Rasist????

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Hej alla!

Ni skulle sett vad jag upplevde idag! jag var ute och tankade husan på eftermiddagen idet fina vädret. När jag står och tankar så kommer det fram ett äldre par i en gammal peugeot och tankar vid automaten bredvid. De stiger ut bilen och börjar tanka. Sedan står de båda rakt upp och ner och blänger surt på mig och hojen. Efter ett tag så frågar mannen surt varför min hoj är gul och blå :confused:

Jag svarar att husabergare ofta ser ut så. Det mannen då säger är:

-"Jasså, vad menar du med att köra en sverige-färgad hoj, är du rasist?"

Jag blir totalt paff och står med öppen mun. När jag kommer till mina sinnes fulla bruk och frågar vad i hela fridens namn han menar med det? så svarar kvinnan:

-"Vi tycker att det är väldigt dålig stil att måla sin skrothög till motorcykel gul och blå, då det kan upplevas som väldigt stötande. :huvet

Jag blir om möjligt ännu mer paff och dessutom så börjar jag bli smått förbannad, innan jag utbrister

-" Ursäkta men vad i helvete är ditt problem, husberg har varit gula och blåa väldigt länge och jag har inte målat om den och jag kan inte förstå varför du kallar den skrothög då den säkerligen är 15 år nyare än er gamla peugeot.

Paret svarar inte på detta utan tankar färdigt och sätter sig i sin skrothög till bil och åker iväg.

På vägen hem så ser jag samma bil framför mig i en korsning. När det blir grönt så kan jag inte avstå från att köra om dem och ge dem fingret, kanske lite omoget men jag tänkte inte riktigt på detta då jag var så oerhört förbannad. Dels pga deras intolerans mot gul och blå-färgade fordon och sedan lite smått förolämpad av deras omdömme av min hoj som skrothög...

Jag förstår fan inte vad det var för fel på dessa människor alltså! :mad:

Är det någon annan som har fått liknande kommentarer på sina bergare?

/mvh Anders

simonnr22

Guest
Fan vad gött att du drog om han och visade finger!! HELT RÄTT!! Jag hade blivit hur sur som helst om nån sa så till mej! :D

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Hmm finns alla möjliga sorts underliga människor i denna värld :confused:

Mvh

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
HAHAH Du kan ju inte mena allvar? Detta hände alltså på riktigt ? :lol
Ja vad säger man, det finns folk till allt, klart du ska visa fingret åt dem! Hade gjort detsamma :D

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
:rofl :rofl :rofl

Ursäkta mig, men trots att det var det mest trångsynta jag hört yttras på länge så var det vansinnigt roligt sagt av det äldre paret... :D

Mest kul eftersom de verkligen tyckte det var en "riktig" rasist hoj ... :rofl :rofl

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Detta var nog det allra märkligaste som hänt mig under mitt liv....

Det är helt otroligt, mycket har jag råkat ut för men något sånt här??? :confused:

aja som sagt, det finns folk för allt :tungan

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Aja,, dom har väl rätt,, kom ihåg att man inte får sjunga de sista verserna på nationalsången längre i skolan för det kan ses som "stötande" hahaha

Svinball,,,:D :D :D :D :D :D :D

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Haha, den politiska korrektheten når nya höjder! Det där påståendet slår nästan rasistanklagandet gentemot glassen Nogger och 88:an.

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Är det kanske även så att folk som kör KTM med orange färg är drogliberala Holländare...:D :D :D

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Hade inte en såkallad "Fuck-You burnout" passat alldeles utomordentligt där! :tummenupp

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
stötande, den historien måste du skicka till husaberg fabriken :D

i en del skolor får ungarna inte sjunga du gamla du fria, är det Hitler som skrivit den eller :confused:

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Hade inte en såkallad "Fuck-You burnout" passat alldeles utomordentligt där! :tummenupp

Jo det skulle ha varit passande, fast man kan ju annars ta reda på var de bor och plocka bort ljuddämparen på hojen och slanga fram och tillbaka utanför deras sovrumsfönster en söndagsmorron kl 04.00 :yoparty

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Last edited:

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
Där ser man vilka det verkligen är som har fått den svenska flaggan till att bli rasist-stämplad?
Så jävla löjligt alltså
ska fan svetsa fast en flagga på bågen nu :yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM