Red Bull Indianapolis Grand Prix

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Slår Valentino nytt rekord ?
Kan någon av d fyra hemma förarna (Nicky,Colin,Hopper eller Spies) rubba Valentino och Stoner ?
Får Lorenzo m.fl Michelingubbar ännu ett skräckrace ?

http://www.indianapolismotorspeedway.com/

Lördag: 19:15 125cc kval och 19:45 Moto GP kval

Söndag: 17.30 Introduktion, sen rullar d på!

Last edited:

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Iom att Dvärgie Pedrosa numera kör på Bridgestone så kan han möjligtvis vara med i svängarna...
Annars kommer det nog se ut som det gjort förut :)

ROSSI GO ! ! ! !

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Ska bli intressant att se hur det är att byta till Bridgestone mitt i säsongen. Om jag inte är helt off krävdes det rätt rejäla inställningsförändringar för #46 när han bytte och kanske inte ett byte man göra från helg till helg?

Enhetsdäck låter faktiskt som en roligare och roligare tanke... Om Michelin fortsätter att underprestera kommer det iofs att bli så naturligt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Men det är ändå liiiite konstigt att vissa förare oftast presterar bra fast de sitter på Michelin....

Ungeför som att det är liiite konstigt att det bara finns en riktigt snabb Ducce

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
..... och en avdankad hårdrockare tillika ex medioker b-förare som alltför sällan deltar i debatten numera. Allt väl?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska bli intressant o se vad för tider de lägger... hur de kan jämföras med de lokala varvrekorden.

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Helt nybyggd? Det är den väl inte... Eller menar du att MC inte kört där tidigare?

Nybyggd i den mening att dom använder F1-slingan på innerplan, plus att dom byggt lite nytt där för att undgå den bankade högfartsvängen som F1 kör på. Och dom kör slingan åt andra hållet jämfört med F1. Så... jo det är en "ny" bana.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Helt nybyggd? Det är den väl inte... Eller menar du att MC inte kört där tidigare?
I den utforming de ska köra är den helt ny. Ombyggda svängar och de kör åt andra hållet jämfört med tex. F1. Inag race har körts på banan ännu.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
..... och en avdankad hårdrockare tillika ex medioker b-förare som alltför sällan deltar i debatten numera. Allt väl?

Really well. Har bara haft det körigt med villa-liv och grejer. Har nu köpt hoj igen efter 2 års uppehåll och helt plötsligt kunde jag inte låta bli inläggsknappen.

Men back to topic, har inte Fiat-Yammorna olika däck? Bevisligen funkar det bra så länge klubbslickarn inte har stora skälvan?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nakano ang att plötsligt vara mycket nära "team kompis" med Dani!

"The two riders now have a similar factory Honda RC212V package, but whilst Nakano believes they can help each other he is insistent that he will dictate the set-up of his bike, while accepting guidance from HRC.

Having completed 53 test laps at Misano in preparation for Indianapolis and Motegi, Nakano declared, `Dani´s switch to Bridgestone is a big surprise for us because you don´t see people changing tyres in the middle of the season very often.

I don´t know exactly what is happening but the good thing is we can share information.

They are a factory team and they get much more help with the bike and the tyres and as I have a similar bike I think this is a good point. On the other hand we have to give over information so I don´t know yet if it is definitely good for us or not."

Tror att Gresini mår rätt bra i den uppkommna situationen, att plötsligt är HRC i en beroende situation..

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Really well. Har bara haft det körigt med villa-liv och grejer. Har nu köpt hoj igen efter 2 års uppehåll och helt plötsligt kunde jag inte låta bli inläggsknappen.

Men back to topic, har inte Fiat-Yammorna olika däck? Bevisligen funkar det bra så länge klubbslickarn inte har stora skälvan?

Härligt.
Fiatyammorna kör på olika gummin än så länge och Lorenshow håller väl sakta men säkert på att jobba sig tillbaka mot toppen trots underlägsna mackor. Han blir säkert en riktig rysare nästa år då det lutar mot "enhetsdäck"

Skall också bli grymt spännande med en helt ny bana. Har några team varit där och tjyvtränat, eller står hela depån utan några som helst ingångsdata? Känns som läge för en eller annan överraskning i resultatlistan beroende på vilka team som hittar bästa inställningarna. Ja, bakom Rossi och Stoner då alltså.:D

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Han blir säkert en riktig rysare nästa år då det lutar mot "enhetsdäck"

Har jag missat någon info om att där finns indikationer på enhetsdäck? Med tanke på hur mycket pengar michelin pumpat in i GP-VM de senaste 20 åren tror jag aldrig Dorna skulle våga införa Bridgestone som enhetsdäck i MotoGP.

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Har jag missat någon info om att där finns indikationer på enhetsdäck? Med tanke på hur mycket pengar michelin pumpat in i GP-VM de senaste 20 åren tror jag aldrig Dorna skulle våga införa Bridgestone som enhetsdäck i MotoGP.

Jag har också läst det i några artiklar... så diskussionen finns.
Sen hur allvarlig den är vet jag inte...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag har också läst det i några artiklar... så diskussionen finns.
Sen hur allvarlig den är vet jag inte...

Hur allvarlig den är vet jag inte heller men jag kan bara hitta artiklar i GPvärldens svar på aftonbladet, änsålänge har jag inte hört någon från tillverkare/team/förare/FIM/Dorna som lämnat positiva kommentarer om tanken.

Så jag tänker vara fortsatt tveksam till att det kommer, där skreks ju enhetselektronik från alla förståsigpåare i slutet av förra säsongen och det blev ju aldrig aktuellt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skall också bli grymt spännande med en helt ny bana. Har några team varit där och tjyvtränat, eller står hela depån utan några som helst ingångsdata? Känns som läge för en eller annan överraskning i resultatlistan beroende på vilka team som hittar bästa inställningarna. Ja, bakom Rossi och Stoner då alltså.:D
Alla fabrikernas testförare har varit där och då även ben Spies så han är den enda av de förare somo ska köra som har kört på banan. Niccolo Canepa var snabbast på testerna följd av Spies.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R

Jag tror inte du har missat något. Jag var bara lite raljant, därav citationstecknen runt "enhetsdäck". Jag syftade på spekulationerna om att Michelin inte är önskvärda hos något märkesstall nästa säsong som det verkar nu, och då är väl risken uppenbar att alla kör Bridgestone nästa säsong.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0