Som rubriken säger.
Förgasare, munstycken osv är fräscha. Den går jättefint(med nytt tändstift), inga misständningar eller annat konstigt.
Men redan efter ett par mil så börjar problemen, främst vid högre varvtal och/eller fullgas. Hostar och smäller som fan i avgasröret.
Pillar jag i ett nytt tändstift går den som en klocka igen ett tag igen.
Vad fasiken kan det vara?
En kompletterande fråga är hur tvåtaktsoljan påverkar bränsle/luft-blandningen?
Det verkar som att internet är säkra på att mängden tvåtaktsolja påverkar hur fett/magert motorn går. Exempelvis om man ökar iblandningen av tvåtaktsolja från 2 till 3% så innebär det att motorn går magrare då det blir mindre mängd bensin i bränslet.
Min tanke är att iom att oljan förbränns i en tvåtaktare så reagerar den med de syremolekyler som den minskade mängden bensinen ändå hade gjort? Skillnaden ligger väl isf i hur förbränningen påverkar framdrivningen dvs ger moment på vevaxeln?
Förgasare, munstycken osv är fräscha. Den går jättefint(med nytt tändstift), inga misständningar eller annat konstigt.
Men redan efter ett par mil så börjar problemen, främst vid högre varvtal och/eller fullgas. Hostar och smäller som fan i avgasröret.
Pillar jag i ett nytt tändstift går den som en klocka igen ett tag igen.
Vad fasiken kan det vara?
En kompletterande fråga är hur tvåtaktsoljan påverkar bränsle/luft-blandningen?
Det verkar som att internet är säkra på att mängden tvåtaktsolja påverkar hur fett/magert motorn går. Exempelvis om man ökar iblandningen av tvåtaktsolja från 2 till 3% så innebär det att motorn går magrare då det blir mindre mängd bensin i bränslet.
Min tanke är att iom att oljan förbränns i en tvåtaktare så reagerar den med de syremolekyler som den minskade mängden bensinen ändå hade gjort? Skillnaden ligger väl isf i hur förbränningen påverkar framdrivningen dvs ger moment på vevaxeln?