KTMgubben
KTMgubben
Tja,
Hur mycke effekt tar en sleten reedventil??
Och var kan man få tag på en ny till Suzuki RG?
Allround skrev:Tja,
Allround skrev:Tja,
whitesnake skrev:har du den rätt bestyckad
Allround skrev:Vad jag har hört så ska en dålig ventil kunna orsaka effektförlust med några hästkrafter.
Och min RG har ny kolv, och den är avstrypt, och den går hur bra som helst.
Förutom att den har ett klent register. Den får ingen effektkick när den kommer upp i varv, och den toppar endast 130... 140 nerför om man har mycket tur den dagen.
Har gått genom allting, det ända som finns kvar nu som jag ser det är reedventilen, som skall vara effekttjuven.
Låter det rimligt??, vad skulle det kunna vara annars?? förutom avgasporten, den fungerar som den ska.. öppnar vid 7000 varv.
Lawbreaker skrev:Hej jag har trimmat min RG med det mesta. Men jag har inte bytt reeds. Och den går hur fint som hälst gör 150km/h med 13 drev i framm när orginal är 15. Men jag har också funderat på det där med reedsen men har aldrig gjort något åt det. Frågan är om det gör nått. Och var kan man hitta tex. kolfiber reds till en gammal RG
Padde skrev:Du får ingen jätte märkbar effekt. Någon som sålde sånna här "trim reeds" här på forumet för nått tag sedan som påstod att dom ökade upp till 3 hästar eller något i samma stil.
Rent skitsnack om du frågar mig.
RS "Alex" skrev:du får försöka hålla isär saker....
det var jag som sålde jag påstod inget utan jag hänvisade till bänk-papper :kocko
sök på kolfiber membran så ser du tråden
2stroke_ skrev:Du vet ju Martin att du ska ju köra in den nyborrade cylindern å kolven innan du kan brassa på och få all effekt
Padde skrev:Jag har sett tråden och ditt "bänk" papper som förövrigt satt på baksidan av kartongen tyckte jag någon sa.
Litar jag på det? Nej.
Skulle du bänkat din hoj med enbart avstrypt rs och sedan satt på den och bänkat igen och såg att den gav upp mot 3hk så visst, då kan man tro på det. Vad som står på baksidan av nån kartong litar jag inte på för 5 öre.
RS "Alex" skrev:men snälla padde du påstår att jag påståt något, det var där jag ville rätta dig för det har jag inte :kocko
jag är helt neutral och hänvisar till bänk pappret
sen kan jag hålla med dig till viss del, tror pappret påstod det skulle ge 5 hk och det tror jag inte heller på för 5 öre men någon hk ger det garanterat
Allround skrev:Vad har du för trim då??
När får du effektkicken?
Hur gick den innan du trimmade den då?? som min?
Rg 125 skrev:2081637Här har ni ialla fall effekten orginal efter en effektprovning. Min hoj gör iaf 155km/h och är rätt pigg
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|