Regg skylt

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Hoj
KTM exc 525 -03
Är det någon som vet vad reglerna säger om att ha regskylten inne under stänkskärmen? :va

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Lagen säger väl att man ska ha regskylten bakom axeln på bakdäcket.

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Antingen kör du utan skylt eller så sätter du den där den ska vara enligt polisen!
Att ställa frågan tyder på att du ska ha den där på rätt plats då du ändå inte tänkt "rulla" ifrån grisbilen!
Lagen säger att den ska vara synlig x-antal meter rakt bakifrån, men det bedömmer snuten. Alltså, är han en fjunig aspirant så är det 1500 riksdaler RAKT AV !
Tyvärr så är de flesta vettiga snutar pensionerade och vi får leva med yngre polisgrisar som har käkat ryssfemmor och tryckt testo på polishögskolan !

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Det här ämnet har tagits upp i ett flertal trådar på forumet!

Det är inte godkänt att ha skylten i hjulhuset, varken av svensk bilprovning eller polis (jag har fått nedslag av båda två).

Sätt din originalskylt bak på hojen eller skit i att köra med den helt.
Du får 1500 spänn i böter oavsett om du har originalskylten i hjulhuset, en icke laglig "miniskylt" i hjulhuset eller på originalplatsen. Samma belopp som att köra utan.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det här ämnet har tagits upp i ett flertal trådar på forumet!

Det är inte godkänt att ha skylten i hjulhuset, varken av svensk bilprovning eller polis (jag har fått nedslag av båda två).

Sätt din originalskylt bak på hojen eller skit i att köra med den helt.
Du får 1500 spänn i böter oavsett om du har originalskylten i hjulhuset, en icke laglig "miniskylt" i hjulhuset eller på originalplatsen. Samma belopp som att köra utan.

Men i verkliga livet finns det goda chanser att en snut skiter i att din plåt sitter synligt i hjulhuset, till skillnad från total avsaknad dito eller en muppig miniskylt.

Själv har jag alltid något att sota för vid en eventuell kontroll, och skulle ändå känna mig säkrare med vägverkets egna. I hjulhuset.

Sen kan du ju har otur med dina erfarenheten, kanske rent utav blivit felbehandlad. 1 person är inget statistiskt underlag direkt.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Men i verkliga livet finns det goda chanser att en snut skiter i att din plåt sitter synligt i hjulhuset, till skillnad från total avsaknad dito eller en muppig miniskylt.

Själv har jag alltid något att sota för vid en eventuell kontroll, och skulle ändå känna mig säkrare med vägverkets egna. I hjulhuset.

Sen kan du ju har otur med dina erfarenheten, kanske rent utav blivit felbehandlad. 1 person är inget statistiskt underlag direkt.

Då ska man ha en jä*la tur. Polisen är trötta på att regskyltar inte syns!

2 x böter samt ombesiktning = 100% av de gånger jag har blivit stoppad med felaktigt placerad skylt.

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1

Om du söker på forumet och läser alla andra 150 trådar om att placera regskylten i hjulhuset så kommer du få ett bättre underlag som styrker mina två erfarenheter.

Visst kan du ha tur att klara dig undan med en varning, jag skrev bara vad som är lagligt eller ej.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Då ska man ha en jä*la tur. Polisen är trötta på att regskyltar inte syns!

2 x böter samt ombesiktning = 100% av de gånger jag har blivit stoppad med felaktigt placerad skylt.

Jag menar en klassisk hjulhusplacering. Ovanför bakhjulet i höjd, typ motard. Syns skitbra bakifrån och är det mörkt ( med ltex bilyse mot plåten )så ser man knappt att den inte sitter som orginal.

Jag tror inte poliser i allmänhet är så jävla trötta på skyltar. Jag tror de är tröttare på bängliga knarkare, smutsiga lägenheter, gapiga kärringar, oregliga ungar, snattande uteliggare, lägenhetsbråk, småkrockar osv osv

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Hoj
KTM exc 525 -03
Stod och kollade på en ktm exc och såg att den hade en reggskylt som var inplastad och var mindre än normalt. Vad säger lagen om det och kan man beställa hem dom?

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
nu när man inte behöver skattemärke längre är det godkänt att sätta reflexen på platsen där märket satt ?

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Stod och kollade på en ktm exc och såg att den hade en reggskylt som var inplastad och var mindre än normalt. Vad säger lagen om det och kan man beställa hem dom?

alla skyltar som INTE är utfärdade av Transportstyrelsen är OLAGLIGA

PUNKT.

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Hoj
KTM exc 525 -03
men vad åker man på för straff då med en sån skylt på om polisen tar en?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy