Redigera film. Vilket program?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag har bara använt moviemaker och det begränsar kreativiteten lite. Vad ska jag använda istället som är enkelt och bra?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag har pillat lite i pinnacle studio, nu är ju inte jag något proffs direkt, men det är rätt lättförstått iaf :)

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag håller på att installera premiere elements. Ska kolla om det är något att ha. Har hört att det är krångligt. Nästa sak ätt testa blir din rekommendation.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag håller på att installera premiere elements. Ska kolla om det är något att ha. Har hört att det är krångligt. Nästa sak ätt testa blir din rekommendation.

Tjenna!

Jag har testat igenom dem flesta. Min uppfattning är att Pinnacle Studio är lätt att ha och göra med samtidigt som Adobe Premier är lite för krabbigt till att sätta ihop småfilmer i (perfekt att animera i dock).

Vill slå ett slag för Sony Vegas som jag upplever som steget mellan Adobe Premier och Pinnacle.

Lycka till!
//KaliZ

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Har både Pinnacle Studio 14, Adobe Premiere CS4 & Elements CS4 (vann på lotto ;) )

Pinnacle = lätt att jobba med, har en del roliga effekter, men gjort för semestervideon

Elements = svårt att sätta sig in i men har halvt oändliga möjligheter

Premiere = lika med elements men hade stöd för nått jag inte kommer ihåg vad som inte elements stödde så fastna här, blir bra skit om man lär sig det :)

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Den versionen av Elements jag skaffa verkar strula. Ska testa det lite mer och dra in Pinnacle också och testa.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Jag kör premiere Elements och jag tycker det är väldigt smidigt och pedagogiskt. Allt jag behöver finns där men så är jag allt annat än någon avancerad användare.

Nicotin

Guest
Jag gör grovjobbet i sony vegas och finliret i adobe director el premier.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
:tummenupp
Jag har pillat lite i pinnacle studio, nu är ju inte jag något proffs direkt, men det är rätt lättförstått iaf :)

håller på installera det justnu . hållt på med det i 10 min . tar väldigt långt tid. hoppas det är värt det....:tummenupp

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Kan win 7 64 bit ställa till några problem? Såg att Adobe hamna i x86 mappen. Är allmänt segt och stular. Har premiere cs4 pro.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Kan win 7 64 bit ställa till några problem? Såg att Adobe hamna i x86 mappen. Är allmänt segt och stular. Har premiere cs4 pro.

Jag har Win7 64bit och även jag premiere i x86, funkar prima här.

Men vad har du för burk, minne, grafikkort?
Nya drivrutiner till graffekortet?

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag har Win7 64bit och även jag premiere i x86, funkar prima här.

Men vad har du för burk, minne, grafikkort?
Nya drivrutiner till graffekortet?

När jag tog en gammal film och inte försökte capture från kameran gick det bättre. Verkar funka.

Har en amd 2,8 trekärnors med asus M4A78 pro moderkort. 4 gig ram. Inget grafikkort men 1080p funkar fint.

Tips på bra tutorials? Är ju inte jEttÄ enkelt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
När jag tog en gammal film och inte försökte capture från kameran gick det bättre. Verkar funka.

Har en amd 2,8 trekärnors med asus M4A78 pro moderkort. 4 gig ram. Inget grafikkort men 1080p funkar fint.

Tips på bra tutorials? Är ju inte jEttÄ enkelt.

Jag har samma moderkort som dig med :)

Grafikkort kan nog vara trevligt att köpa till, då Adobe använder grafikkortet för att bearbeta videofilerna, avbelastar processorn.

Skillnad på att spela upp och spela in :)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag kör Sony Vegas i kombo med Sony DVD architect, går fort att få kläm på och har fullt tillräckligt med möjligheter.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Sony Vegas använder du för klippning, redigering och ev konvertering. Ska du göra en DVD med menyer och snygga grejer använder du DVD architect.

De kompletterar varann alltså. Du förbereder allt i Vegas och sen paketerar du i Architect. Ska du bara publicera på nätet eller .avi eller liknande behöver du inte architect.

de använde jag både till WOT 1 och 2

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad