Har läst en del nu, men har någon lyckats?
Måste man ha intyg från verkstad om motoreffekten? Godkänner dem cykeldator som hastighetsmätare?
Men det var ett tjöt om motorhaverier och kolvbyten, det borde ju inte vara till att göra mer än att dreva upp som fan.
En medelgammal cross utvecklar ju ca 35 häst, det gör ju en NSR 125 med ungefär. Och en crossmotor är nog bra mycket mer kraftigt byggd än en NSR motor. Med en shysst drevning, vad är problemet?
Lite el är no problema... Har varit i egypten nu, såg att dem brukade svetsa fast en bilgenerator på ramen, och dra en rem till svänghjulet... Vem fan bryr sig om det ser ut lite knas?
Har en lagom gammal cross på G nu för ca 2000.
En mindre bilgenerator för kanske 500, sedan lite lampor och skit för kanske 2000. På med enduro/sm sulor som jag får gratis begagnat på däckverkstan. Omkopplare har jag redan. Och då har jag en mycket ballare hoj än skiten som är ute på annons! Finns ju bara de fula sporthojarna hehe....
Och det är råstatus att köra lagligt med cross!