Reclaim the street -smart passivitet av polisen

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Man borde fan skjuta gummikulor på polisledningen där också, vilka jävla nötter :mad:
Vad sugen på att betala skatt man blir när pengarna används till att anställa såna där klappträ :huvet

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Har för mig att demonstranterna tidigare talade om en fredlig demontration och att de inte trodde att polisen skulle vara fredliga.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Tragiskt att polisledningen ger vika för terrorister. De är nog rätt ensamma om att anse att det var en framgång för polisen.

Ja det borde vara en framgång för polisen som visat att de var fredliga, de hade nog inte blivit bättre om de hade ingripit. Demonstranterna bör nog fundera vad de håller på med, nu kan de inte grina om polisvåld.

Så polisen är nöjd med att det inte blev värre? Det är värt den "lilla" skada som ändå har inträffat?

- Jag är tacksam att det inte har hänt något mera.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=830448

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nä, fram med tårgasbatongerna och starta redan innan demonstrationen med att ge varje huvbeklädd demonstrant ett slag i ögat.

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Om vi försöker nyansera debatten lite mer än bara alternativen "nAcKsKåTt" och "låt de stackars förvirrade barnen leka lite", så kunde nog en vattenkanon eller 2 vara på sin plats ibland. De verkar ju ha en ganska lugnande effekt?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Om vi försöker nyansera debatten lite mer än bara alternativen "nAcKsKåTt" och "låt de stackars förvirrade barnen leka lite", så kunde nog en vattenkanon eller 2 vara på sin plats ibland. De verkar ju ha en ganska lugnande effekt?

kanske skulle fråga de förvirrade barnen vad som är poängen med deras demonstration och skadegörelse och förklara att det kostar staten pengar(dom själva) när dom inte kan demonstrera civiliserat.

Last edited:

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
kanske skulle fråga de förvirrade barnen vad som är poängen med deras demonstration och skadegörelse och förklara att det kostar staten (dom själva) när dom inte kan demonstrera civiliserat.

Ja, det vore ju ännu bättre, men de verkar inte direkt mottagliga för logiska argument och sunt förnuft. Jag är övertygad om att de som är det har gått hem innan det är dags för vandalisering och misshandel.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Ja, det vore ju ännu bättre, men de verkar inte direkt mottagliga för logiska argument och sunt förnuft. Jag är övertygad om att de som är det har gått hem innan det är dags för vandalisering och misshandel.

De bör väl kunna svara på vad de bråkar om och om det är värt alla kostnader, poliser i tjänst osv.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
1. Har dom inget forum vi kan kika in hos och läsa på lite vad dom gentligen menar?

2. Jag hade gärna sett ett motangrepp. Kan man inte samla ihop alla fotbollshuliganer. Alla tjack-slåss-på-stan-snubbar och förvirrade kampsportare. Här har dom ett perfekt mål att öva på. Dom tre sista folkgrupperna jag hänvisade till är ju inte ute efter att slå sönder nån glasruta utan snarare bryta armar och knäcka käkar.

Jag vill ha ståplats!

b0b

Med lem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Supermono
bortskämda snorisar som är motoriskt handikappade och således värdelösa på alla idrotter.. m.a.o. regelrätta mobboffer hade det inte varit för deras pengar, have some mercy on their souls föffan.

har ni sett en reclaimare kasta sten? det är underhållning. överarmskast rakt ned i marken eller 30m åt vänster.. tjejkast lirar inte; de är ju tuffa grappar.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tycker det är tjänstefel av polisen att inte ingripa mot en misshandel. Eller polisens jobb kanske inte är att skydda allmänheten?

Polisens jobb är att mäta antal blinkningar/minut på dina e-märkta blinkers, som råkar vara av eftermarknadsmodell, jaga folk som kör 7 km/h för fort på tomma motorvägar och mäta buller med sina nokiatelefoner.

Får du spö, skyll dig själv du var på fel plats vid fel tillfälle, ger du tillbaka så finkar vi dig, en vanlig svensson kuvas lätt och fogar sig för övermakten.

Man silar mygg och sväljer kameler.

Passiviteten nu sänder ju signaler att det är fritt fram mer eller mindre, kör över packet med pansarvagnar för bövelen...

/J

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fritt fram för vad?

Tja, att bete sig som svin månne? :) Utan större risk för reprimander.

Stenkastning, sönderslagna skyltfönster, klotter, 4 poliser skadade (inga bestående men dock), skadegörelse för 70 lock, och småföretagare drabbade, men ledningen är nöjd med insatsen - något man kan utläsa ur sydsvenskan.

Låter ju som att det är något man skall bemöta med passivitet det där - nog är tanken att våld föder våld god - men tror någon på att det fungerar i verkligheten?

/J

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Låter ju som att det är något man skall bemöta med passivitet det där - nog är tanken att våld föder våld god - men tror någon på att det fungerar i verkligheten?

Kostnaderna hade förmodligen blivit ännu högre i annat fall med ännu mer kaos och personskador.

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
De bör väl kunna svara på vad de bråkar om och om det är värt alla kostnader, poliser i tjänst osv.

Att dömma av de intervjuver jag sett/läst så: Nej, det kan de inte.
Eller får du ut något vettigt ur uttalanden som "Vi vill återta gatorna från komersiella intressen"?

Visst föder våld våld, men att låta pöbeln idka våld ostört kommer knappast att minska det heller.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Att dömma av de intervjuver jag sett/läst så: Nej, det kan de inte.
Eller får du ut något vettigt ur uttalanden som "Vi vill återta gatorna från komersiella intressen"?

haha, ja frågan blir då, vad ska ni göra med gatan, ska ni bo där?, har ni inte tillträde till gatan idag? hur mycket tänker ni slå sönder för nästa gång?

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Att våld föder våld är bullshit. För lite våld föder möjligen mer våld.

Tänk såhär:
Gubbe A trampar på Gubbe B's tå.
Gubbe B knackar sönder Gubbe A's knäskålar medelst hammare, skjuter honom i huvudet med Granatgevär Carl-Gustaf med full sprängbumpa, lindar in honom i pentyl stubin och tänder på, skär sönder resterande slamsor med kniv och täcker brottsplatsen inkl 200 kvm extra område runtom med napalm.
Som avslut kissar Gubbe B i mitten av området. Gör om på Gubbe A's släktingar, barn, barnens kompisar och släktingarnas bekanta.

Kommer Gubbe A att trampa på Gubbe B's fot igen? Nej. :mattias

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...