Detta var krångligare än jag någonsin hade kunnat ana.
Jag hämtade hojen med släp i onsdags, skulle köra den till polisen, men det var stängt (iaf hittegods)
ringer på torsdagen, men då var det stängt (telefontid typ 9-14)
ringer idag, får tag i killen på hittegods.
Hej, jag har en hoj jag tänkte lämna in.
den är avregistrerad, men ej efterlyst stulen.
tidigare ägare sålde för 17 år sedan
svar: det går inte att lämna in ett fordon som "skall" ha skylt, som EJ är lyst stulen !!!
så nu står den i mitt garage (bättre det än att kommunen kör den till tippen) i väntar på svar från en bakant, som är polis.
han skulle dra lite i det i nästa vecka.
svensk byråkrati ... suck
Så du.....stal den...
Han kan ha sålt den och så har den nye ägaren glömt eller struntat i och lämna in pappren för ägarbytet och den gamla ägaren har skitit i och betala in avgiftenär det inte VÄÄÄLDigt konstigt att man står som ägare på en hoj som såldes för så många år sen och så inget ägarbyte på det? är inte hojen besiktigad och påställd eller nåt så får han ju registreringskostnaden en gång om året ändå ju?
menar inte fan betalar man de kronorna varje år och tycker det är lugnt att någon annan kör rundor och skiter i att skicka in ägarbytespapperna..?
Vad det gäller registreringshållningsavgift så är det inte automatiskt att VV/Transportstyrelsen plockar bort en ur registret ifall man inte betalar den.
Tror det var något med att det saknades någon form av lagstöd när den infördes eller hur det nu var...?!?
Det har väl gjort en eller två lättare rensningar bland dem som inte betalat men inte så värst mycket mera. Hade en utbildning när detta togs upp som exempel för några år sedan.
Så den kan mycket väl ha legat kvar i systemet sen dess trotts att ingen betalat senaste åren.
Borde ju gå att lämna in som en cykel.Den är ju avreggad och ska ju inte ha skylt
mena som vilket hittegods som helst.Fast de kanske bara tar emot cyklar med pedaler eller fordon med skyltar.Så en motorcykel utan skylt som står ivägen kan man dumpa i närmsta containerFast en cykel ska ha pedaler och framdrivas huvudsakligen av dom...
som vilket hittegods som helst.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |