Det skiljer en del mellan dem
NSR
+Bromsar (stoppies går finfint)
+Toppar ca 160 mätarfart helt avstrypt
+Bättre än japanska konkurrenterna (TZR och RG) från samma årsmodell (ej -92 inräknad), elstart och biffigare utseende, stabilare
+Driftsäkerhet, skär inte ofta, inga täta kolvbyten.
+Drar ca 0.4 till 0.7 (har aldrig lyckats få den att dra över 0.7, och för att få 0.7 måste man verkligen tokköra)
+Billiga delar, finns mycket piratgrejer.
+Billig att köpa
Nackdelar:
-Utseende
-Ljudet, anabola moped
-125cc (höhö)
-Kåpor, plastigt och går lätt sönder
-Förjävligt att skruva i, alla kåpor hör ihop och hela hojen måste i princip demonteras så fort något ska bytas.
-Inga wheelies här inte utan pizzadrev eller feta skills
-Säkert andra grejer som jag inte kommer på nu
RD
+ odödlig
+ billig köpa/försäkra
+ billiga delar
+ går att få upp i 2an med vilja
-frambromsen är garanterat abs
-går inte att köra under 6-7rpm
-ful som stryk (folk skrattar och pekar när man blir omkörd på motorvägen)
-fjädrig och ram från en trampmoppe ?
TZR
+ Billig i inköp och drift
+ Drar ca 0.5 milen
+ Bombsäkermotor som tål mycket skit
+ Lätt att få tag i delar och de är ganska billiga
+ Effekten räcker hyffsat för en 16 åring
+ Finns ganska mycket trimm till den
- Utseendet
- Effekten
- Ganska liten vilket innebär att det är svårt att utföra något mer avancerat mek på den utan att plocka ur motorn
- Chassit känns en anning nervöst ibland när man piskar kurvig väg
Sammanfattning
Det är en bra hoj utan några igentliga svagheter eftersom motorn är beprövad. Kanske inte det värsta som finns men en trevlig hoj
Taget ifrån:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=142755