Regga cross lätt mc

joge_

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2003
Hoj
dtx
Hej
Någon som vet ungefär vad det kostar att regga en 125 cross? Och hur man gör osv.

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
joge_ skrev:
Hej
Någon som vet ungefär vad det kostar att regga en 125 cross? Och hur man gör osv.

Du måste ha alla saker för som blinkers, lyse, reflexer osv och dem skall vara inställda rätt mm och bullernivån får inte vara för hög. Det är en massa som skall fixas och donas med sedan är det väll bara åka och besikta den

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
7-10k om du ska ha däck som duger på asfalt också.

Och så har det varit flera som har snackat om att göra det, men alla har ångrat sig för det har blivit för dyrt.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Solid snake skrev:
Och så har det varit flera som har snackat om att göra det, men alla har ångrat sig för det har blivit för dyrt.

Yup det är skitdyrt.. Lär bli endel pengar på motorn sen i framtiden också

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Yup det är skitdyrt.. Lär bli endel pengar på motorn sen i framtiden också

Kolvbyte en gång i veckan och oljebyte varje gång man har varit ute o kört. :näsblod

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Solid snake skrev:
Kolvbyte en gång i veckan och oljebyte varje gång man har varit ute o kört. :näsblod

Humm nää....
30-40 timmar kör du på en kolv om du inte tokgasar hela tiden...
Oljan kan du iallfall köra 5 timmar på. (Om man är noggran med byten)

Last edited:

Solid snake

Guest
Busgrabb skrev:
Humm nää....
30-40 timmar kör du på en kolv om du inte tokgasar hela tiden...
Oljan kan du iallfall köra 5 timmar på. (Om man är noggran med byten)

"Okey"

Men då e det kolvbyte varje vecka och oljebyte varje dag. :D

Solid snake

Guest
Busgrabb skrev:
Jo förvisso men 40 timmar i veckan är 5.7h om dagen :gnissla

Har ni inte ett jobb el skola att gå till ? ;)

Man kör efter skolan ju, på vägen hem så blir det lätt ett par extra mil o några timmar. ;)

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Busgrabb skrev:

ge daj, du kommer inte att göra det, och om du gör det kommer du att bli ruinerad om du inte e rik som en kung, satsa istället på en ordentlig DT ( :rofl ) eller något i den stilen så slipper du allt skit, och så kan du på o trimma själv istället, mycke roligare, .... jag kör oljebyten var 200:e mil =lagom, kolv var 800:e mil ,

mvh//oskar

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jag har hört om många som sagt/skrivigt att dom skulle regga om en cross till lätt motorcykel men jag tror inte en ända har gjort det. När man räknar på det märker man snabbt att det inte blir värt det!

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Padde skrev:
Jag har hört om många som sagt/skrivigt att dom skulle regga om en cross till lätt motorcykel men jag tror inte en ända har gjort det. När man räknar på det märker man snabbt att det inte blir värt det!

Det går dock att komma undan billigt i ombyggnaden.. Sätt på fusk motard sulor och sen ett sportfilter på så du kan slänga i ett mc batteri för blinkers lyse osv.. Sen e de bara att bjuda någon mek på en hojfirma som har dynobänk på kaffebröd så dom skriver ut ett effektuttyg.

Ljudet kan vara lite knepigt dock. Men som padde skrev.. Det lär ju gå åt kolvar om man ska använda den minsta lilla som transport medel och mer än till att busåka ner till närmsta pizzeria

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
hadde samma ide när jag va 15 och inte viste så mycke om 125:eek:r.. men när jag å fachan börja räkna skulle de gå på ca 8000 att fixa till allt.. men då la vi till lite grejer som inte behövdes.. ljudkraven är grymt svåra att fixa..

joge_

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2003
Hoj
dtx
Japp
Men OM jag försöker mig på det så blir det i bushojssyfte. Annars så köper jag en färdigreggad.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Vet mer än en som kört cross på asfalt utan ryckutjämnare och totalhavererat växellådan.

...jag bland annat....

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...