Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Min spontana tanke var: Klarade lampan verkligen 33VAC en kort stund utan att brinna av direCt ! Har funderat på Lampmetoden ända sedan jag läste om den på Lelles hemsida i nån felsökningsmanual. Och tänkt att den är väldigt smart: Kontroll av spänning och lågt motstånd i statorn samtidigt. För annars lyser inte lampan. Om lampan är hel !Klonk;6326661 Låg runt 14 VAC vid tomgång o sen runt 34 vid 2500 PPM kanske. Lampan lös inte tänkte ja på. Det borde den väll ha gjort?
Men det känns som en H4 lampa med hel och halvljus seriekopplade för 24-30Volt och ca 5A verkar vara rätt metod för att inte direkt bränna lampan.
När man testar spänning och ström från statorlindningarna
Båda mina hojar, Sprint RS och GSX1300R ger ju redan på tomgång ca 14,3 Volt över batteriet.
Och det är ju vad en lampa tål om den ska hålla 100 timmar.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...por/H4-12V-6055W-LONGLIFE-ECE-R37-2000032113/
eller om man vill vara (ganska) säker på att generatorn inte ska klara bränna av någon glödtråd med 2 seriekopplade glödtrådar, när motorn varvas upp dvs 48V , ca 145W.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B...por/H4-24V-7570W-STANDARD-ECE-R37-2000032136/
Last edited: