Rassel i min CBR600FS -01

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Har en CBR600 FSport -01 som nu har gått ca 1100mil.

Nu de senaste dagarna har jag märkt av ett rasslande ljud ifrån motorn. Då man märker av de som bäst är när man först gasar på och sedan motorbromsar... när nålen passerar från 3k till 2.5k varv, där emellan så rasslar det till och det hörs riktigt ordentligt.

Väldigt många (som jag har läst) som har likadan hoj som mig verkar ha haft problem med kamkedjesträckaren. Kan det vara så måntro? Det hela gör mig j*vligt nervös iaf... :eek: :(

Nu har jag inte vågat mig på att köra någe mer men ska jag göra de iaf(?) och testa mer saker för att komma fram till vad de kan vara?

Tips mottages tacksamt ifrån Er!

Sessnan

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Tl1000r -98
aj då..

Har precis samma problem själv på min gixxer 750R... Låter det "rassel" efter du släppt på gasen eller när du varvar?? Min låter alla fall inte bra när jag släpper på gasen, låter precis som om inte kamkedjan inte är riktigt spänd! Har allafall beställt en ny kamkedjespännare som kommer nästa vecka... Hoppas att nu det är den jäveln /lycka till

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Re: aj då..

Sessnan skrev:
Har precis samma problem själv på min gixxer 750R... Låter det "rassel" efter du släppt på gasen eller när du varvar?? Min låter alla fall inte bra när jag släpper på gasen, låter precis som om inte kamkedjan inte är riktigt spänd! Har allafall beställt en ny kamkedjespännare som kommer nästa vecka... Hoppas att nu det är den jäveln /lycka till

De rasslar till när jag släpper gasen =/ Jag hör de när den går förbi 3000 varv ned till 2500varv.

Så jag antar att de är kamkedjesträckaren. Nu e ju bara frågan om man ska fixa en manuell kamkedjesträckare lr beställa en från Honda. Har ingen aning vad de kostar, får ringa o fråga.

Vart man får tag på manuella har heller ingen aning om. Den sitter helknepigt på mig hoj.

Sessnan

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Tl1000r -98
Jag beställde en från Lelles i Uppsala och dom i sin tur beställde en direkt från Suzuki, och den skulle tror jag kosta runt 900-spänn riktigt dyrt för en liten metallgrej... Men men man får hoppas att det är det som är felet och inget annat??

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Honda har ju 5-årsgaranti på motor och växellåda, så jag förstår inte vad problemet är. Åk in med hojen till en verkstad och be dem titta på det bara.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024