Rd 350

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ozzian skrev:
Jag är mycket nyfiken på hur jag skulle uppfatta RD350 i dag.
.
Jag tror bar du skulle bli besviken, minnena är ändå bäst.
De är visserligen lätta och så men det är ju inte direkt en R1a.
Jag skulle inte kunna leva med en rd350 som endahoj, i princip duger de bara till att åka krokväg med, så fort man ska transportera sig så är 2t gången extremt störande imho:lol
Men för den som inte åker så mycket och inte vant sig med modernare 4taktare så tror jag det funkar bra, det man inte vet mår man inte illa av.

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
Kör själv en 82:a (icke-YPVS)som andra hoj. Tycker personlig att den är mycket snyggare än de senare modeller, en riktig klassiker. Den funkar hur bra som helst fortfarande och år nog den roligaste hojen man kan få för pengarna. Svårt att hitta en som inte är skrot nuförtiden, dock. Lycka till :)

Isse333

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Moppe
143 kg krut torr väger en rd350
Jag har för mig att vid 6000v så är ypvs en helt öppen den har en liten ovana att inte stå helt rätt, om den står 1mm fel kan du tappa 5hk. Jag racade med RDn när den va hyfsad ny och alla jag kände kopplade bort ypvs en genom att dra ur kontakten och kolla genom att känna med fingret i utblåset så att de va helt öppen. Styr kronorna va RDn svaga sida blev ofta lite snea.
Att skjutsa är nästa farligt om tjocka Berta sitter bak, man vet inte när framhjulet är i backen eller inte :) Men fy fn va kul ja hade med den.
Du har fått jätte bra råd om vad du ska tänka på.
länkarna till stötdämparen behövs plockas isär 1g år och smörjas, ett ganska lätt jobb.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati