Reflektioner

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Efter att inte ha rört hojen under två kalla och delvis snöiga veckor var det idag dags att köra igen. Det blev någonstans mellan 20-25 mil idag, och nu sitter man i soffan hyfsat sliten. Är stel i nacken, öm i fingrarna och knäna smärtar. Det som i vanliga fall kallas för frisyr påminner mest om en spretig buske som lagts på huvudet. Hela kroppen känns allmänt schaskig efter ungefär 6 timmar i skinnstället med underställ under.

Men själen är fylld av ro, och man har ett leende på läpparna. Fan vad det är kul att åka hoj! :D

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Penguin skrev:
Efter att inte ha rört hojen under två kalla och delvis snöiga veckor var det idag dags att köra igen. Det blev någonstans mellan 20-25 mil idag, och nu sitter man i soffan hyfsat sliten. Är stel i nacken, öm i fingrarna och knäna smärtar. Det som i vanliga fall kallas för frisyr påminner mest om en spretig buske som lagts på huvudet. Hela kroppen känns allmänt schaskig efter ungefär 6 timmar i skinnstället med underställ under.

Men själen är fylld av ro, och man har ett leende på läpparna. Fan vad det är kul att åka hoj! :D

När jag känner mig som du gör nu, fysiskt, så brukar jag ändå ha ett lugn i själen efter att ha kört hoj. Det är konstigt hur det kan bli så. DETTA blev djupt, jag skyller på att det är söndag och känner mig maktlös inför det faktum att jag inte kan påverka den situationen.

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Word :fakta Jag känner prexis samma sak, slut och stel i kroppen efter hojåkande och annat onämnbart på detta forum, men med ett fånigt flin på läpparna.....fy fan vad skönt det är att vara med hoj!!!!!! :rock :rock

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Penguin skrev:
Hojåkning är balsam för själen. :fakta

Det är så sant, så sant. Nästan vafan som helst kan ha hänt, men så fort man sitter där på hojen så är alla probs så gott som bortblåsta... fast lite ont i familjelycka har jag efter att ha bänt in ett nytt skinnställ.....ajajajaj :skrämd

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
ni har så rätt gubbar.....Fan va underbart det är.....

Synd att man inte har den hojen man vill ha, men okej, man har ju nått å köra på iallaflal å det är ju inte fy skam......

som sagt....fan va gött...

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Re: Re: Reflektioner

sv650 skrev:
Kan bara skriva under på det! Åkte själv närmare 20 mil idag och när jag kom hem efter ca 6 timmar så lade jag mig i sängen med en pilsner, lyssnade på musik och bara låg där och njöt med ett fånigt leende på läpparna...

Mycket bättre än så kan det ju inte bli! :fakta

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...