Kan bara hålla med om 86'ans tank, take a look:Spondon skrev:Fränt bygge.
Har själv ett RD-chassie som står och väntar. Planen var att stoppa i en XT 600-motor eller liknande, moderna hjul/bromsar etc.
Mitt tips är att byta tanken mot en 86->(lite osäker när den kom?!). Den är lite kortare och har brantare vinkel i bakkant. Ser klart sportigare ut, passar mycket bättre ihop med nyare bakkutsar/kåpor.
Sen tycker jag att du ska höja den bak så att du får mer space mellan hjulet och bakkutsen. Går att förlänga ett par stag i stötdämparlänkaget, bara att prova sig fram!
/Mange
Spondon skrev:Mitt tips är att byta tanken mot en 86
Sen tycker jag att du ska höja den bak så att du får mer space mellan hjulet och bakkutsen. Går att förlänga ett par stag i stötdämparlänkaget, bara att prova sig fram!
/Mange
Patrik skrev:Tanken från -86 är mycket smalare än de tidigare, känns lite 125a.
euromange skrev:Inte bra att ha för mycket hojdelar liggandes. Idag fick jag för mig att jag skulle provmontera ett lyse från RS250..
Och sen provades annan framskärm. Kommer nog att behålla "jätteskärmen" a la gixxer1000 men den kommer nog att få en rejäl omgång med kapen innan för att lätta upp det hela lite
(provade med ett lyse från VFR också, men det såg ut som om man monterat en byggstrålkastare framtill = så fult att det inte ens fastnade på kort )
ozeo skrev:o skärmen o skärmen så stor du eeeee!.
nopp men är den kapad..såg mindre ut lackad
(lackade bilden)
philsson skrev:röda skärmen!.
euromange skrev:Ska kapa ner den vita i storlek så jag slipper plasta om infästningarna
euromange skrev:Kanske skulle bygga uppdragna pipor... eller INTE
baltra skrev:Jag gjorde mina egna pipor så det går med lite pill bestälde bara dämparna från www.bikesys.se dom var trevliga där och det var inga problem att få fram lite olika storlekar på röret i dämparen. jag näste bra kornena sen lämnade jag båda rören till en svetsfirma som fick svetsa ihop det ordentligt. så det inte läcker. ( jag drog inte upp dom under röven utan en på var sin sida)
Mvh
Christoffer
CHIPPEN_no1 skrev:Kommer bli bra det där!
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|