reg nummer gsx-r -00

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
tjenare jo jag har sökt igenom hela forumet + hela köp och sälj, samt hela blocket utan att hitta ett enda reg. nummer till en gsx-r årsmodell -00 så om någon har ett så får ni gärna skriv ner det här eller PM:a det till mig så jag kan kolla upp en försäkring! Tack på förhand och ha en trevlig helg
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
-Suzuki GSXR750-

Priset skiljer lite mellan svensksåld och import. Konstigt nog. Först var importhojen dyrare, sen blev den billigare. Iallafall för mig.

TJZ445 '00 Import
RKX082 '00 Svensksåld
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
en gsx-r 750 "såklart" :D tack för svaren! Fick pröjsa ca. 12000 hos trygghansa för /helår/halv. Ska kolla upp resten av bolagen imorgon för att se om det skiljer något. På min 92:a var trygghansa klart billigast.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
egentligen en dum fråga men jag törs inte fråga försäkringsbolagen. Vad händer om man kraschar om jag t.ex. försäkrar hojjen på farsan (vilket skulle halvera kostnaden)? Gäller försäkringen alls. Vet att självrisken ökar markant men frågan är om det är "lagligt" då hojjen faktiskt kan vara ägd av farsan med (rent juridiskt). Även om man får ge 10000 i självrisk så sparar man ju in det på lite mer än ett år i vilket fall som helst!
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Vad är det man säger inom golf, FORE :gnissla Snart kommer svar direkt på din fråga :rofl ang skenförsäkring. sorry kunde inte låta bli.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
haha jaja klart det kommer en massa svar på tal och det är ju därför jag frågar! hurra!
Klart att det inte är "bra" att sätta hojjen på någon annan det fattar ju vem som helst jag undrar mest vad de har att säga om saken eller vad som gäller rent juridiskt. Antar att den som brukar den mest bör stå som ägare
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
herge skrev:
haha jaja klart det kommer en massa svar på tal och det är ju därför jag frågar! hurra!
Klart att det inte är "bra" att sätta hojjen på någon annan det fattar ju vem som helst jag undrar mest vad de har att säga om saken eller vad som gäller rent juridiskt. Antar att den som brukar den mest bör stå som ägare

Det finns väl ngr bolag som godkänner det. Frågan är fri ju, och som bör ställas innan till bolaget i fråga. Så får man svart på vitt.
 

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
herge skrev:
tjenare jo jag har sökt igenom hela forumet + hela köp och sälj, samt hela blocket utan att hitta ett enda reg. nummer till en gsx-r årsmodell -00 så om någon har ett så får ni gärna skriv ner det här eller PM:a det till mig så jag kan kolla upp en försäkring! Tack på förhand och ha en trevlig helg

RKX082
RKX076
RJY202

hållundan skrev:
-Suzuki GSXR750-

RKX082 '00 Svensksåld

Har du haft denna möjligtvis?
 

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
en liten lätt
herge skrev:
haha jaja klart det kommer en massa svar på tal och det är ju därför jag frågar! hurra!
Klart att det inte är "bra" att sätta hojjen på någon annan det fattar ju vem som helst jag undrar mest vad de har att säga om saken eller vad som gäller rent juridiskt. Antar att den som brukar den mest bör stå som ägare

det är bara att fråga, det gjorde jag och fick svaret att det är helt okej, sålänge jag och farsan var bosatta på samma adress och att farsan använde cykeln minst 50% av tiden. Detta var både trygghansa och folksams svar.
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
jonnep skrev:
det är bara att fråga, det gjorde jag och fick svaret att det är helt okej, sålänge jag och farsan var bosatta på samma adress och att farsan använde cykeln minst 50% av tiden. Detta var både trygghansa och folksams svar.

Det svaret fick jag med när jag frågade.
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
herge skrev:
egentligen en dum fråga men jag törs inte fråga försäkringsbolagen. Vad händer om man kraschar om jag t.ex. försäkrar hojjen på farsan (vilket skulle halvera kostnaden)? Gäller försäkringen alls. Vet att självrisken ökar markant men frågan är om det är "lagligt" då hojjen faktiskt kan vara ägd av farsan med (rent juridiskt). Även om man får ge 10000 i självrisk så sparar man ju in det på lite mer än ett år i vilket fall som helst!

Att ställa en fråga ang. skenförsäkring helt seriöst på sporthoj.com i dessa dagar är verkligen ett effektivt sätt att köra ihjäl sig på, du kan ju alltid fråga swedie :hihi
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ok tack för svaren! Får bli att jobba lite extra så man har råd med skiten :)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Grrrooov skrev:
Har du haft denna möjligtvis?
Njet. Den var dock med i mina planer när jag köpte min nuvarande.

herge skrev:
ok tack för svaren! Får bli att jobba lite extra så man har råd med skiten :)
Precis. Smakar det så kostar det.

Vill du veta mer om ämnet beträffande "skenförsäkring" är det bara att söka. Det finns trådar att läsa. Många trådar.
 

gyver

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki z750
herge skrev:
egentligen en dum fråga men jag törs inte fråga försäkringsbolagen. Vad händer om man kraschar om jag t.ex. försäkrar hojjen på farsan (vilket skulle halvera kostnaden)? Gäller försäkringen alls. Vet att självrisken ökar markant men frågan är om det är "lagligt" då hojjen faktiskt kan vara ägd av farsan med (rent juridiskt). Även om man får ge 10000 i självrisk så sparar man ju in det på lite mer än ett år i vilket fall som helst!

Inte många bolag i dag som går med på att någon annan än ägaren får köra hojjen över huvudtaget. Men med trygghansa får man i alla fall låna ut hojjen men skillnaden blir en ÖKNING med 10000 i självrisk vilket i praktiken blir en själv risk på 16000. Så frågan är hur mycket man känar på egentligen om man sken försäkrar. För i backen går man förr eller senare.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
har man inte råd med försäkringen får man välja en billigare hoj... :7peta
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top