Reg/Bes till 25 kw KTM 640 LC4

J-W

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 690 Duke R, Ninja 300
Yo! Rätt ny i denna värld över lag, körkort på ingång och likaså båge :D Min plan var ju inte att dumpa denna jobbiga tråd det första jag gör på forumet.. :/

MEN!!!

Jag har siktet inställt på en KTM 640 LC4.. efter veckor av väntan och research har det nämnts i många forum angående folk som misslyckats att regga denna hoj som 25 kw. Jag har varit och pratat med en KTM-nisse på Din MC.. Jag har pratat med 3 stycken vid bilprovningen, sökt och läst igenom mer material än i alla mina år vid skolbänken känns det som, men det är fortfarande extremt OKLART!!!

Samtliga vid bilprovningen har konstaterat att det ska INTE vara några problem så länge strypning med intyg finns (Vilket KTM-Försäljaren konstaterade enkelt att dom kan få fram och montera) vid tillfälle utav besiktningen.. varför har vissa då inte fått igenom sina KTM's?

"KTM-nissen" vid Din MC var den första som introducerade detta problem för mig, "helfordonsgodkännande" och "COC" låg till grund för detta.. han sa åt mig att via regnumret kolla med bilprovningen innan jag köper då dom kunde ge mig svaret på frågan, en herre vid bilprovningen hade aldrig hört talats om detta problem, inte hans kollega som var KTM-ägare själv heller.. En annan vid bilprovningen bad om tid för att göra lite research kring detta och ringde upp efter några timmar och gav en hel redovisning om detta "problem" vilket han kommit fram till, inte ska vara något problem, notera dock att det dom berätta för mig inte endast var bundet till en individuell hoj via reg nummer utan även om själva modellen i sin helhet.

Man vill ju inte råka ut för detta det första man gör.. någon som kan förklara detta fenomen??

Visst är jag jobbig? Sorry!!

MVH
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Är väll 35kW som gäller nästa år? Det riskerar väll marknadspriserna rejält på 25kW eller?
 

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Viby
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
Jag reggade min 640 för nån vecka sen. din mc i rotebro tar 2500 för att strypa ner den till 25kw. sen är det bara åka och regbesiktiga. Jag köpte en plugg och ett intug som de skrev på och sen montera pluggen. Inga problem :)
 

J-W

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 690 Duke R, Ninja 300
Jag reggade min 640 för nån vecka sen. din mc i rotebro tar 2500 för att strypa ner den till 25kw. sen är det bara åka och regbesiktiga. Jag köpte en plugg och ett intug som de skrev på och sen montera pluggen. Inga problem :)

Sweet! införskaffade 640n igår :D ska in hos Din MC nu för strypning men dom gav mig dock ett betydligt lägre pris än 2500 :O
 

J-W

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 690 Duke R, Ninja 300
Nu blev ja nyfiken. Va blev det för pris på de? :)

det sjuka var att meken gav mig samma pris som du fick 2500kr, när jag fråga vad han skulle använda för strypning sa han att han skulle "troligtvis tillverka en egen.."

KTM säljer denna strypning, den kostar 63 kr.. intyget är gratis och det tar väll cirka 30 min att montera (en ända liten brick-j*vel), dom tar ju bra betalt för att dom kan antar jag.. lite surt är det, återstår dock att se om dom ger samma pris (när jag fixar strypkitet), det var nämnligen ktm ÅF som berätta detta för mig, kostnaden på runt en femhundring.. trodde det var det som skulle gälla men verkstan gav mig 2500kr priset, så får se hur det blir.. :/
 
Last edited:

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Viby
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
Jag Har kontakt med en annan verkstad som kunde fixa underskrift så jag behövde bara köpa den lilla 63kronorssaken sen dra och regga. Det tog bokstavligen talat 5 minuter att montera strypningen och intyget är väl ingen direkt ansträngning att skriva på :p 2500 för de...
 

J-W

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 690 Duke R, Ninja 300
Jag Har kontakt med en annan verkstad som kunde fixa underskrift så jag behövde bara köpa den lilla 63kronorssaken sen dra och regga. Det tog bokstavligen talat 5 minuter att montera strypningen och intyget är väl ingen direkt ansträngning att skriva på :p 2500 för de...

Sjukt.. :/
 

Qubeista

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 -03
Jag Har kontakt med en annan verkstad som kunde fixa underskrift så jag behövde bara köpa den lilla 63kronorssaken sen dra och regga. Det tog bokstavligen talat 5 minuter att montera strypningen och intyget är väl ingen direkt ansträngning att skriva på :p 2500 för de...


Finns det möjligtvis mer information om detta? Då jag är aktuell med att strypa min KTM 640 -03 :)
 

Jhden

Ny medlem
Gick med
9 May 2014
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640 -05
Updaterad information: Strypningen kostar numer hela 73kr! art.nr 58331029017

Finns att tillgå ktmshop.se och passar alla Ktm med bst40 förgasare. Sen får du prata med din lokala motorcykelverkstad som fixar intyg på att den är monterad. Sen åker du och gör en regbesiktning.

Sen raka vägen hem och monterar bort den såklart. :glömdet
 

Qubeista

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 -03
Updaterad information: Strypningen kostar numer hela 73kr! art.nr 58331029017

Finns att tillgå ktmshop.se och passar alla Ktm med bst40 förgasare. Sen får du prata med din lokala motorcykelverkstad som fixar intyg på att den är monterad. Sen åker du och gör en regbesiktning.

Sen raka vägen hem och monterar bort den såklart. :glömdet

Du är fanimig en ängel! Så denna gör det till 25kW?Jag har läst att man kan fixa intyget själv att den är monterad så en verkstad behöver inte göra det, men hur skaffar jag intyget? :)) Får man kanske med intyget när man beställer delen? :)
 
Last edited:

Jhden

Ny medlem
Gick med
9 May 2014
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640 -05
Nej det följer inte med något intyg, såvitt jag vet. Det är en universal del. Intyget i mitt fall var 2 papper där Johans MC från Götet, intygade att den var monterad på min mc + reg och ram.nr. Samt ett papper på att Johan's mc var auktoriserad att montera den aktuella 25kW strypningen från Ktm Scandinavia (email)

Ska du montera den själv tror jag att det behövs bänkpapper på att strypningen ger 25kw. :arsele
 
Last edited:

Qubeista

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 -03
Nej det följer inte med något intyg, såvitt jag vet. Det är en universal del. Intyget i mitt fall var 2 papper där Johans MC från Götet, intygade att den var monterad på min mc + reg och ram.nr. Samt ett papper på att Johan's mc var auktoriserad att montera den aktuella 25kW strypningen från Ktm Scandinavia (email)

Ska du montera den själv tror jag att det behövs bänkpapper på att strypningen ger 25kw. :arsele

Hm... Eller om jag monterar det själv att jag får ett papper skickat från någon KTM återförsäljare eller någon verkstad? Då det är så att privatpersoner nu kan montera strypsatser så borde det väl att gå få tag på pappret på något jävla vänster... Blir fan galen på det här, ingen i Helsingborg varken Bröderna Nilssons eller Påarps MC ville montera strypkit på min hoj :huvet:huvet:glömdet
 

Jhden

Ny medlem
Gick med
9 May 2014
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640 -05
Vill ingen verkstad fixa en strypning. Så hade jag hittat en rullandelandsväg och fixat bänkpapper på hojen istället. Det "intyget" du pratar om kommer kosta mer än 1h på en dyno endå. Men visst mejla ktm scandianavia och fråga. Ring SBP eller din lokala besiktningsstation(privat?) och hör med dem vad de kräver.

Glöm inte uppdatera oss på hur det gick bara. :fakta
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top