Regga 125:a cross

Solid snake

Guest
125kubik skrev:
Okej... Någon som funderar på att hålla sig till topic då? :rolleyes:

Mitt första var till topic, pröva att läsa det inlägget, sen kommer du fram till att det inte är lönt.

125kubik

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
kawasaki
Har läst en del nu, men har någon lyckats?

Måste man ha intyg från verkstad om motoreffekten? Godkänner dem cykeldator som hastighetsmätare?

Men det var ett tjöt om motorhaverier och kolvbyten, det borde ju inte vara till att göra mer än att dreva upp som fan.
En medelgammal cross utvecklar ju ca 35 häst, det gör ju en NSR 125 med ungefär. Och en crossmotor är nog bra mycket mer kraftigt byggd än en NSR motor. Med en shysst drevning, vad är problemet?

Lite el är no problema... Har varit i egypten nu, såg att dem brukade svetsa fast en bilgenerator på ramen, och dra en rem till svänghjulet... Vem fan bryr sig om det ser ut lite knas? :yoparty

Har en lagom gammal cross på G nu för ca 2000.

En mindre bilgenerator för kanske 500, sedan lite lampor och skit för kanske 2000. På med enduro/sm sulor som jag får gratis begagnat på däckverkstan. Omkopplare har jag redan. Och då har jag en mycket ballare hoj än skiten som är ute på annons! Finns ju bara de fula sporthojarna hehe....

Och det är råstatus att köra lagligt med cross!

Solid snake

Guest
Den måste vara godkänd för ens få bli gatreggad, men det visste du väl säkert redan... :7peta

Just drop it.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...