Redan byta drivpaket :-(

Jazo

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
CBR 600F
Fasiken....

Köpte hojen förra lördagen och på midsommarafton höll kedjan på att gå av :huvet

Hörde ett konstigt ljud helt plötsligt när jag var ute och gled bara och tog det lugnt så det va bara att köra försiktigt hem och kolla vad det var....
Och som tur var parkerade jag så jag såg den dåliga länken på kedjan!!!

Fasiken jag vill inte änns fundera på vad som kunde hänt när jag blåste på, på motorvägen dagen innan:confused:

Jaja... Nu är ett nytt drivpaket beställt från Danmark, hoppas det dyker upp snabbt... Är ju ett helt underbart väder, typiskt att den skulle gå sönder nu!!!1

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
lider med dig, varit utan hoj i 2 veckor, och har inte förens nu kunant beställa en cylinder så de dröjer väl 2 veckor till :(

Jazo

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
CBR 600F
Han som jag köpte hojen av sa att han hade bytt i höstas...
Och jag kollade på det och tyckte det såg bra ut! Man är dum som litar på folk :-(

Så nu måste jag fixa en transportkärra och få iväg hojen till verkstaden som ska byta åt mig....

Jazo

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
CBR 600F
vikken sida köpte du drivpaket ifrån?

Jag har en jobbarkompis som har en egen mc verkstad (egen firma)!
Han har beställt av någon grossist i Danmark och det är han som ska byta åt mig oxå!

Jag kommer inte exakt ihåg vad dom hette!?

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
du köpte alltså en hoj för drygt en vecka sen, kollade inte ens på drivpaketet som är det första man kollar på en hoj? :va

du får nog ta och skylla dig själv om du inte ens kollar över hojen innan du köper den...

Jazo

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Hoj
CBR 600F
du köpte alltså en hoj för drygt en vecka sen, kollade inte ens på drivpaketet som är det första man kollar på en hoj? :va

du får nog ta och skylla dig själv om du inte ens kollar över hojen innan du köper den...

Jag kollade på allt jag kunde se på.... Testade att känna på alla lager och kollade på kedjan osv.... Sen var den nybesiktad UA också
Men jag tyckte kedjan såg bra ut, tyvärr inte tydligen
Nu är inte jag en jättehöjdare på meka osv men lite kan jag

Men som sagt, jag får väll skylla mig själv ändå

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag har en jobbarkompis som har en egen mc verkstad (egen firma)!
Han har beställt av någon grossist i Danmark och det är han som ska byta åt mig oxå!

Jag kommer inte exakt ihåg vad dom hette!?

Kan vara dom som ger ut MC nyckeln? Maxx?

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Jag kollade på allt jag kunde se på.... Testade att känna på alla lager och kollade på kedjan osv.... Sen var den nybesiktad UA också
Men jag tyckte kedjan såg bra ut, tyvärr inte tydligen
Nu är inte jag en jättehöjdare på meka osv men lite kan jag

Men som sagt, jag får väll skylla mig själv ändå

Sitter i samma sits jag, står med hojen utan kedja då det var fel längd på skiten. Måste kapa innan det går på, blir tokig när det är sjukt fint väder ute också...:huvet

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Sitter i samma sits jag, står med hojen utan kedja då det var fel längd på skiten. Måste kapa innan det går på, blir tokig när det är sjukt fint väder ute också...:huvet

Kapa en kedja gör du på 5min............eller..............:confused:
Kedjebrytare, slipmaskin, en fil ....eller äger du inte ett verktyg ???:va

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Kapa en kedja gör du på 5min............eller..............:confused:
Kedjebrytare, slipmaskin, en fil ....eller äger du inte ett verktyg ???:va

Problemet är att jag bor i Karlskrona under veckorna och bara är hemma på helgerna. Har inte så mycket verktyg hemma utan måste ut på landet där allt finns. Så i helgen var det ju som bekant midsommar och fest på det, så man tar sig inte dit på fredagen eller lördag morgon heller. Så ut på lördag kväll och kapar, kommer hem och inser att det kapats för litet. Så efter en miljon könsord och allmän misär får jag packa ihop och bege mig till flyget utan att ha hunnit fixa det på en hel helg. :gnissla

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...