Redigeringsprogram?

Firewheel

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Den drar din
SuperMicke skrev:
Jag har vegas och testade lite igår, men då jag hittade bara webkameran. Som sagt, jag fick kameran igår så jag har inte hunnit testa så mycket, men då är jag på rätt spår i alla fall. Ska trixa lite mer ikväll.

Har du Firewire/I.link kort?

Last edited:

Firewheel

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Den drar din
SuperMicke skrev:
Jag har vegas och testade lite igår, men då jag hittade bara webkameran. Som sagt, jag fick kameran igår så jag har inte hunnit testa så mycket, men då är jag på rätt spår i alla fall. Ska trixa lite mer ikväll.

koppla in kameran i firewire kortet om du har Win XP kommer de upp en meny vad du vill gjöra klicka då på vegas ikonen. Du kommer då till video redigerings programet välj capture och sedan sparas de på hårddisken

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Premiere Pro för att grovklippa och AfterEffects för effekter/intron/övergångar etc.

Inget för nybörjaren, men lägg ner lite tid i början och det kommer löna sig i längden. :tummenupp

/R

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs
AndySwe skrev:
Hehe, ganska lustig tråd.
Premiere är inte alls tänkt som nybörjar eller "hemma" program. Det kommer med många färdiga High End editerings system man kan köpa. Alla övergångarna behöver man ju faktiskt inte använda om man inte vill.
You said it! :tummenupp Dessutom är raka klipp snyggast. De flesta övergångar hör hemma i privata bröllopsfilmer.
Håller med om att Premiere inte är det stabilaste. Spara ofta, annars :näsblod

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Doable skrev:
You said it! :tummenupp Dessutom är raka klipp snyggast. De flesta övergångar hör hemma i privata bröllopsfilmer.
Håller med om att Premiere inte är det stabilaste. Spara ofta, annars :näsblod
Premiere Pro 1.5 är assatbilt på min burk. Använder endast det...... och after effects ibland ....

ps. Jobbar oxå med ljud & video produktion.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag söker ett visst Redigeringsprogram men jag kommer inte ihåg va det heter :3freak Men menyn i programet e svart och man ser bilder på att man kan göra typ lägga in film= en bild på en kamera, mm.. Nån som vet vad jag menar för program :confused: Jag e lite dålig att förklara men ser jag en bild på menyn så vet jag.. :)

haxzter

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
CBR1000RR soon..
Mögel skrev:
Jag söker ett visst Redigeringsprogram men jag kommer inte ihåg va det heter :3freak Men menyn i programet e svart och man ser bilder på att man kan göra typ lägga in film= en bild på en kamera, mm.. Nån som vet vad jag menar för program :confused: Jag e lite dålig att förklara men ser jag en bild på menyn så vet jag.. :)
InterVideo - WinDVD Creator?
http://www.intervideo.com

aRd

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Aprilia RSV 1000 Tuono
Mr K skrev:
Premiere Pro 1.5 är assatbilt på min burk. Använder endast det...... och after effects ibland ....

ps. Jobbar oxå med ljud & video produktion.

Använder 1.5 pro (dock inte i någon film som jag visat här)
Tycker att det funkar fint!! :tummenupp

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Hur gör jag om .mov filer till annat filformat? Berätta tydligt för jag och datorer är som folköl och 14isar. :confused:

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...