Rapport fran sjuksangen

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Är nu hemma efter en natt på observationsavdelningen på Varbergs sjukhus, klarade mig bra trots allt. Jag vet bara att jag (trodde jag räddade den) höll på att få en highsider ur nyhem men tydligen så hade jag flugit av hojen o sedan kunde inte bakomvarande förare väja så han körde tydligen över mig innan vi hamnade i sandfållan. Sprickor i 2 revben, hjärnskakning, stukad handled o tumme, stora blåmärken över arm, rygg och höfter. Har precis tagit mig ut till bussen o kikat på hojen, mycket jobb på den :död innan den kan rulla på banan igen.
Jag vill tacka all som hjälpte till vid vurpan, funktionärer o ambulanspersonal samt alla som hjälpte min lillebror som var med på en RR-tävling som meck för första gången.
Tack alla som hjälpte till. Förhoppningsvis så ses vi snart igen, ska försöka få ihop kroppen o hojen samt ny skyddsutrustning innan nästa race.
//Ove #9 Superstock 600

P.S Om någon har några bilder från crashen så får ni gärna maila dem till mig D.S

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag vet bara att jag (trodde jag räddade den) höll på att få en highsider ur nyhem men tydligen så hade jag flugit av hojen o sedan kunde inte bakomvarande förare väja så han körde tydligen över mig innan vi hamnade i sandfållan.

Vilken kurva är Nyhem?

Robban_R6

Rookie
Gick med
18 May 2006
Hoj
Yamaha R1 -04 Banhojjen
Det var en otäck vurpa. Såg dock ingen som tog kort men jag stod visserligen en bit därifrån. Krya på dej // Robin

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Hoppas att du läker ihop fort (och rätt)!

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Är nu hemma efter en natt på observationsavdelningen på Varbergs sjukhus, klarade mig bra trots allt. Jag vet bara att jag (trodde jag räddade den) höll på att få en highsider ur nyhem men tydligen så hade jag flugit av hojen o sedan kunde inte bakomvarande förare väja så han körde tydligen över mig innan vi hamnade i sandfållan. Sprickor i 2 revben, hjärnskakning, stukad handled o tumme, stora blåmärken över arm, rygg och höfter. Har precis tagit mig ut till bussen o kikat på hojen, mycket jobb på den :död innan den kan rulla på banan igen.
Jag vill tacka all som hjälpte till vid vurpan, funktionärer o ambulanspersonal samt alla som hjälpte min lillebror som var med på en RR-tävling som meck för första gången.
Tack alla som hjälpte till. Förhoppningsvis så ses vi snart igen, ska försöka få ihop kroppen o hojen samt ny skyddsutrustning innan nästa race.
//Ove #9 Superstock 600

P.S Om någon har några bilder från crashen så får ni gärna maila dem till mig D.S

Man kunde se skymten av ett litet avlägset smajl efter att sköterskan sprutat in den lite störrde dosen smärtstillande... :)

Krya på!!! Tur att du är optimistisk.

/E

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
skönt att höra att du mår bättre, det såg lite svettigt ut där alltså. hur gick det för den andra killen? det såg som att han blödde från pannan.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Se nu till att läka ihop riktigt fort, jag kommer att sakna min depågranne nått enormt om du inte är på plats! :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Krya på dig Ove! :tummenupp

@Nazzuro: Det är den långa högerkurvan efter chikanen. Olyckan skedde precis i utgången, före vänster/högern som leder upp till snabbhögern.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skönt att det inte var värre trots allt! Krya på dig. :tummenupp
Hoppas din lillebror vågar åka med fler gånger....måste varit halvjobbigt för honom också..

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Krya på dig Ove och tänk positivt. Allt kunde ha varit värre.
Nu är det bara att komma tillbaka.... "Ännu elakare, ännu snabbare"

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Krya på dej och hoppas du är ok så du kan köra Sviestadloppet.

/Kjellgrensklanen #17 & #29 125junior.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Skönt att höra att du är relativt ok...det såg illa ut på plats när vi hämtade hojarna. Även där ni låg väckte oro över att ni gått in i däcken eftersom ni låg vid däcksvallen och där fanns inga softfence just där. Hojarna var ju inte vackra men i det läget är det bara plast och metall och helt oväsentligt. Detta till trots så hoppas jag att du och hoj läker ihop fort och som någon sa -Rätt!

Benny

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
krya på dig.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...