Reg.skylt 2007

Hur ser Er reg.skylt ut 2007

• Antal röstningar
    0

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Fan vilket gnäll om skylten.
När den nya typen av skyltar kom 1972 så var storleken för mc och
bil den samma (den fyrkantiga typen som finns på gamla VW med.fl.)
Skylten vi har idag är bra!

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Blev stoppad igen i fredags då av en civilhoj med trafipax som följt mig på det godkända avståndet 400m från Sthlm till Enköping vilket resulterat i att jag ej såg honom alls först han prejade mig på 50 sträckan vid rondellen..

Hans kollega kom efter ett par minuter med klistrad hoj och skulle självklart besikta hojen, igen tänkte jag voine voine...

Nåja de var inte glada och jag var inte heller glad samt frös som en gris eftersom det pissregnade och blåste ordentligt.

Nåja besiktningen löpte på och jag visste att en ombesiktning samt böter var det enda att vänta eftersom jag redan i sommras fick ett papper om att brister skall åtgärdas.

Då innehöll pappret, ej godkänd skylt, avsaknad av reflex samt blinkers i fel färg.

Vilket jag även talade om för polismannen då han iaf såg det i sin dator.

Jaha har du inget halvljus heller?

Jo starta den så...

Ok, Civil polisen tjatade hela tiden om att inget var minsann godkänt! Vad ger du grabben för något, besiktning va? Ja det det blir det väl!

Men jag såg att han började tröttna på sin kollegas tjat och jag försökte verkligen vara trevlig hela tiden...

Jaha vad blir det frågade än en gång den civila polisen, ja det blir ombesiktning för skylten!

Jaha men blinkersen i bakljuset då? Nej det är orginal sa uniformen. Jaha men reflexen då? Mummel till svar...

Fick så slutligen pappret och såg förvånat att det var i kryssat "bristen skall åtgärdas" kollade förvånat på den uniformerade polisen och han blinkade till svar :)

Fixa det där nu och "besikta den" (vilket jag inte behöver) för det är stränga order på att stoppa samt bötfälla alla som inte har skylten enligt de föreskrifter som finns. Du slipper böter från mig iaf men de kommer att höjas senare...Sen fick jag en föreläsning om varför för saken skull.

Så det var väl ingen fara, de papper jag fick av civilpolisen var inte alls lika trevliga men det är en annan historia.

Last edited:

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
lasse kongo skrev:
2452495 kostar det inte 400kr? för hoj... nästa sommar när man får riktig hoj så åker någ skylten
ÖÖÖÖööööh jo det kostar 400:- NU som du kanse kan läsa i början av denna tråd samt i femtioelva andra trådar!

Så du ska åka UTAN skylt eller åker skylten på eller vad menar du?

loCCan skrev:
2452525 Från och med 1 oktober kostar det väl 2000 för liten/ingen/felplacerad skylt? eller har jag helt fel? :confused:
Du har rätt!

thornestedt skrev:
2453166 en sak som jag har undrat när vi ändå pratar om skyltar, det är vad är poängen med att ha en liten skylt? det är samma böter, snuten blir lika sur och du har ingen som helst förmåga att kunna diskutera för att eventuellt slippa böter då du bevisligen har låtit tillverka en olaglig skylt!..
Därför att har du ingen skylt blir du garanterat stoppad!
Har du en liten så struntar (läs struntade) många poliser i att stanna dig och ev. ge dig böter.
Urinnelsen till tråden är att jag nu tröttnat efter två böter på bilen i sommar. Och vore intressant att se hur många som är villiga att pröjsa 2000:- för liten/avsaknad skylt.

Last edited:

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
thornestedt: vad finns att diskutera om du inte har någon skylt alls då?
Skulle vara kul att se vad man får för reaktion om man säger som många verkar göra: jag har tappat den så den ligger i kutsen...
Den polis som köper det borde inte vara polis!

Hmmm märks det att jag är föbannad på Örebropoliserna månne :6surkart

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...