Regbesiktning 25kw med slitet bakdäck!?

BayIcon

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2011
Ort
Östersund
Hoj
Ingen, för tillfället
Hallå! Ska in på en regbes med min KTM 640 -05. Har sänkt effekten på den och därför ska den reggas om. Jag undrar då om jag skulle kunna få nedslag pga någon övrig brist på hojen som exempelvis slitet bakdäck eller att blinkers bak för tillfället ej är monterade?


Mvh Johan
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ja, det kan du.
 

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
Det får du garanterat,, Vissa besgubbar o tjejer är jävligt nitiska vi ju regbes.... Vilkent säkert är helt rätt..
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
slitet bakdäck får du inget för, dock så måste du ha blinkers...
 

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Ort
Kalmar
Hoj
CB400N -82
däck får du ju ha slitna på, iaf när det gäller bil. blinkers måste du ha monterat och fungerande, som ovan nämts...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Var det din som var hos TK på service förra veckan?
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
När jag har rullat in med slitna däck har de sagt att det är upp till mig att byta däck i tid, inget de brydde sig om tydligen.

Låter nog annorlunda om corden är framme, dock.
 

BayIcon

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2011
Ort
Östersund
Hoj
Ingen, för tillfället
däck får du ju ha slitna på, iaf när det gäller bil. blinkers måste du ha monterat och fungerande, som ovan nämts...

Blinkers kommer jag nog hinna få dit, men däcken är frågan om man hinner få hem och byta nämligen..

Var det din som var hos TK på service förra veckan?

Nope, servar inte på TK.

När jag har rullat in med slitna däck har de sagt att det är upp till mig att byta däck i tid, inget de brydde sig om tydligen.

Låter nog annorlunda om corden är framme, dock.

Okej! Ja dumt att chansa då de ändå ska bytas, men roligare att vara förberedd :rolleyes: Men någon cord är de inte frågan om. Bara väldigt lite mönster kvar!
 

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Ort
Kalmar
Hoj
CB400N -82
lägg tiden på blinkers, däcken är mindre viktigt när det gäller bes! och glöm ej skyltbelysning och andra småsaker som är lätta att glömma..
 

BayIcon

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2011
Ort
Östersund
Hoj
Ingen, för tillfället
Lyfter den här tråden istället för att starta en ny. Var in på regbesiktning idag och skulle köra den igenom... trodde jag.

Nya däck bak och fram, reflexer, backspegel och allt onödigt trams. Sen visar det sig att intyget jag fått från KTM Österrike inte var "korrekt" enligt dem. Det skulle finnas 2 rader med regnr och chassienr som verkstaden skulle skriva under i samband med montering av strypningen.

880kr fattigare och jävligt arg. Ska det verkligen brista på en sån här enkel sak? Jag hade med mig kvitto på strypningen, en anvisning hur strypningen är monterad samt intyget där det stod beteckning, årsmodell, effekt osv.

Enligt han skulle man skylla på verkstan att de inte skrivit i det, men på KTMs papper från Österrike finns inga rader för att fylla i varken chassienummer eller regnr..
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
chassi och regnr ska ju skrivas in i den lilla boken/pappret du får med i paketet. det ska alltså skrivas på dator och vara klart innan någon öppnar paketet

edit: Eftersom att strypningen ska vara för just DIN hoj och ingen annans så skrivs ditt chassinr och regnr in vid tillverkning
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Chassi nr måste stå med på intyget Dock inte reg nr.
Köpt från alpatechnik 3 gånger och de har funkat varje gång! Man skriver själv under att strypningen är korrekt monterad
 

J-W

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 690 Duke R, Ninja 300
Lyfter den här tråden istället för att starta en ny. Var in på regbesiktning idag och skulle köra den igenom... trodde jag.

Nya däck bak och fram, reflexer, backspegel och allt onödigt trams. Sen visar det sig att intyget jag fått från KTM Österrike inte var "korrekt" enligt dem. Det skulle finnas 2 rader med regnr och chassienr som verkstaden skulle skriva under i samband med montering av strypningen.

880kr fattigare och jävligt arg. Ska det verkligen brista på en sån här enkel sak? Jag hade med mig kvitto på strypningen, en anvisning hur strypningen är monterad samt intyget där det stod beteckning, årsmodell, effekt osv.

Enligt han skulle man skylla på verkstan att de inte skrivit i det, men på KTMs papper från Österrike finns inga rader för att fylla i varken chassienummer eller regnr..

Ströp min ktm 640 lc4 - 02 på verkstad då var det intyg samt bänk, gick inte igenom för dom går inte strypas via bänk tydligen.. dock behövde jag inte pröjsa nånting när den blev nekad. KTM Sverige har försett min meck med rätt papper/strypning nu iaf som han kirrar kostnadsfritt, men surt som fan med 3 veckor till i väntetid på ny regbes tid :/

Personen på Bilprovningen rekommenderade tysk strypningssats, dom där vem som helst kan skriva under, hur kan det vara bättre än bänk??? har svårt och tro att det ens skulle gå igenom men men... Så jävla ologiskt, hatar pappersbesiktningar :p
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Precis så har jag gjort ! Beställt strypsats från Tyskland ca 80euro.
Man skriver chassi nr tll de bolag man köper från som dom sedan printar på pappret du ger till besiktningsmannen.
Funkat alla 3 gångerna
 

J-W

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 690 Duke R, Ninja 300
Precis så har jag gjort ! Beställt strypsats från Tyskland ca 80euro.
Man skriver chassi nr tll de bolag man köper från som dom sedan printar på pappret du ger till besiktningsmannen.
Funkat alla 3 gångerna

Där ser man!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top