Reevuhjälm- med inbyggd backspegel....

lepracon

Guest
testad

jag provade en reevu idag! inte så bra som reklamen säger då det inte e någon spegel att se igenom utan en polerad aluminimbit(typ) av säkerhetsskäl! kändes som den var för liten och det var svårt att se något ordentligt bakåt, tyckte även att bilden blev lite förvrängd!!

men eftersom jag ska köpa ny hjälm och inte ska ha backspegelar på mitt bygge till nästa år så blir det nog en sådan iaf :) den är väldigt bekväm och känns som den är tyst oxå! kanske lite tung och klumpig bara! men coooool!!!

en liten recension från

J

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Är det nån mer som har provat hjämen? Vad säger ni, skulle den funka som substitut för backspeglar? Själv är jag sugen på att plocka bort mina eftersom hojen ser så mycket smidigare ut då, men inte utan något substitut. Har funderat på backkamera men är troligtvis blir bildskärmen lite väl skrymmande, så att man får plocka bort all instrumentering typ.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
förstår inte varför ni vill kolla bakåt!

Det finns en enkel lösning: GASA istället så behöver man inte titta bakåt :tummenupp

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
zx10r
triple skrev:
förstår inte varför ni vill kolla bakåt!

Det finns en enkel lösning: GASA istället så behöver man inte titta bakåt :tummenupp

:yoparty OK! nu slapp jag fundera på om jag skulle köpa, känns lite onödigt. Jag menar jag ser ju blåljusen när dom är bakom mig ändå eftersom blåljus är såååå skarpa...! :lol

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept