Ratt till PC?

Kaxen

Ska bara fixa lite...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Lillebror fyller år här i veckan & jag tänkte köpa en ratt me pidaler till pöjken.
Nu är frågan; vilken?
Har kollat runt lite bl.a på pricerunner men antingen så får ju rattarna högsta betyg eller lägsta möjliga...
Ingen större hjälp med andra ord.
Sätter tillit till folket på Sporthoj, har DU en ratt till burken?
Isf vilken? Är du nöjd med den? Värd pengarna? Ska jag köpa just den sorten som du har?
Ska jag INTE köpa just den sorten du har?
Ja ni hajar kanske... Hjälp en tvåhjulig broder.

Ride safe!

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Har en Micorsoft Sidewinder Force Feedback Wheel (alltid funderat över varför namnet måste vara så långt) som jag är helnöjd med. Bra och exakt styrning, ger ett realistiskt intryck och bra kvalitet. De flesta bilspel testas med den och Colin McRae är väl mer eller mindre gjord för just den ratten. Handla! :tummenupp

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Jag har en Logitech Momo Force. Är supernöjd med den, sitter som berget på skrivbordet, läderratt, paddlar i metall, ledade pedaler o massa annat godis. Klart ett bra köp. Finns från 1450:- på pricerunner. Den är iofs lite dyrare nu än när jag köpte min, men det är fortfarande prisvärt.
90564l.jpg

Buzz

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
thumper
Polaren har en gammal microsoft-ratt, den är FÖR plastig, men det är rätt bra känsla i styrningen, men den rasslar och skramlar för den är så jäkla plastig. Skulle köpa en Logitech för dom är kungar på PC-rattar.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Märker ni av om "forcen" försämrats på något sätt i era forcerattar? Min Saitek känns lite som om den har tappat en del kraft jämfört med när den var ny. Eller så är det jag som fått träning av den. Men det är ju ganska så osannolikt, eller har jag äntligen hittat en träningsform som passar mig? :)

Kaxen

Ska bara fixa lite...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Estremo skrev:
Har en Micorsoft Sidewinder Force Feedback Wheel (alltid funderat över varför namnet måste vara så långt) som jag är helnöjd med. Bra och exakt styrning, ger ett realistiskt intryck och bra kvalitet. De flesta bilspel testas med den och Colin McRae är väl mer eller mindre gjord för just den ratten. Handla! :tummenupp

Det bidde en sån!
Tack för hjälpen! :tummenupp

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
jag kör med
logitec formula force GP

jag e nöjd

ända lilla problemet är att pedalerna kan åka iväg lite.. men en matta el. silvertejp löser det perfekt!!!

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
Rodentboy skrev:
Jag har en Logitech Momo Force. Är supernöjd med den, sitter som berget på skrivbordet, läderratt, paddlar i metall, ledade pedaler o massa annat godis. Klart ett bra köp. Finns från 1450:- på pricerunner. Den är iofs lite dyrare nu än när jag köpte min, men det är fortfarande prisvärt.
90564l.jpg

Kan bara hålla med , en helt grym ratt :tummenupp

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag har en Act Labs Force RS, supernöjd!

Lite epigt utseende men känslan och kraften är suverän :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...