RD, TZR elelr NSR?

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
I somras när jag hade hojen i örebro så hade en kille en Aprilia med elstart, varenda gång han skulle åka så fick han rulla i gång den. ^^ Jag kan dra med handen på min kick och hon spinner igång.
Yamaha TZR är en rätt go hoj, jag har en och är ca 190cm lång. Och västervik är jävla trevligt att köra i, speciellt gamla norrlandsvägen!

Att Västervik har grymma vägar måste jag hålla med om:yoparty

Har stuga där nere och på den vägen körs det alltid massor av motorcyklar, vet inte namnet på vägen men ifall man kommer åkandes från Västervik mot Gamleby och svänger av till vänster vid Almvik så är man på den vägen. Är det den vägen som är norrlandsvägen? om inte vart ligger den vägen, för den måste provköras i sommar:yoparty

Nobrando

Rasmus
Gick med
18 Dec 2007
Hoj
Yamaha XJ900S Diversion -01, Yamaha TZR 125 -91
Att Västervik har grymma vägar måste jag hålla med om:yoparty

Har stuga där nere och på den vägen körs det alltid massor av motorcyklar, vet inte namnet på vägen men ifall man kommer åkandes från Västervik mot Gamleby och svänger av till vänster vid Almvik så är man på den vägen. Är det den vägen som är norrlandsvägen? om inte vart ligger den vägen, för den måste provköras i sommar:yoparty

Tror inte jag har åkt den vägen, och jag bor i västervik. ^^
Vet du möjligtvis vart piperskärr ligger? Om man åker dit och fortsätter rakt igenom så kommer man ut på norrlandsvägen, den gamla "riksvägen" från Västervik till Gamleby innan E22:an kom. När man nästan kört hela sträckan så kan man köra mot antingen Gamleby eller mot Lofta, Loftahammar. Om man kör mot Lofta och sen mot Överum, så kommer man in på en liten rolig sträcka fram tills Överum. :p
När jag åkte från Västervik till Örebro i somras så tog jag Norrlandsvägen, sedan körde jag mot Linköping för att komma till skogarna strax efter Göta kanal, och så åker man till Örebro. Redigt grymma småvägar. Gäller bara att ha lokalsinne! :yoparty

F.Ö
Yamaha91, om du nu är intresserad av TZR, så kan du ju alltid testa min, har planer på sälja den, eftersom jag fyller 18 om 40 dar så blir det ju större till sommarn.

DSC00312.jpg

DSC00313.jpg

-91
Som du kan se så är det repor på ena kåpan, sen är de repor på ena spegeln och ena blinkerglaset är sprucket, ska dock ner till affärn nästa helg och det kostar 20kr med nytt glas. Den går väl runt 140-150km/h när man pressar, ostrypt och godkänd i besiktningen. Det är inte original glas på rutan, då den har bytts.
MVH

Last edited:

Yamaha 1991

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
Suzuki kanske?
Tror inte jag har åkt den vägen, och jag bor i västervik. ^^
Vet du möjligtvis vart piperskärr ligger? Om man åker dit och fortsätter rakt igenom så kommer man ut på norrlandsvägen, den gamla "riksvägen" från Västervik till Gamleby innan E22:an kom. När man nästan kört hela sträckan så kan man köra mot antingen Gamleby eller mot Lofta, Loftahammar. Om man kör mot Lofta och sen mot Överum, så kommer man in på en liten rolig sträcka fram tills Överum. :p
När jag åkte från Västervik till Örebro i somras så tog jag Norrlandsvägen, sedan körde jag mot Linköping för att komma till skogarna strax efter Göta kanal, och så åker man till Örebro. Redigt grymma småvägar. Gäller bara att ha lokalsinne! :yoparty

F.Ö
Yamaha91, om du nu är intresserad av TZR, så kan du ju alltid testa min, har planer på sälja den, eftersom jag fyller 18 om 40 dar så blir det ju större till sommarn.

DSC00312.jpg

DSC00313.jpg

-91
Som du kan se så är det repor på ena kåpan, sen är de repor på ena spegeln och ena blinkerglaset är sprucket, ska dock ner till affärn nästa helg och det kostar 20kr med nytt glas. Den går väl runt 140-150km/h när man pressar, ostrypt och godkänd i besiktningen. Det är inte original glas på rutan, då den har bytts.
MVH

Hur mkt hade du tänkt sälja den för? För jag håller på att leta efter en TZR....

Nobrando

Rasmus
Gick med
18 Dec 2007
Hoj
Yamaha XJ900S Diversion -01, Yamaha TZR 125 -91
Okej, med tanke på min budget, får den mc:n jag ska köp kosta max 8000,
annars kommer jag inte ha råd till kortet. :näsblod

Jag tycker du ska komma och titta och provköra hojen innan vi diskuterar pris, jag vill helst inte gå under 9000 kronor. Motorcykeln har gått ca 100mil med nya bromsar och nya däck.

Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Har inte kört någon av hojarna, men kan intyga att elstart på en gammal hoj inte är jätte driftsäkert...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy