Rasist????

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
...Om man nu retar sig på sånt här, då vore det väl smartast om alla som råkar ut för det faktiskt anmäler saken till DO och kräver ändring. Diskriminering är även att kalla nån för rasist p.g.a mc-färg!!

Håller med du! Lite rättning i leden hade inte skadat... :D
Diskriminering är ett brett begrepp.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Vi körde på permisuppställningarna.
Gjorde du rätt i din gamla sjöbuse, nästa gång jag ser dig ska jag ställa mig i givakt och anmäla min f;rånvaro ;)
såfort man säger något gott om sverige och att man är stolt över sitt land så kallas man rasist eller värre.
När en gick på gymnasiet var denna tröja ganska populär, var aldrig nån som sa ngt till folk som bar den heller faktiskt.

Bifogat

• 184fcf8552bd17b48c78c496215cac3e.jpg
    184fcf8552bd17b48c78c496215cac3e.jpg
    19.3 KB · Visningar: 208

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Aj aj, Ja får ont i magen...

I det här läget hade det varit befogat att sparka av backspegeln, så att de verkligen fått bekräftat vilken värsting du är...

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Droopfy,läs "EURABIA"-debatterna som finns på diverse andra forum så får du svar på dina frågor.Den resolution som nyligen klubbades i EU om ett förbud mot kritisering av (i första hand) islam borde ge dig svaret på vad som händer.

ontopic:shit...den historien e nog det sjukaste jag hört hittills...:D jag hade nog försökt framstå som tidernas största rasist framför gubben o kärringen om man fått nån sån kommentar om hojen....

Allvarligt... finns det ett sånt beslut.

vad gäller isåfall det? får ingen köver huvudtaget kritisera islam eller gäller det bara politiker och media?
det är ju helt sjukt!

När en gick på gymnasiet var denna tröja ganska populär, var aldrig nån som sa ngt till folk som bar den heller faktiskt.

och nu är det tydligen förbjudet att bära någon form av svenskflaggade tröjor eller plagg i skolan.
i vart fall på gymnasiet i alingsås.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Vad jag vet är det ren och skär lögn men den typen av spökhistorier sprids gärna av utmedpackarna och islamofoberna...

Det enda jag hört talas om är att Javier Solana vid något tillfälle hävdat att han anser att man bör kunna anta resulutioner som förbjuder hädelse och alltså förbjuder att man kränker andras religioner oavsett vilken religion det är..

Men mig veterligen är detta bara några få personers idéer och knappast någon internationellt vedertagen lag.

Men givetvis ligger det i vissa personers intressen att försöka måla upp bilden av att vi så gott som redan är en del av ett islamiskt kalifat och snart måste sända alla våra förstfödda söner på koranskola...

Så se till att titta under sängen innan du går och lägger dig i kväll för i deras värld ligger det med största sannorlikhet en sJeGig terrorist och bara väntar på att få hederssjälvmordsbomba dig så fort du somnat! :rolleyes:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
All typ av rasism, oavsett hudfärg på bäraren, är inget annat än stenåldersrädsla för sånt man inte känner till. Och ibland kommer även den lilla avundsjukan in och visar sitt gröna tryne.

Det där stämmer väl inte riktigt va?
Rascism betyder väl att man inte tycker om en ras av en eller annan anledning. Främlingsfientlighet och rascism är inte heller samma sak, då främlingsfientlighet betyder att man ogillar främlingar generellt, medans rascism antingen betyder att man ogillar en eller flera raser. Däremot så förväxlas ju begreppen hyfsat vilt när det diskuteras.

Det som det egentligen handlar om är väl att man "drar alla över en kam" därför att människan ofta generaliserar.
Ta som exempel, om jag åker ner till Göteborg för att festa och ha trevligt, och väl därnere så får jag stryk av en göteborgare på en krog. Efter den incidenten så kommer jag alltid att förknippa göteborgare med den händelsen. Så om nån frågar mig vad jag tycker om Göteborgare så kommer jag säga att jag "hatar" dom.
Egentligen är väl ingen så dum att han inte begriper att det inte är fel på ALLA göteborgare pga en incident, men det är ju såhär man reagerar. Skulle tippa på att det ingår i människans försvars system.

Om det nu när det gäller t.ex invandrare, att man själv är med om att bli bestulen, bråkad med, stört sig på etc. invandrare och dessutom ser på tv, läser i tidningar, hör av polare etc. om otyg som görs av invandrare så är det väl klart att folk bildar sig en generell inställning? Lika klart som att svenska turister som super hejdlöst i Danmark eller nere runt medelhavet får dåligt rykte pga att de beter sig.

Jag är personligen inte rascist eller främlingsfientlig, men jag tycker att om invandrare/främlingar vill ha ett bättre rykte så är det ju upp till dom att fixa det? Filmen som jag postade tidigare (som ett skämt) är ju ett strålande exempel på hur man INTE bättrar på ett rykte.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Vad jag vet är det ren och skär lögn men den typen av spökhistorier sprids gärna av utmedpackarna och islamofoberna...

Det enda jag hört talas om är att Javier Solana vid något tillfälle hävdat att han anser att man bör kunna anta resulutioner som förbjuder hädelse och alltså förbjuder att man kränker andras religioner oavsett vilken religion det är..

Vilket låter ganska orealistiskt med tanke på att bara utövandet av vissa religioner är en hädelse och en kränkning mot andra religioner..

jag ska kolla under sängen... vem vet. kattjäveln kanske har konverterat.
:näsblod

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vilket låter ganska orealistiskt

Vilker låter ganska orealistiskt med tanke på att yttrandefriheten är en av grundbultarna i majoriteten av EUs länder..

Det känns som att hans uttalande alltså är oigenomtänkt och lär stanna som ett oigenomtänkt förslag/yttrande. Dock finns det en hel del religösa grupper som står bakom ett sådant förslag. Inte minst bland katoliker och andra kristna i "öst"...

Oavsett lär det inte bli mer än ett dåligt förslag, förutom i utmedpackarnas skallar där de i sin skeva världsbild redan gjort förslaget till ett befintligt faktum och som en ytterligare del av den muslimska konspirationen, som inom kort gjort hela europa till kalifat och tvingat alla våra döttrar att omskäras och våra söner till koranskola....

Ytterligare en bidragande faktor att de är skraja och sprider den typen av lögner är att de själva är höjdrädda och fruktar att de skall tvingas bli böneutropare i någon 40 meter hög minaret.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Vilket låter ganska orealistiskt med tanke på att bara utövandet av vissa religioner är en hädelse och en kränkning mot andra religioner..

jag ska kolla under sängen... vem vet. kattjäveln kanske har konverterat.
:näsblod

Den kan väl aldrig bli katt-olik iaf?
Då blir den ju hund...
Och det är ju vi alla kristna enligt en annan religion...
Allt går runt, och religion är på det hela taget ett d-la maktmedel.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Det där stämmer väl inte riktigt va?
Rascism betyder väl att man inte tycker om en ras av en eller annan anledning. Främlingsfientlighet och rascism är inte heller samma sak, då främlingsfientlighet betyder att man ogillar främlingar generellt, medans rascism antingen betyder att man ogillar en eller flera raser. Däremot så förväxlas ju begreppen hyfsat vilt när det diskuteras.

Det som det egentligen handlar om är väl att man "drar alla över en kam" därför att människan ofta generaliserar.
Ta som exempel, om jag åker ner till Göteborg för att festa och ha trevligt, och väl därnere så får jag stryk av en göteborgare på en krog. Efter den incidenten så kommer jag alltid att förknippa göteborgare med den händelsen. Så om nån frågar mig vad jag tycker om Göteborgare så kommer jag säga att jag "hatar" dom.
Egentligen är väl ingen så dum att han inte begriper att det inte är fel på ALLA göteborgare pga en incident, men det är ju såhär man reagerar. Skulle tippa på att det ingår i människans försvars system.

Om det nu när det gäller t.ex invandrare, att man själv är med om att bli bestulen, bråkad med, stört sig på etc. invandrare och dessutom ser på tv, läser i tidningar, hör av polare etc. om otyg som görs av invandrare så är det väl klart att folk bildar sig en generell inställning? Lika klart som att svenska turister som super hejdlöst i Danmark eller nere runt medelhavet får dåligt rykte pga att de beter sig.

Jag är personligen inte rascist eller främlingsfientlig, men jag tycker att om invandrare/främlingar vill ha ett bättre rykte så är det ju upp till dom att fixa det? Filmen som jag postade tidigare (som ett skämt) är ju ett strålande exempel på hur man INTE bättrar på ett rykte.

Nu har du gjort mig förvirrad igen:näsblod
Först klänning o högklackat, o nu detta.

Men, vad orden beträffar så visst har du helt rätt. Men tanken var väl åt rätt håll ändå?? Jaja, får ändå inte till nåt vettigt svar, så jag kan lika gärna sluta svamla innan jag trasslar in mig helt i vad jag försöker få fram:glömdet

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nu har du gjort mig förvirrad igen:näsblod
Först klänning o högklackat, o nu detta.

Men, vad orden beträffar så visst har du helt rätt. Men tanken var väl åt rätt håll ändå?? Jaja, får ändå inte till nåt vettigt svar, så jag kan lika gärna sluta svamla innan jag trasslar in mig helt i vad jag försöker få fram:glömdet

Det där med svammel har jag patent på! :)
Erkänn att du gillade mig bättre med klänning? :yoparty

Last edited:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Det där med svammel har jag patent på! :)
Erkänn att du gillade mig bättre med klänning? :yoparty

Japp!!
Med klänning är du succé!!!
Synd bara att du inte visar dig med det så vi får se om verkligheten överträffar fantasierna:D

(Nu slår vi på spam-mode-off och låter tråden fortsätta på den seriösa vägen.)

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Hoj
gsxr-1000 k5

vad gäller isåfall det? får ingen köver huvudtaget kritisera islam eller gäller det bara politiker och media?
det är ju helt sjukt!

i huvudsak yes,men inte EU utan FN...lite skillnad...resolutionen e betydligt mer omfattande än så,och den klubbades igenom efter händelserna med muhammed-teckningarna.

svårt att diskutera detta här då islamkritik lätt översätts till rasism av okunniga så vi kan diskutera detta i en annan tråd,men vill du ha fakta och källor så gå in på t.ex flashback och läs tråden i "politik-utrikes" lr "religion".där finns all fakta och källor om resolutionen oavsett vad vissa här påstår om att det skulle vara nån myt...:D bara läsa själv och bilda din egen åsikt om vad den resolutionen handlar om.

Last edited:

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr

den är jue snyggare med griparna på bröstet :tummenupp

...nåt som media har fixat till med sina vinklade skriverier och uppförstorande av småsaker. Om skvallerpressen a'la Aftonblasket och Expressen höll sig objektiva i sina artiklar skulle hysterin inte vara så stor som den är...

helt rätt & riktigt. varför har media skapat denna bild av Sverige & svenskarna ?

jag vet inte varför, men jag vet vad jag tror..

Last edited:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Ja fy fan vilka idioter, men de har man ju träffat på förut... men helt rätt att det du sa til dom och att du gav dom fingret tycker de inte är ett dugg omoget, man ska visa dom jävlarna vad man tycker :tummenupp
fy fan vilka gammlingar.. men du gjorde helt rätt , jag skulle gjort lika dant om inte blivit till o med ennu mer förbannad:mad:
jävla gammlingar...

Last edited:

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
fan man blir ju bara så förbannad på en del människor ibland..

hade det inte varit för att det finns så jävla mycket invandrare utomlands så hade jag lämnat detta landet med en gång. :mad: :mad:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
...
Rascism betyder väl att man inte tycker om en ras av en eller annan anledning. Främlingsfientlighet och rascism är inte heller samma sak, då främlingsfientlighet betyder att man ogillar främlingar generellt, medans rascism antingen betyder att man ogillar en eller flera raser. ...

Ja det där tycker jag är viktigt att skilja på. Främlingsfientlighet lider alla i viss grad och det är helt naturligt, att vara lite rädd för det okända är inget konstigt. Rasism där man värderar människors värde efter utséende är något helt annat.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln