som övade bakhjulsåkning, varför lyssnar man inte när man blir till sagt en två tre ggr? Han fick även tillbaka pengarna :skrämd
Det var samma hoj men inte samma förare (två bröder) som körde ur.
Tycker att helgen var :squid :squid :squid :squid :squid av fem möjliga.

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Kan tillägga att det var jag som gick omkull med Brorsans hoj på lördagen (pinsamt) :eek:
Twinnens kraftiga motorbroms (van med 600a) gjorde att jag gick med sladd in i snabba högern före shickanen (stavas det så) innan jag hann möta med gas tog hojen i backen och då släppte framhjulet oxå, hade maximalt nedlägg så hojen tog i backen innan det blev en highsider.

Efter byte av ljuddämpare och tvätt var hojen ihop igen. Tack vare kraschpuckar klarade sig hojen och jag var bara lite blå och mörbultad.

På Söndagen fick brorsan en otäck Highsider på bana i kurvan efter vänstern med samma hoj. Han gjorde visst en riktig luftfärd enligt åskådare. Han fick ont i handen, stukade foten och allmänt mörbultad :crash

Summeringen på hemresa var att dela repkostnaden, höja hojen fram och mjuka upp fjädringen bak eftersom känslan och greppet för bakdäcket var dålig. Just nu är RideHighen bara höjd.

Fick bort mina egna spöken på Söndagen med min egen hoj. Körde iaf höga 1.02 varv med slitet däck, inte lika fort som dagen innan men vilket jag är nöjd med.

I övrigt var det en kanonhelg. Fast vi kanske aldrig mer får köra på Max arrangemang ;)

Förlåt till alla som missade körtid på våra sandlåde besök.

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Rapport från helgens Midlanda körning

U-A Loranga skrev:
Håller med dig i det stora hela men tycker inte synd om killen på kawan som övade bakhjulsåkning, varför lyssnar man inte när man blir till sagt en två tre ggr? Han fick även tillbaka pengarna :skrämd
Det var samma hoj men inte samma förare (två bröder) som körde ur.
Tycker att helgen var :squid :squid :squid :squid :squid av fem möjliga.
Fick han tillbaks kosingen, det var väl onödigt. Nu tycker jag inte ens lite synd om honom.
Jasså det var olika förare, de hade väl likadana skinnställ?

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Jag har ett Halvassons Racing (nu repigt)
Brorsan ett Alpine Star.

Båda är dock svarta och förväxlas lätt när dom är täckt av damm.

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
Ohoj deglarvänner.

Först: hjälmen av för Kinnander och company
för en jättetrevlig helg!
-Int blev ju det här så tråkigt...
Ser redan fram emot nästa gång.

Havererat framhjulslager på motarden gav en söndag
i slippers och T-shirt.
Kul att se alla snabba förare och finfin körning men det sved att behöva stå vid sidan om.

Hade första parkett vid Highsiden i långhögern.
Såg ett tag ut som den kylige norrbottningen skulle grejja
sladden men när fotpinnar med mera skrapade i asfalten blev kampen ojämn med en redig luftfärd som följd.
Hoppas innerligt att allt gick väl.

Lyckades ta några bilder under söndagen. Lite si och så med det fototekniska men man är ju inte Lennart Nilsson.
Jag hade mycket hellre kört även söndag.

Ps.
RJ lånade ut R1:an som tröst för hjullagret.
En skrämmande upplevelse. Det var ju omöjligt att glida fram på tanken och få ut innerbenet i kurvorna...
Vad betyder det när instruktören skakar på huvudet och pekar på depån ??

Vi säger så
Eder P.

Bifogat

• anjashårstudio2.jpg
    anjashårstudio2.jpg
    42.6 KB · Visningar: 166

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag mötte ett par ekipage med hojar på släpet, bla lulepojkarna med en blå r6:a, när jag körde hem till ume från piteå.
Mötte samanlagt 3 ekipage på 1 tim och 40 minuter...... :D

Pingis

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
En grästrimmer
Henrik...

39 betyder inte hur många varv han hunnit köra utan att han har 39 tama illrar hemma.

Bifogat

• henrik.jpg
    henrik.jpg
    43.8 KB · Visningar: 153

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Re: Henrik...

Pingis skrev:
39 betyder inte hur många varv han hunnit köra utan att han har 39 tama illrar hemma.

Jag tror att det betyder att han bara har 39% av sin kropp på hojen :bow

Pingis: Såg ditt snygga depåstöd :tummenupp (en 20 liters bensindunk) :eek:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Som RJ skrev så blev det en del mekande för min del (tack för hjälpen RJ mfl). Jag gick från en väldigt nervös cykel till en som kändes ganska bra men som sladdade väldigt friskt.

Kan inte komma på nån annan anledning än att bakdäcket helt enkelt var slut för fjädringen var inte ändrad sen Kemora veckan innan (iofs så var cykeln höjd 0,7cm bak).

Som vanligt gott om trevligt folk i depån och Max och gänget gjorde igen ett bra jobb :tummenupp

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Brorsan som gjorde highsidern fick domen.

Tre brutna ben i foten och ett brutet ben i handen.

Handen fick stödgips, till foten blev det bara kryckor.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Zvugge skrev:

Lät inget vidare, det var en ordentlig smäll, stannade som 2:a hoj.
Hoppas att det läker fort, hälsa din bror!

Dino

...
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
Orange
Stannade som 1:a hoj och det var inte utan att man blev lite skraj när föraren inte stod på benen när man kom. Jag låg efter Zvugges brorsa i ett par varv men istället för att göra en tveksam omkörning (jag är feg, jag vet :) ) så släppte jag honom på rakan samma varv som han gick i backen... Tur det för man är inte kaxig när man ligger precis bakom en som går i backen... :skrämd

Hoppas han kryar på sig å det snaraste och hälsa så gott.

ps. han körde med riktigt brutala nedlägg ds. :tummenupp

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Zvugge skrev:

Tjenare! ojfan det tog i ganska hårt.... :(
Hoppas han frisknar till fort :tummenupp

Var på verkstaden med min trilskande Mille idag...
Trodde knackningarna berodde på nåt lagerhaveri i motorn.
Det visade sig vara en bult till ett drev på vevaxeln som vibrerat lös....bara å dra fast å köra igen :cool:
Snacka om flyt...garantin gick ut förra månaden....

Det var en trevlig helg med perfekt väder trots att man bara fick
köra halva söndan :bow

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad