Hans Majestät
lokförare
Vid en högfartskörning härförleden började min -86:a(6200 mil)
att tappa sin sedvanliga ork och varvvillighet(kom inte upp i mer
än 230), vartefter den rasslade till å det grövsta och dog.
Nu verkar motorn sitta fast, och efter rivning upptäcktes en
stor mängd flisor, flagor, metallpasta och "guldsand" lite varstans
inuti. Dock ser dreven ut att ha klarat sig, åtminstone de
som är synliga just nu.
Tyckte att jag dessförinnan hittat fler "frilägen" än vanligt,
och hade även hittat 6-7 st. drevtänder i oljesumpen.
Nån som känner till några typfel? Kan det vara något lager
som har skurit, eller är det trots allt nåt drev som pajat?
Känner ni till någon firma/privatperson som kan dessa
motorer och utför rep till en billig penning?
Tacksam för svar,
Hans, Strängnäs
att tappa sin sedvanliga ork och varvvillighet(kom inte upp i mer
än 230), vartefter den rasslade till å det grövsta och dog.
Nu verkar motorn sitta fast, och efter rivning upptäcktes en
stor mängd flisor, flagor, metallpasta och "guldsand" lite varstans
inuti. Dock ser dreven ut att ha klarat sig, åtminstone de
som är synliga just nu.
Tyckte att jag dessförinnan hittat fler "frilägen" än vanligt,
och hade även hittat 6-7 st. drevtänder i oljesumpen.
Nån som känner till några typfel? Kan det vara något lager
som har skurit, eller är det trots allt nåt drev som pajat?
Känner ni till någon firma/privatperson som kan dessa
motorer och utför rep till en billig penning?
Tacksam för svar,
Hans, Strängnäs