Reclaim the street -smart passivitet av polisen

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Tror du kan ringa jänkarna och fråga vad dom tror om din teori, dom har nog ganska färskt i minnet Vietnam, Irak, Afghanistan.

Om vi nu ska dra dylika paralleller:

Hur hade du tänkt stoppa Hitler utan våld? Skulle de tackars polackerna bjussat nassarna på bigos och hoppats på att Herr Schmidt, mätt och belåten med fromhet i blick, vänt vid riksgränsen?

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Tror du kan ringa jänkarna och fråga vad dom tror om din teori, dom har nog ganska färskt i minnet Vietnam, Irak, Afghanistan.

De bevisar ju bara min poäng. Jämför med japanerna efter Hiroshima. :fakta

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
en svår fråga men väl våld föder våld lär vara korrekt.

Haha, då blir det enkelt, bomba hela jorden. :D :näsblod

Im a firestarter, twisted firestarter....

Coolast skyddsrum i slutet vinner :fakta

b0b

Med lem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Supermono

Hur hade du tänkt stoppa Hitler utan våld? Skulle de tackars polackerna bjussat nassarna på bigos och hoppats på att Herr Schmidt, mätt och belåten med fromhet i blick, vänt vid riksgränsen?
ja.. jämförelsen mellan krig och lite civil olydnad är verkligen akkurat.. :gnissla

för er som inte förstår sammanhanget: våld är en provokation, provokation föder våld.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
ja.. jämförelsen mellan krig och lite civil olydnad är verkligen akkurat.. :gnissla

för er som inte förstår sammanhanget: våld är en provokation, provokation föder våld.

Det är sådana otvättade rastakommunister som dig som man hoppas får en gatsten rätt i fejset och kastaren förklarar med att det var lite civil olydnad.
Det skulle du gilla va? :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Civil olydnad ser jag som att man kör 120 på 90väg... eller att man kastar en fimp på trottoaren... eller kanske rent av parkerar trots parkeringsförbud... kanske även lite smått fifflande med deklarationen kan nog hamna under civil olydnad.
Men att organiserat träffas och under förevändningen "Demonstration" vandalisera och misshandla i grupp, det är banne mig inte civil olydnad!

Reclaim The Streets var från början mig veterligen ett sätt att stänga av trafiken från gatan för att ha en fest där istället, dvs öppna för allmänheten och fotgängare istället för bilismen. Men att kalla det en demonstration förstår jag inte att man kan komma undan med, vägar har byggts för fordon sedan man satte en vagn bakom häst/åsna.

Jag har inget emot att man får ha demonstrationer i Sverige, det är en del av det fria samhället, men samtidigt måste kommunerna/staten även kontrollera att det faktiskt finns en agenda och att det inte är ett medel för att gå på stan och vandalisera.

Vore klart intressant att se en sammanställning av hur mycket dessa RTS aktioner har kostat samhället, såväl enskilda personer som näringsidkare som myndigheterna, och då på svart på vitt att detta är en ren och skär anarkistfalang.

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07

Jadu det hade väl inte vart så svårt att stoppa han innan han fick så mycket makt...Men det blir väl svårt när den stora massan lyssnar blindt till fel ledare...Och inte verkar vi lära oss så mycket av historien heller....

Bifogat

• 300fascismpostcardgif.jpg
    300fascismpostcardgif.jpg
    84.5 KB · Visningar: 50
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Civil olydnad ser jag som att man kör 120 på 90väg... eller att man kastar en fimp på trottoaren... eller kanske rent av parkerar trots parkeringsförbud... kanske även lite smått fifflande med deklarationen kan nog hamna under civil olydnad.
Men att organiserat träffas och under förevändningen "Demonstration" vandalisera och misshandla i grupp, det är banne mig inte civil olydnad!
Civil olydnad innebär att du medvetet och öppet bryter mot lag eller annat beslut och därefter accepterar konsekvenserna av det hela. Jag tycker varken att hastighetsöverträdelse eller vandalism passar in speciellt bra då det troligtvis inte är någon som står för sitt agerande efteråt.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...