Ready for Spain

Nyström L

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Ett par stycken, både stora och små.
Om en månad bär det av mot spanien på träningsläger i Benidorm!!
Då ska det filmas :yoparty
Köpte en billig videokamera för att få med några varv på film, sitter precis bakom "vindrutan"
 

Bifogat

  • STP80012.JPG
    STP80012.JPG
    134.1 KB · Visningar: 138
Last edited:

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
Mooaahahahah!
Vill se hur mycket kamera det är kvar efter första vurpan...
Kommer väl att inträffa på första varvet!??! :D
 

Nyström L

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Ett par stycken, både stora och små.
Mooaahahahah!
Vill se hur mycket kamera det är kvar efter första vurpan...
Kommer väl att inträffa på första varvet!??! :D

Det var ju därför jag köpte en billig :D
Har byggt lite olika fästen, får se vilket det blir :va
Ett sitter lite mer skyddat under kåpan, men då är det ju inte lika skojj
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
ha du testat så att det blir bra bild när du kör? Jag satte på en kamera, dock en riktig skitkamera men det skakade riktigt mycket.
 

Nyström L

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Ett par stycken, både stora och små.
Hade hojjen igång på rätt mycket varv och släppte framhjulet i marken och studsade ett bra tag och det verkar funka! vi får se hur det blir, blir det bara några hyffsade varv eller snuttar så är det ju värt det!
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Jag tror jag kan klämma in ett par stycken fiddyåkare om det finns intresse. Det kommer ett bra gäng från England. + att Monster kommer dit med hela sitt team samt lite provapå-nyheter.

PM eller 0708-342695

Ha det
Stefan
 

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
Hähähähähä, skiter i hur fina bilder den tar.
Du har ju kraschat den innan du
fått på overallen! :rolleyes:
 

ryder41

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Morgongåva
Hoj
GRC RR
Det var ju därför jag köpte en billig :D
Har byggt lite olika fästen, får se vilket det blir :va
Ett sitter lite mer skyddat under kåpan, men då är det ju inte lika skojj
Fick idag min kamera från England, det är en vatten skyddad mountain bike/hjälm kamera. hyffsat liten med SD minne (2GB 30FPS 640x480 VGA) och spar i AVI format får plats med 60min film. fäste finns för att t.ex montera runt gaffel ben med snabb clip för demontering av kamera. Ska testa den på söndag i inomhus hallen i Uppsala. Som sagt det är lite små knepigt att montera så att man själv, kamera eller hoj inte skadas vid obligatoriska vurpor. Den kostade ca 1500:- inkl. frakt (oregon scientific Acton cam 2000).
http://www.dontdosocks.co.uk/produc...d=177&osCsid=9354cbdd5dd2bd73a529e525b0f990bd

/Åke
 

Nyström L

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Ett par stycken, både stora och små.
Fick idag min kamera från England, det är en vatten skyddad mountain bike/hjälm kamera. hyffsat liten med SD minne (2GB 30FPS 640x480 VGA) och spar i AVI format får plats med 60min film. fäste finns för att t.ex montera runt gaffel ben med snabb clip för demontering av kamera. Ska testa den på söndag i inomhus hallen i Uppsala. Som sagt det är lite små knepigt att montera så att man själv, kamera eller hoj inte skadas vid obligatoriska vurpor. Den kostade ca 1500:- inkl. frakt (oregon scientific Acton cam 2000).
http://www.dontdosocks.co.uk/produc...d=177&osCsid=9354cbdd5dd2bd73a529e525b0f990bd

/Åke


En sån får det bli istället!! Riktigt smidig ju! men den jag har får ta sina smäller i spanien sålänge, använda den kameran till er film för 2007?
 

ryder41

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Morgongåva
Hoj
GRC RR
Japp, tänkte ha den sitta på hojen under träning och race, så det blir "onboard camera" till nästa DVD.
Men först ska jag se hur det blir efter söndagens test, blir det bra så lägger jag ut resultatet på hemsidan. :va

/Åke
 

Duval

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Lund
Hoj
R6-08
Japp, tänkte ha den sitta på hojen under träning och race, så det blir "onboard camera" till nästa DVD.
Men först ska jag se hur det blir efter söndagens test, blir det bra så lägger jag ut resultatet på hemsidan. :va

/Åke

Hur gick det med filmen :confused: bra eller anus :confused:
 

ryder41

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Morgongåva
Hoj
GRC RR
Hur gick det med filmen :confused: bra eller anus :confused:

Det gick inte så jätte bra, hade diverse strul med kameran som nog skulle kunna betäcknas som SBS:confused: nu när man i efterhand läst igenom bruksanvisningen, så nästa gång blir det nog bättre med filmningen.:tummenupp
Av alla försök blev det bara detta som blev något...:va Fick bakhjuls punka, det var därför jag stannade.:huvet
http://s15.photobucket.com/albums/a392/Rydergren/video/?action=view&current=Onbord_camera_test.flv
 

Duval

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Lund
Hoj
R6-08

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Det gick inte så jätte bra, hade diverse strul med kameran som nog skulle kunna betäcknas som SBS:confused: nu när man i efterhand läst igenom bruksanvisningen, så nästa gång blir det nog bättre med filmningen.:tummenupp
Av alla försök blev det bara detta som blev något...:va Fick bakhjuls punka, det var därför jag stannade.:huvet
http://s15.photobucket.com/albums/a392/Rydergren/video/?action=view&current=Onbord_camera_test.flv

Riktigt bra resultat med tanke på priset tycker jag, då får den sitta på hojen hela säsongen nu då?:D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top