hannuse
När resan är målet
det kan även vara tändspolen som är kass
då kan det bli som du beskriver
Hej.
Ok, tack för dina tankar.
Ska se vad jag kan komma fram till.
/Tobias
det kan även vara tändspolen som är kass
då kan det bli som du beskriver
Även flottörhusen går att sätta fel. Chokekrets bara i den ena (om jag kommer ihåg rätt!).
Kan vara värt att prova att skifta mellan förgasarna.
Utöver alla andra tips du har fått, är den rätt bestyckad och hur ser luftfiltret ut? Om jag minns rätt så har den 26 mm Mikuni med 240 i huvudmunstycke. Vill minas original-filtret är tvättbart. Nålarnas läge har i princip ingen påverkan på full gas. Som tidigare har nämnts, det är en klassiker att 2:ans YPVS släpar efter när grejorna blir slitna men det lär inte påverka så mkt som du beskriver.
Kolla reedbladen också så de tätar bra.
Det kan vara högfartsspolen som inte fungerar. Den ska mäta beroende på årsmodell mellan 3.6-5.3 ohms. Lokalisera kablarna från statorn. Mät mellan brun och röd kabel.
http://rdlccrazy.proboards.com/thread/34844/testing-cdi
Sedan är ju cdin en väldigt vanlig felorsak.
Det påstås att klämmer man rätt hårt på mitten av cdin så kan dessa funka.
Hej, tack!
Har du något bra tips hur jag gör det på bästa sätt?
Är det bort med förgasarna, och insuget, och okulärbesiktiga som gäller?
/Tobias
Har insatserna någon viktig funktion för rätt mottryck, eller är det mest för ljudnivån?
Tänkte om man kan dra en repa utan, och se om det gör skillnad utan insatserna?
Hojen har bara gått 1400 mil, så det här kändes lite överraskande?
Det kan vara högfartsspolen som inte fungerar. Den ska mäta beroende på årsmodell mellan 3.6-5.3 ohms. Lokalisera kablarna från statorn. Mät mellan brun och röd kabel.
http://rdlccrazy.proboards.com/thread/34844/testing-cdi
Ta en koll med lampa att tändningen arbetar som den ska. Dels att den har ungefär rätt gradtal vid olika varvtal, dels om tändpulserna blir instabila och upphör vid de varv där motorn börjar tröga.
Ja bort med förgasarna och insugsröret så du kan plocka ut reedkorgarna. Membranen ska såklart va hela och täta bra mot korgarna. Om de är liten glipa längst ut på bladen mot korg typ 0,2-3mm gör inte detta fel men de ger lite sämre effekt om än lite. Men Om de nu är lite glipa längst ut på blade kan du vända på dem så tätar de bättre.
Tipset om högfartssplolen är ett bra tips som inte behöver bli dyrt försök hitta mätvärden på den och ohm mät statorspolarna.
tror du letar i fel ände
som sagt innan kolla tändspolen
det problem du beskriver har jag haft flera gångar o då har det varit tändningen
starter o går perfekt tills man börjar dra på så slår den liksom av o kan i några Micro sekund varva fint
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick
Foto: Liza Simonsson Utv... |
![]() |
H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj
Nu börjar det närma sig för... |
![]() |
Norrtälje Custom Bike Show
Förra året firade Twin Club... |