Johannes L
Ny medlem
- Gick med
- 12 Apr 2010
- Hoj
- Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Vad är nuvarande ägares ståndpunkt i det hela? Att du ska stå för del av kostnaden?
Förde ni en diskussion innan han lämnade in den eller ringde han och sa att jag fick ras och fick betala 19lök?
Hur mycket har nuvarande ägare kört?
(Du borde även ändra din korta version då du skriver att du ej använt den)
Jag har faktiskt ingen aning vad hans ståndpunkt är. Han är jättetrevlig och har gott bemötande, och berättade bara hur läget var, frågade vad jag hade gjort eller vad jag visste om det, och bad mig höra med Oves om man kan få deras stöd för det. Detta var första gången vi talades vid sedan han hämtade den och har alltså därför på eget initiativ fått motorn bytt. Det lät inte på honom som att han förväntar sig att jag ska ersätta honom på något vis men jag hade visst kunnat gå med på att han fixar fram en ny motor så kan jag göra jobbet att byta den. Men aldrig att jag går med på att ta en del av summan när han på eget initiativ löser ut en ny motor från Yamaha utan att samtala med mig först, då är det helt och hållet hans ansvar tycker jag.
Men som sagt, vi har inte nämnt något om det ännu så det är inte alls säkert han menar att jag ska stå för det.
Hur mycket han kört med hojen vet jag inte, men om det blir vidare diskussioner vill jag såklat veta det.
Tack för att du rättar min kortversion, gick lite väl snabbt =)
Du är inte ansvarig för nånting då du inte har varit i ond tro!
Hojen är ju för f-n snart 14 år gammal. Du har haft den dessutom i 5 år, nästintill orörd. Att komma dragandes med detta till Oves fattar jag inte.
Köparn får helt enkelt inse vad RH-garanti innebär vid privatköp.
Tack för svar. Jag delar din åsikt personligen då jag aldrig köper nått begagnat och tror att det finns nån slags garanti när det går sönder. Särskilt inte en hel månad efter, jag kan ju omöjligt veta vad han gjort med hojen på den månaden. Kanske delat motorn och monterat med silikon?
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
Men samtidigt vill jag ju vara sjysst och försöka hjälpa honom så långt jag tycker det är rimligt och vill han att jag pratar med Oves så gör jag det.. Även om jag vet redan nu att det inte kommer något ur det.
Föresten har jag haft den i 3 år då jag tänkte fel om årtalet.
Last edited: