Yo! Rätt ny i denna värld över lag, körkort på ingång och likaså båge Min plan var ju inte att dumpa denna jobbiga tråd det första jag gör på forumet.. :/
MEN!!!
Jag har siktet inställt på en KTM 640 LC4.. efter veckor av väntan och research har det nämnts i många forum angående folk som misslyckats att regga denna hoj som 25 kw. Jag har varit och pratat med en KTM-nisse på Din MC.. Jag har pratat med 3 stycken vid bilprovningen, sökt och läst igenom mer material än i alla mina år vid skolbänken känns det som, men det är fortfarande extremt OKLART!!!
Samtliga vid bilprovningen har konstaterat att det ska INTE vara några problem så länge strypning med intyg finns (Vilket KTM-Försäljaren konstaterade enkelt att dom kan få fram och montera) vid tillfälle utav besiktningen.. varför har vissa då inte fått igenom sina KTM's?
"KTM-nissen" vid Din MC var den första som introducerade detta problem för mig, "helfordonsgodkännande" och "COC" låg till grund för detta.. han sa åt mig att via regnumret kolla med bilprovningen innan jag köper då dom kunde ge mig svaret på frågan, en herre vid bilprovningen hade aldrig hört talats om detta problem, inte hans kollega som var KTM-ägare själv heller.. En annan vid bilprovningen bad om tid för att göra lite research kring detta och ringde upp efter några timmar och gav en hel redovisning om detta "problem" vilket han kommit fram till, inte ska vara något problem, notera dock att det dom berätta för mig inte endast var bundet till en individuell hoj via reg nummer utan även om själva modellen i sin helhet.
Man vill ju inte råka ut för detta det första man gör.. någon som kan förklara detta fenomen??
Visst är jag jobbig? Sorry!!
MVH
MEN!!!
Jag har siktet inställt på en KTM 640 LC4.. efter veckor av väntan och research har det nämnts i många forum angående folk som misslyckats att regga denna hoj som 25 kw. Jag har varit och pratat med en KTM-nisse på Din MC.. Jag har pratat med 3 stycken vid bilprovningen, sökt och läst igenom mer material än i alla mina år vid skolbänken känns det som, men det är fortfarande extremt OKLART!!!
Samtliga vid bilprovningen har konstaterat att det ska INTE vara några problem så länge strypning med intyg finns (Vilket KTM-Försäljaren konstaterade enkelt att dom kan få fram och montera) vid tillfälle utav besiktningen.. varför har vissa då inte fått igenom sina KTM's?
"KTM-nissen" vid Din MC var den första som introducerade detta problem för mig, "helfordonsgodkännande" och "COC" låg till grund för detta.. han sa åt mig att via regnumret kolla med bilprovningen innan jag köper då dom kunde ge mig svaret på frågan, en herre vid bilprovningen hade aldrig hört talats om detta problem, inte hans kollega som var KTM-ägare själv heller.. En annan vid bilprovningen bad om tid för att göra lite research kring detta och ringde upp efter några timmar och gav en hel redovisning om detta "problem" vilket han kommit fram till, inte ska vara något problem, notera dock att det dom berätta för mig inte endast var bundet till en individuell hoj via reg nummer utan även om själva modellen i sin helhet.
Man vill ju inte råka ut för detta det första man gör.. någon som kan förklara detta fenomen??
Visst är jag jobbig? Sorry!!
MVH